olieskift
Redaktør: Bestyrelsen
- turbohl
- SUPER SAAB FREAK
- Madsens
- ULTRA SAAB FREAK
- Kontakt:
Prøvede adskillige filtre fra h-nyborg, men ingen passede i gevindet, selvom pakningen sagde noget andet. (Saab 9000t-86)
køb et orginalt "saab"-filter det koster 65,-
køb et orginalt "saab"-filter det koster 65,-
Medlems no. 171
Lincoln Premiere 1957
Peugeot 107 Trendy Aircon 2007
Sprite Musketeer 1974
99Turbo-78 5 dørs renoveringsbil
99Turbo-80 2 dørs renoveringsbil
9-5 Arc 2,3 Estate 2002
Lincoln Premiere 1957
Peugeot 107 Trendy Aircon 2007
Sprite Musketeer 1974
99Turbo-78 5 dørs renoveringsbil
99Turbo-80 2 dørs renoveringsbil
9-5 Arc 2,3 Estate 2002
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Fram er et højt anerkendt filterfabrikat, men har selv fået filtreret olie gennem Biltema filtre de sidste små 20 år.. 
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Det bedste filter til en Saab, er de nyeste sorte GM-filtre. De har iflg. Dr. Boost en bedre filtrering en stort set alle andre eftermarkedsfiltre.
Og Riska, nej, det du køber i Biltema er IKKE det samme, som det originale Saab-filter. Måske som det gamle, men ikke som GM-filteret.
M.v.h.
Og Riska, nej, det du køber i Biltema er IKKE det samme, som det originale Saab-filter. Måske som det gamle, men ikke som GM-filteret.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- viking

Hvis det orginale sorte filter er det bedste filter til saab, hvorfor har det så ikke den bedste maling udenpå !!!!
Da jeg skiftede filter på min tidl. 9k (efter ca 9 kkm og under et år , var filteret meget kraftigt rustent uden på. Hvis det havde været monteret et par måneder mere ville der være hul ud til det fri i filteret !!!!!!!!
Der var kraftig tæring.
Det problem har jeg aldrig set på de gamle blå enheder, ej heller på Biltema´s blå filter..
Tysk kvalitet !!!! Ja ØST tysk kvalitet !!!!!!
DET er en Om-er Hr. Dr. rustegodt !!!!
Det er ikke et filter jeg vil bruge til min sonett, da den står stille i lange tider.
Da jeg skiftede filter på min tidl. 9k (efter ca 9 kkm og under et år , var filteret meget kraftigt rustent uden på. Hvis det havde været monteret et par måneder mere ville der være hul ud til det fri i filteret !!!!!!!!
Der var kraftig tæring.
Det problem har jeg aldrig set på de gamle blå enheder, ej heller på Biltema´s blå filter..
Tysk kvalitet !!!! Ja ØST tysk kvalitet !!!!!!
DET er en Om-er Hr. Dr. rustegodt !!!!
Det er ikke et filter jeg vil bruge til min sonett, da den står stille i lange tider.
- kesr
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
På de krævende T7 motorer bør man jo hælde olie på der opfylder Saabs specifikation om olie: GM-LL-A-025.
Nogen fif?
På de krævende T7 motorer bør man jo hælde olie på der opfylder Saabs specifikation om olie: GM-LL-A-025.
Nogen fif?
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
snygg, snabb, snål
- familie på 5
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Viking - Nu tænkte jeg så også på alle Saab 2,0 - 2,3 liters motorer. Og om det er tysk, det ved du vist ikke noget om, eftersom GM er amerikansk. 
Og når han snakker kvalitet, så er det vist renseevnen, og ikke undervognsbehandling.
Specielt på T7-motorer, er det vigtigt at benytte de sorte filtre.
kesr - Jeg kører ALTID på Mobil 1 0W-40. Og det på anbefaling fra Saab - både fabrik og værksted! Og jeg køber det i Bilka, når de har 4 liter for 399,- - hvilket er min. én gang om måneden.
M.v.h.
Og når han snakker kvalitet, så er det vist renseevnen, og ikke undervognsbehandling.
Specielt på T7-motorer, er det vigtigt at benytte de sorte filtre.
kesr - Jeg kører ALTID på Mobil 1 0W-40. Og det på anbefaling fra Saab - både fabrik og værksted! Og jeg køber det i Bilka, når de har 4 liter for 399,- - hvilket er min. én gang om måneden.
M.v.h.
- kesr
Jeg har undersøgt lidt det her med GM-LL-A-025 olien.
Jeg er nået frem til at der er en del olier der opfylder kritereriet og mærkeligt nok er der kun én med viskositet 40, nemlig Mobil1 olien.
Den liste jeg er nået frem til og som naturligvis næppe er udtømmende er således:
Samtidig ringede jeg til Saab Gladsaxe og spurgte hvad de tog for en 5 ltr dunk af GM olien, DKK 627,- såmænd. Nå havde ellers hørt i Sverige at den skulle være billig.
Samtidig fandt jeg dog at man kan bestille diverse olier online fra Tyskland på www.oelwelt24.de og så vil en dunk ende på 275,- for 5 ltr. såfremt man bestiller 2 dunke.
Jeg er nået frem til at der er en del olier der opfylder kritereriet og mærkeligt nok er der kun én med viskositet 40, nemlig Mobil1 olien.
Den liste jeg er nået frem til og som naturligvis næppe er udtømmende er således:
- Mobil 1 0W-40 Protection Formula
Shell Helix Ultra AG 5W-30
Shell Helix Ultra AC 0W-30
Castrol SLX Longtech 0W-30
Castrol Edge 0W-30
GM LONGLIFE SUPER SYNTHETIC 5W-30
Sunoco Saphir 5W-30
Samtidig ringede jeg til Saab Gladsaxe og spurgte hvad de tog for en 5 ltr dunk af GM olien, DKK 627,- såmænd. Nå havde ellers hørt i Sverige at den skulle være billig.
Samtidig fandt jeg dog at man kan bestille diverse olier online fra Tyskland på www.oelwelt24.de og så vil en dunk ende på 275,- for 5 ltr. såfremt man bestiller 2 dunke.
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
snygg, snabb, snål
- familie på 5
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
snygg, snabb, snål
- familie på 5
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
Jeg har kørt sort filter i en del km nu.. og intet rust _overhovedet_. Det må være et mandagsfilter du har fået Viking.
Giver 75,- originalt hos SAAB her i byen. Utroligt det kan lade sig gøre da de knapt nok aner hvad en SAAB er.
9-5Aero, hvem er ham Dr. Boost i grunden? Du lægger megen tiltro til ham, så gætter på han er noget højt inden for SAAB og ikke blot entusiast ligesom du og jeg...
Giver 75,- originalt hos SAAB her i byen. Utroligt det kan lade sig gøre da de knapt nok aner hvad en SAAB er.
9-5Aero, hvem er ham Dr. Boost i grunden? Du lægger megen tiltro til ham, så gætter på han er noget højt inden for SAAB og ikke blot entusiast ligesom du og jeg...
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Så alt i alt er han ikke en Hr. Hvem-som-helst.
M.v.h.
Dr. Boost er ansat i Saab's udviklingsafdeling. Han sidder bl.a. og skriver alt værkstedsdokumentation m.v. omkring motorer, Trionic m.v. Dertil er han underviser af mekanikere m.m.Aresdk skrev:9-5Aero, hvem er ham Dr. Boost i grunden? Du lægger megen tiltro til ham, så gætter på han er noget højt inden for SAAB og ikke blot entusiast ligesom du og jeg...
Så alt i alt er han ikke en Hr. Hvem-som-helst.
M.v.h.
- SGT
- SAAB-MANIAC
Jeg har stået og sammenlignet et org. filter med et sort biltema filter.
Bortset fra skriften er de fuldstændigt identiske. De bliver garanteret lavet af den samme maskine.
Biltemas priser er lave, fordi de køber af fabrikanten.( Og fordi der ikke står SAAB på emballagen)
Har oplevet det samme med en LMM, 500 kr. billigere men det samme produkt.
Bortset fra skriften er de fuldstændigt identiske. De bliver garanteret lavet af den samme maskine.
Biltemas priser er lave, fordi de køber af fabrikanten.( Og fordi der ikke står SAAB på emballagen)
Har oplevet det samme med en LMM, 500 kr. billigere men det samme produkt.
SAAB är bra!
9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil
9-5 2.0t Sedan 2001 metal, vinterbil
9-5 2.0t Sedan 1999 sølv, nysynet
9-5 2.0t Estate 2005 metal, nysynet
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Farven gør ikke et filter.
Prøv at skære henholdsvis et originalt, og et Biltemafilter igennem, for at se forskellen.
M.v.h.
Farven gør ikke et filter.
Prøv at skære henholdsvis et originalt, og et Biltemafilter igennem, for at se forskellen.
M.v.h.
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
- SGT
- SAAB-MANIAC
Nå, det har ikke noget med farven at gøre? Okay, så blev jeg det klogere.
9-5aero, du har måske prøvet at skære sådanne 2 filtre op?
9-5aero, du har måske prøvet at skære sådanne 2 filtre op?
SAAB är bra!
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
M.v.h.
Nej, men jeg lægger gerne et originalt filter til forsøget, hvis der er én, som vil ofre Kr. 35,- på et Biltemafilter. Så må vi jo se.Turbotrip skrev:9-5aero, du har måske prøvet at skære sådanne 2 filtre op?
M.v.h.
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
Så lægger jeg kamera til så vi en gang for alle kan få cementeret eventuelle forskelle fast 
En ting er udseende indvendig og udvendig.. noget andet er jo by-pass ventilen... det er ikke sikkert de uoriginale har denne og hvis.. om den så har samme specs...
En ting er udseende indvendig og udvendig.. noget andet er jo by-pass ventilen... det er ikke sikkert de uoriginale har denne og hvis.. om den så har samme specs...
// Martin Johansen
- AndersDragsdahl
- SAAB FREAK
Jeg har et uorg filter fra lyon autodele som jeg gerne vil ofre for sammenligningen.. Jeg havde nær fået et blåt øje af min mekanikker da jeg sagde at jeg havde købt et uorg filter som jeg havde tænkt mig at bruge... det var dødssynd mente han, så jeg købte straks et par Org filtre.
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde en metalbåndsav og et kamera en af dagene.
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde en metalbåndsav og et kamera en af dagene.
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Jeg mindes, der engang var en artikel i et ikke nærmere navngivet tidsskrift, som gik på et forsøg, som Volvo havde foretaget med netop org.<>uorig. oliefiltre! (i dette tilfælde altså med Volvo-filtre
).
Resultatet var gruopvækkende! Sammenlignet med det orig. filter´s 0,2 m2 filterindsats, blev der i de værste tilfælde målt helt ned til 0,07 m2 i de uorig. filtre - altså en trejdedel
Det må da siges at være tankevækkende
De gode, gamle blå SAAB filtre, som åbenbart stadig kan fås, kunne man for år tilbage købe et tilsvarende hos MANN, uden "SAAB" logo men MED nøjagtigt samme part.no. istemplet....så det var vel relativt nemt at gætte sig til, hvem producenten af de orig. filtre var.
Idag er det vist nok AC-Delco, eller....?
Iøvrigt siges det, at de nymodens sorte filtre (GM), filtrerer ca. 20% bedre end de gamle blå - af samme grund har jeg så lige indkøbt 10 styk´s af disse
/Henrik
Resultatet var gruopvækkende! Sammenlignet med det orig. filter´s 0,2 m2 filterindsats, blev der i de værste tilfælde målt helt ned til 0,07 m2 i de uorig. filtre - altså en trejdedel
Det må da siges at være tankevækkende
De gode, gamle blå SAAB filtre, som åbenbart stadig kan fås, kunne man for år tilbage købe et tilsvarende hos MANN, uden "SAAB" logo men MED nøjagtigt samme part.no. istemplet....så det var vel relativt nemt at gætte sig til, hvem producenten af de orig. filtre var.
Idag er det vist nok AC-Delco, eller....?
Iøvrigt siges det, at de nymodens sorte filtre (GM), filtrerer ca. 20% bedre end de gamle blå - af samme grund har jeg så lige indkøbt 10 styk´s af disse
/Henrik
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
HF - Jep, der kan være STOR forskel på filtreringen, selv når de forskellige filtre har samme farve (ik' TurboTrip
) 
Hér er hvad DrBoost mener om oliefiltre:
"Hej !
Eftersom jag VET vad det svarta GM-filtret har för spec så kör jag med det o inget annat.
Det ger min motor det skydd den behöver, det VET jag.
"Alla filtermedia är inte samma" samt "störst är inte alltid bäst".
MEN, principiellt är jag givetvis inte emot ett större filter, vad jag menar är att det lär finnas många andra filter (som är större och) som släpper igenom lite mer partiklar.
Å andra sidan så ä de ju bra, vevaxelslipning när man kör, perfekt, då ä de ju bara till å sätta i underdim. lager efter ett tag... "
"Hej !
Var o en får vara salog i sin tro = JA.
Men, det är i vart fall en som har rätt...
Till sist, värt att upprepa igen, ALLA OLJEFILTER HAR INTE SAMMA FILTRERINGSGRAD, även om de är större... Värt att komma ihåg."
M.v.h.
Hér er hvad DrBoost mener om oliefiltre:
"Hej !
Eftersom jag VET vad det svarta GM-filtret har för spec så kör jag med det o inget annat.
Det ger min motor det skydd den behöver, det VET jag.
"Alla filtermedia är inte samma" samt "störst är inte alltid bäst".
MEN, principiellt är jag givetvis inte emot ett större filter, vad jag menar är att det lär finnas många andra filter (som är större och) som släpper igenom lite mer partiklar.
Å andra sidan så ä de ju bra, vevaxelslipning när man kör, perfekt, då ä de ju bara till å sätta i underdim. lager efter ett tag... "
"Hej !
Var o en får vara salog i sin tro = JA.
Men, det är i vart fall en som har rätt...
Till sist, värt att upprepa igen, ALLA OLJEFILTER HAR INTE SAMMA FILTRERINGSGRAD, även om de är större... Värt att komma ihåg."
M.v.h.
- AGT900
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
I den dyst der er lagt op mellem Org. filter og Biltema filter, skal det da være brugte filtre der skal skæres op og undersøges, da de ved selvsyn måske virker ens, men ikke har den samme filtreringsevne...
Hilsen AGT900
Hilsen AGT900
Saab 9-5 2,0t 1998 (sover i laden)
Saab 9-3 1,9 TiD 2008 (Kører som en drøm)
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
- SGT
- SAAB-MANIAC
Et sort org. FGP long life og et "uorg. blåt biltema filter.
INGEN tvivl, what so ever, om at de bliver lavet samme sted!!!
Men, oh dear oh dear, filterindsatsen ser ud til at have en lille forskel. FGP filtret ser ud til at være tykkere i papiret, end biltemas.
MEN, det kan være tilfældigt, eller også er long life filtret bare tykkere i papiret.
Vil også prøve at åbne et sort biltema, når jeg får fingre i et brugt.
For at være sikker kunne man jo også prøve at lukke nogle nye op.
Der er i hvertfald INGEN grund til at tro, at biltemas filtre ikke duer. Vil man være på den sikre side, skifter man olie og filter samtidigt, så der kan komme ny olie i hele systemet.
Jeg kan godt tage nogle billeder, men kan ikke selv lægge dem ind....
Et sort org. FGP long life og et "uorg. blåt biltema filter.
INGEN tvivl, what so ever, om at de bliver lavet samme sted!!!
Men, oh dear oh dear, filterindsatsen ser ud til at have en lille forskel. FGP filtret ser ud til at være tykkere i papiret, end biltemas.
MEN, det kan være tilfældigt, eller også er long life filtret bare tykkere i papiret.
Vil også prøve at åbne et sort biltema, når jeg får fingre i et brugt.
For at være sikker kunne man jo også prøve at lukke nogle nye op.
Der er i hvertfald INGEN grund til at tro, at biltemas filtre ikke duer. Vil man være på den sikre side, skifter man olie og filter samtidigt, så der kan komme ny olie i hele systemet.
Jeg kan godt tage nogle billeder, men kan ikke selv lægge dem ind....
SAAB är bra!
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Du kan mail'e evt. billeder til: saab@tdcadsl.dk
Så skal jeg smide dem i tråden.
M.h.t. filtreringe, så ja jeg er ikke i tvivl om at et originalt filtrerer bedre.
AGT900 - Man kan ikke sammenligne to brugte filtre, da der vil være stor forskel på, hvordan to biler bliver kørt. Og derfor også være stor forskel på, hvor meget sodning der er opstået/bortfiltreret.
M.v.h.
Du kan mail'e evt. billeder til: saab@tdcadsl.dk
Så skal jeg smide dem i tråden.
M.h.t. filtreringe, så ja jeg er ikke i tvivl om at et originalt filtrerer bedre.
AGT900 - Man kan ikke sammenligne to brugte filtre, da der vil være stor forskel på, hvordan to biler bliver kørt. Og derfor også være stor forskel på, hvor meget sodning der er opstået/bortfiltreret.
M.v.h.
- Edwins

- Kontakt:
Hvor mange år ville Biltema leve, hvis det viste sig at man kompromitterer bilens sikkerhed, driftsikkerhed og levetid ved at benytte sig af deres reservedele?
- Sagde Edwins, som har kørt med olie-, benzin- og luftfiltre, bære- og styrekugler, vandpumper, skiver og klodser og lejer från Feltema i over 15 år..
"Originale reservedele" my ass. Handler også hos Lyon i Holmbladsgade. Det vrimler med mekanikere med bilmærke-logoer på ryggen.
Sidst hentede jeg en Behr thermostat. Ville jeg bytte min Behr med en original Waxstat thermostat? Aldrig i livet..
Her et baghulsnav fra Biltema til 900 kr:

Har man ikke fidus til amerikanske Timken, så flyv ikke med Boeing-fly, de bugner af Timken lejer.
Mekonomen har også mange SAAB stumper, deriblandt Mahle oliefiltre.
- Sagde Edwins, som har kørt med olie-, benzin- og luftfiltre, bære- og styrekugler, vandpumper, skiver og klodser og lejer från Feltema i over 15 år..
"Originale reservedele" my ass. Handler også hos Lyon i Holmbladsgade. Det vrimler med mekanikere med bilmærke-logoer på ryggen.
Sidst hentede jeg en Behr thermostat. Ville jeg bytte min Behr med en original Waxstat thermostat? Aldrig i livet..
Her et baghulsnav fra Biltema til 900 kr:

Har man ikke fidus til amerikanske Timken, så flyv ikke med Boeing-fly, de bugner af Timken lejer.
Mekonomen har også mange SAAB stumper, deriblandt Mahle oliefiltre.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- T-Slot
- Kontakt:
hmm hvis man skifter filter + olie for hver 10000km så er det vel knap så afgørende som hvis man kun skifter for hver 20000km som saab foreslår.....
Mvh Slot -Medl. nr. 242.
Saab 900S 1991
Saab 9000CDEt 2,3 200Hk, 1995
Saab 9000CST 2,3 200Hk, 1995
Saab 900S 1991
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Helt enig. De nye sorte filtre er netop også longlife filtre, med bedre filtrering. Og der er iflg. Saab et "must" på de T7 modeller, som er ramt af oil sludge.
M.v.h.
M.v.h.
Helt enig. De nye sorte filtre er netop også longlife filtre, med bedre filtrering. Og der er iflg. Saab et "must" på de T7 modeller, som er ramt af oil sludge.
M.v.h.
M.v.h.
- Edwins

- Kontakt:
- Husk nu på at bilfabrikkerne klemmer hinanden og giver længere og længere km. mellem eftersyn og service. En med en smule teknisk indsigt vil skide på hvad fabrikker lover, i deres indbyrdes konkurrence om biler som ikke længere skal passes.
Ny olie og filter hver 10.000 km., eller mindre. Hvis en ny SAAB kan køre 20.000 uden ny olie, kan min 38-årige 99 også.
Ny olie og filter hver 10.000 km., eller mindre. Hvis en ny SAAB kan køre 20.000 uden ny olie, kan min 38-årige 99 også.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Problemet er, at det ved du og jeg, men familien normalforbruger, kører til olien er sirup.
Og ja, din gamle 99'er kan sagtens køre 20.000 - 30.000 km på en moderne longlife olie.
I USA kører bl.a. GM Northstar V8-motor med et olieskifte interval på 60.000 miles. Der skiftes kun filter indimellem.
M.v.h.
Problemet er, at det ved du og jeg, men familien normalforbruger, kører til olien er sirup.
Og ja, din gamle 99'er kan sagtens køre 20.000 - 30.000 km på en moderne longlife olie.
I USA kører bl.a. GM Northstar V8-motor med et olieskifte interval på 60.000 miles. Der skiftes kun filter indimellem.
M.v.h.
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:

M.v.h.

M.v.h.
- T-Slot
- Kontakt:
havde det ikke været for at der er forskel i farven, så kan jeg ikke se forskel... Man kan godt fristes til at tro at det er samme maskine der har fremstillet dem 
Mvh Slot -Medl. nr. 242.
Saab 900S 1991
Saab 900S 1991
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Prøv at lægge mærke til det første billede. Der ses det tydeligt, at det originale har næsten dobbelt så tykt papir = bedre filtrering.
M.v.h.
Prøv at lægge mærke til det første billede. Der ses det tydeligt, at det originale har næsten dobbelt så tykt papir = bedre filtrering.
M.v.h.
Senest rettet af 9-5Aero 5. nov 2007, 19:49, rettet i alt 1 gang.
- AGT900
Som du selv skrev, så kan man ikke sammenligne to filtre der ikke er "kørt" ens! Tykkere papir kan skyldes det har siddet på længere!!!9-5Aero skrev:He Tommy.
M.v.h.
Hilsen Anders
Saab 9-5 2,0t 1998 (sover i laden)
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
Medlem nr. 182
Anders G. Trip
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Det er også derfor jeg vil lægge et stk. nyt filter til. 
M.v.h.
M.v.h.
- turbo-søren
Pas nu på hvad du skriver, hos T Hansen købte jeg en sportsudstødning til en peugeot 306 gti.
Da kassen blev slynget over disken stod der med store bogstaver "SIMONS" Rustfri-udstødning på kassen.
Vel og mærke ca. 30% under normalprisen, så det er ikke alt som T. Hansen sælger der kan betegnes som noget L!!!
Har for øvrigt monteret et par cerwin-vega højtalere i min 9k (købt hos T. Hansen).
Mvh. Søren
Pas nu på hvad du skriver, hos T Hansen købte jeg en sportsudstødning til en peugeot 306 gti.
Da kassen blev slynget over disken stod der med store bogstaver "SIMONS" Rustfri-udstødning på kassen.
Vel og mærke ca. 30% under normalprisen, så det er ikke alt som T. Hansen sælger der kan betegnes som noget L!!!
Har for øvrigt monteret et par cerwin-vega højtalere i min 9k (købt hos T. Hansen).
Mvh. Søren
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
nu findes der filtre der ser meget tykke og gode ud men i virkeligheden så fjerner de kun objekter på størrelse med cykel styr og barnevogns hjul. mens andre tynde filtre fjerner partikler på få my. det kan ikke ses med det blåtte øje men kræver et godt microskop at afgøre om det ene eller det andet filter er det bedste.
selv har jeg altid kørt med originale SAAB filtre prisforskellen er alligevel ikke større end den er til at overkomme og så burde man være sikker på at filteret er i orden
Ps: købte også Cerwin-Vega højtelere hos T-svansen på et tidspunkt og hvilken skuffelse de levede slet ikke op til det forventede men sådan er der jo så meget
selv har jeg altid kørt med originale SAAB filtre prisforskellen er alligevel ikke større end den er til at overkomme og så burde man være sikker på at filteret er i orden
Ps: købte også Cerwin-Vega højtelere hos T-svansen på et tidspunkt og hvilken skuffelse de levede slet ikke op til det forventede men sådan er der jo så meget
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Har de nogensiden været?
M.v.h.
Har de nogensiden været?
M.v.h.
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
De var i en noget bedre kvalitet i "gamle dage". I dag synes det meste blot, at være en hyldevare.
Men det ved du jo
De var i en noget bedre kvalitet i "gamle dage". I dag synes det meste blot, at være en hyldevare.
Men det ved du jo
// Martin Johansen