Morgen!
Ja, båden skulle gøres klar til at stå vinteren over. Derfor "kører" man kølevæske gennem kølesystemet, for at den ikk frostsprænger. Var ude ved thansen og købe 4x5 liter. Så sagde den flinke mand bag disken, om jeg ikk ville have en som var utæt i toppen for 20kr istedet for den 4. dunk. Jo tak, sagde den glade saab ejer.
Fik den med i en pose og kørte hjem. Dagen efter, da den glade saab ejer kom ud i bilen, kunne han se en pøl under bilen. Han blev meget forskrækket og skyndte sig at låse op i gagagerummet. Ja...den dunk som han havde fået billigt, var blevet tømt....Helt tømt.
Så nu er måtten total våd og er ikk meget for at tørre. Hvad gør man så
? kartoffelmel på eller hva? og det klister som fanden...
kølevæske udslip i bagagerummet :-(
Redaktør: Bestyrelsen
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Surt show! Ud med måtten, og så skal den G E N N E M - skylles med rent vand, igen og igen og igen.......og så skal den tørre.
M.v.h.
Surt show! Ud med måtten, og så skal den G E N N E M - skylles med rent vand, igen og igen og igen.......og så skal den tørre.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- LarsHoelgaard
- EXTREME SAAB FREAK
ja for det lader til at den har svært ved at tørre....For satan det lort! Alt er fedtet ind. Reserve hjul værktøj osv....
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Lars, det hele skal have oceaner af vand. Tabt kølervæske på værkstedsgulvet, som ikke er malet, tager over ½ år om at tørre. 
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- LarsHoelgaard
- EXTREME SAAB FREAK
Fik den ud, og gav den en tur med højtryksrenseren. Stod næsten 1 time, men bred dyse...så nu skal den bare tørre.
Så får tæppet i siderne lidt kartoffelmel...
Så får tæppet i siderne lidt kartoffelmel...
- viking

I min OG 900 CAB var varmehanen utæt og der var kommet glykol på gulvtæppet.
Så tæppet og dæmpnings måtte blev damprenset. Dampen opløste glykolen og det hele var tøt til næste morgen.
Monteret en ny varmehane (et satans til job) og som glad ejer kørte vi en tur i skoven.
Da jeg kom hjem var der igen glykol på tæppet.
Fuc# Efter nærmere undersøgelser viste det sig at varmeelementet også var utæt så et nyt er blevet monteret denne weekend.
Det er faktisk nemmere at skifte varmeelement med varmehanen på end kun at skifte varmehanen og lade elementet sidde på plads.
Så tæppes skal renses igen
Da jeg var der inde blev alt renset og afvasket og senere blev der monteret et nyt pollen filter.
Hvis der er glykol på gulvet igen i morgen tidlig ryger den til Frederiksværk !!!!
Så tæppet og dæmpnings måtte blev damprenset. Dampen opløste glykolen og det hele var tøt til næste morgen.
Monteret en ny varmehane (et satans til job) og som glad ejer kørte vi en tur i skoven.
Da jeg kom hjem var der igen glykol på tæppet.
Fuc# Efter nærmere undersøgelser viste det sig at varmeelementet også var utæt så et nyt er blevet monteret denne weekend.
Det er faktisk nemmere at skifte varmeelement med varmehanen på end kun at skifte varmehanen og lade elementet sidde på plads.
Så tæppes skal renses igen
Da jeg var der inde blev alt renset og afvasket og senere blev der monteret et nyt pollen filter.
Hvis der er glykol på gulvet igen i morgen tidlig ryger den til Frederiksværk !!!!
- Edwins

- Kontakt:
Viking, du har sgu da også været uheldig: Kastende skiver og utæt varmeafdeling i køleanlægget. Noget som jeg aldrig har prøvet. Lige om lidt har SAAB og jeg dog 30 års bryllupsdag.
Er jeg sluppet for alt dette snavs fordi jeg har været så tro mod mærket?
De skal bare åbne det valseværk igen, hvis de ikke vil samle deres tænder op med brækkede fingre. Danmark kan ikke leve af at vi serverer kaffe for, og friserer og klipper hinanden.
Er jeg sluppet for alt dette snavs fordi jeg har været så tro mod mærket?
De skal bare åbne det valseværk igen, hvis de ikke vil samle deres tænder op med brækkede fingre. Danmark kan ikke leve af at vi serverer kaffe for, og friserer og klipper hinanden.
En rigtig bil har langsliggende motor.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262