Banner cycler

Information omkring ny hjemmeside

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

oleBendtsen
SAAB NET NYBEGYNDER

Information omkring ny hjemmeside

7. nov 2007, 13:01

Til orientering.

Mandag den 12. november mødes klubbens bestyrelse med Poul Vels, som er ophavsnmanden bag den nye hjemmeside.

Der er afsat en aften til at gennemgå de mange muligheder, der ligger i projekteringen. I denne forbindelse kan nogle ideer afprøves osv. således at vi i fællesskab, umiddelbart efter kan tage tingene i brug, og hurtigst mulig forsyne alle funktionerne med aktuelt indhold.

Vi i bestyrelsen er positive, og meget glade for det nye tiltag. Samtidig er vi klar over at det har været et kæmpejob, at få det hele bygget op.

Herfra tak for indsatsen Poul, vi glæder os til et fremtidigt samarbejde.

Pbv.

Ole Bendtsen
Formand

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

7. nov 2007, 17:27

Hej,

Tak for de pæne ord.
Jeg vil lige tilføje at jeg samler alle forslag der har været i tråden omkring nyt website og tager med. Så kan vi få på plads hvad der er teknisk muligt og hvad bestyrrelsen finder aktuelt at få med.

Så med andre ord. Er der flere gode forslag, så kom med dem inden på mandag.
Billede
Brugeravatar
Sharky-1
SUPER SAAB FREAK

7. nov 2007, 18:50

Hvad med en historisk tråd hvor alle biltyper saab har produceret samles så det for uindviede (som mig) er lidt mere overskueligt hvad feks. en 95 er kontra en 9-5 eller hvad er en og900 osv. ?? (kender godt 900 men ikke forskellen på de forskellige betegnelser)

Udover det glæder jeg mig til at se den nye side i funktion. (denne er også ok syntes jeg, bortset fra søgefunktionen som jeg endnu ikke har fundet ud af at bruge)
To bee a SAAB, or NOT to bee a SAAB.
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

7. nov 2007, 19:47

Hej Sharky.

Det må gå ind under den FAQ, som der så ofte er blevet talt om, som jeg mener er et absolut "must"...

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Brugeravatar
Sharky-1
SUPER SAAB FREAK

7. nov 2007, 19:54

Betyder det at der er en tråd?

Eller at der også er andre der ønsker det samme?
Jan
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

7. nov 2007, 20:57

Godt initiativ, ser ud til at blive en flot side.

Sharky-1 hvis du ser her til venstre ser du en 95, hvis du så ser op på 9-5 Aero´s billede ser du en 9-5 stationcar :wink:
(kunne ikke lade være)

Mvh
Jan
Senest rettet af Jan 7. nov 2007, 21:52, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.

http://www.saab-brochuresamling.dk
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

7. nov 2007, 21:51

Sharky-1 det er en af de ting vi har snakket om. Dog delt op på en lidt anden måde end der nævnes her. F.eks. et FAQ med alle disse kælenavne til modellerne og sikkert en anden side med billeder af modellerne og en kort beskrivelse.
Det skal jo også skrives og laves, men den er med på listen, tak for inputtet.
Billede
Bennyfrom
EXTREME SAAB FREAK

9. nov 2007, 20:31

Ville det ikke være teknisk muligt, at få et chatroom i forbindelse med den nye hjemmeside ?

Det er min opfattelse, at det ind imellem kunne være fornuftigt/sjovt at chatte med andre brugere som er online
Brugeravatar
Sharky-1
SUPER SAAB FREAK

9. nov 2007, 21:14

He he bad jeg om den??

Tak JAN :!:
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

9. nov 2007, 23:37

Bennyfrom skrev:Ville det ikke være teknisk muligt, at få et chatroom i forbindelse med den nye hjemmeside ?

Det er min opfattelse, at det ind imellem kunne være fornuftigt/sjovt at chatte med andre brugere som er online
Hej Benny,
Det er en idé jeg har leget en del med. Personligt er jeg nået frem til at det i øjebliksbilledet er en god idé - men på længere sigt går god info tabt for dem der står med et problem og søger i forum.
Har man brug for at "chatte" findes både msn, yahoo messenger eller den gode gamle telefon..
Jeg tager idéen med, men tvivler på en implementering.
Billede
Brugeravatar
Sharky-1
SUPER SAAB FREAK

9. nov 2007, 23:48

:?: Hvorfor afvise det???

Ideen er da god, det er der sikkert mange der ku' få glæde af :shock:
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

9. nov 2007, 23:51

Sharky det står jo ovenfor... har du da ikke selv siddet og søgt efter noget i forummet ang. et problem du har? En chat gemmer ikke kommunikationen som forum gør - det forsvinder ud i den blå luft. Forummet og den mængde info det gemmer på er livsnerven her på webben - en chat vil potentielt ødelægge dette.
Billede
Brugeravatar
Sharky-1
SUPER SAAB FREAK

9. nov 2007, 23:58

Ja jeg har læst det ovenfor.
Og der er rigtigt mange guldkorn i alt det der er skrevet, men meget af det er også bare fyld.
Og hvis det på denne måde ku' blive sorteret fra, er det i mine øjne en gevinst.
Og et chatroom ku' også opfylde mange andre behov, det er ikke nødvendigvis alt der behøver at gemmes her for eftertiden.
Og hvis folk spørger ígen får de sikkert det samme venlige høflige og velovervejede svar!

Ja ja jeg er ny her og burde holde min kæft lukket, men sådan er jeg IKKE.....
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

10. nov 2007, 00:03

Bare fordi man er ny betyder det ikke at man ikke må have en mening.
Idéen bliver taget med på mandag til møde med bestyrrelsen, så må vi se hvad de mener.
Tak for input ;-)
Billede
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

10. nov 2007, 03:38

Hej gutter

Brugen af chatrooms er jo populær men personligt er jeg ikke den store tilhænger af det. Chatrooms er fint hvis mange vil deltage eller snakke i en diskussion. Men "normalt" er vi ikke ret mange online af gangen herinde, typisk 5-20 samt vi bruger forum netop som en samtale med de snakke, der føres herinde. Man kunne oprette weblogss (såkaldte blogs), shoutbokse og mange andre fede features men jeg tror ikke det vil blive anvendt i et omfang, der er anvendeligt. Jeg vil så tilføje at det at have funktioner der ikke anvendes næste kan være mere skadeligt end gavneligt for livet på en webportal.
Et ganske andet argument er det niveau, det kræver at man har en chatfunktion liggende. Det kræver en anden type tilstedeværelse af administratorer eller moderatorer for at man kan have sådanne funktionerne kørende under fornuftige forhold. SKD er ikke plaget af hverken pædofile eller andre med sekundære tanker om anvendelsen af sitet men jeg har været med på flere andre portaler hvor netop 24 timers chatrooms kræver noget mere tilstedeværelse og overvågning. Det tror jeg ærligt ikke at SKD's frivillige folk kan mønstre.
Mit primære argument mod et chatroom er dog stadigt at jeg synes behovet dækkes ret godt ind igennem vores forum hvor der også er plads til fjant og spas så længe det er i moderat omfang.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Busken
EXTREME SAAB FREAK

10. nov 2007, 19:40

noget som jeg godt kunne tænke mig var at man kunne se hvem der er online ligenu og ikke baseret på de sidste 5 min. jeg snakkede med speedy om det men der var ikke noget han kunne gøre. jeg er sikkert ikke den eneste der kunne tænke sig det sådan.
Martin Busk

Tidligere: SAAB 900 2,0 Combi Coupe 1991

Nu: Peugeot 107
Brugeravatar
Jensen
Administrator

10. nov 2007, 20:32

Busken, Jeg tror at det vil blive enormt tungt/ressourcekrævende at lave en "real-time" oversigt over hvem der er online. Herudover er dette jo en hjemmeside og ikke et program man kører. Derfor registreres brugere jo kun når de skifter/opdaterer en side, derfor de 5 min. Det er sommetider jeg har computeren stående tændt i timevis med siden her åben, men derfor registreres jeg jo ikke som online, da jeg jo ikke er aktiv.
Jeg har aldrig savnet et chatroom, da jeg ikke kan se dets funktion her på vores ellers velfungerende side, vi har jo allerede links til MSN, mm., men måske mangler jeg fantasi...
Jeg er sikker på at bestyrelsen vil se positivt på den nye side, da den jo indeholder alt det gode fra den gamle side + en hel del mere. Vi skal dog passe på ikke at tage munden for fuld, da ubrugte funktioner bare vil skabe forvirring og måske lavere aktivitet.
Men hvis ikke jeg allerede har gjort det klart Vels, så har du min dybeste respekt, og min fulde opbakning i projektet.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

10. nov 2007, 20:37

Busken det er desværre det uheldige ved web. Når siden først er serveret til din brower ændret indholdet sig ikke før du igen foretager dig noget aktiv ved at klikke rundt eller genopfriske. Man kan som sådan godt lave "realtime" brugere online funktionalitet, men det kræver enten noget aktivt indhold som flash, javasvript, java applet osv det selv kan stå og genopfriske. Desværre er sådan noget ret uheldigt da ikke alle måske har det plugin, det ser anderledes ud i en anden browser osv osv.
Web ting er ofte en "vil du hænges eller skydes" løsning hvor man må vælge den bedste af to onder.
Jeg skal nok huske på ønsket, men pt. ser jeg ikke den store mulighed rent teknisk inden for selve postnuke.
Billede

Tilbage til "Projekt Forum"