Nu siger jeg ikke at jeg er 100% på hvad alt hedder på dansk - men med lidt "hjälp" kan det sikkert gå alligevel
Dette mest for ikke at ödelägge andre tråde herinde.
M V H
Regin.
Redaktør: Bestyrelsen

Speedy skrev:Første gang jeg var på egen hånd i Sverige var med min daværende kæreste på sommerferie i sverige, en uge afsted med 4 dage i regn, solid regn på ud og hjemturVi kørte derop i min nyerhvervede saab96V4. På mange vejskilte stod der "Fynda" og vi var bare i
over det. Vi spurgte så en svensker deroppe om det og vi fattede stadigt ikke en ringende bjælde af hans svenska. Det er blevet noget nemmere med tiden
kesr skrev:Må lige udlevere kæresten en gang. Hun undrede sig over de mange forskelligartede butikker i den her kæde som hed "REA"!
mindblower skrev:er der ikke noget med at svenskere spiser glas, og vi danskere hælder øl i det. det er nogle barske vikinger de swedes
Det er lige det gør planken - det er jo det, der er det sjove!Den er ganske enkel.
Lad mig gätte på at i så dette "rea" i forskellige butikker
Men nu er det ikke nogen "käde" her er tale om - men der imod et skildt som betyder "tilbud" Wink
englewood skrev:Sen finns ju också dom som åker till stan och köper korv och mos och på vägen hem köper lite frallor till kaffen.![]()
Korv och mos= Pølse med kartoffelmos
Frallor= Rundstykker
Stan=Byen
Åker=Kører
englewood skrev:Sen finns ju också dom som åker till stan och köper korv och mos och på vägen hem köper lite frallor till kaffen.![]()
Korv och mos= Pølse med kartoffelmos
Frallor= Rundstykker
Stan=Byen
Åker=Kører