Konen har netop fået at vide at bilen ikke kan stilstandsforsikres før forsikringen har bilens nummerplader på hylden. Er det normalt? Hvis ja, hvorfor kan motorcyklister så have deres plader på, når cyklen står hjemme i stuen, som hos storebror?
Skød en mail af, copy/paste:
Hej Rene.
Til min bestyrtelse oplyser min kone at I skal have nummerpladerne fra vores i xxxxxxxx, 70 km herfra, opstaldede SAAB 900 Cabriolet. Dette på trods af at hun havde forståelsen fra dig af af at dette ikke var nødvendigt. Bilen er forsikret i Tjenestemændenes, til en anderledes skræmmede tårnhøj forsikringspræmie, end vores Clubforsikrede
hverdagsbiler.
Når man hører om så mange andre forsikringstagere, som på tro og love underskriver at de selvfølgeligt ikke kører i deres vinteropbevarede køretøjer, må jeg indrømme at jeg ser det som noget af et mistillidsvotum, at I skal have pladerne.
Tændingsnøglerne er gemt i bilen. Batteriet har jeg taget med hjem, for at holde det opladt, så det ikke sulfaterer sig selv ihjel. Bilen er låst inde. Bilen har kørt i Napoli, Italien og har ingen tjære i undervognen.
Det ville være selveste galimatias at køre i bilen, i vores salthelvede, vel vidende at den ikke er forsikret og ikke rustbeskyttet. Konen og jeg har hver vores SAAB 900 at køre i til hverdag. Skulle en af dem mod forventning brække ned er der sågar også en SAAB 99 på plader at køre i.
Findes der ikke et dokument jeg kan underskrive, som lover at jeg ikke kører i bilen, og således ikke skal brænde 160 km. af for at hente pladerne og bringe dem til Valby, hvorefter når sæsonen kommer igen, igen skal hente dem i Valby?
Jeg håber vi kan finde en mindelig løsning på dette mistillidsproblem.
Mvh. osv.
Er svaret negativt kan de pisse ved en sten, og jeg finder et andet forsikringsselskab, som stoler på mig.
Nogen som kender et selskab, som ikke skal have pladerne?