Flot, lækker, sjælden, men alt alt for dyr.....
http://www.blocket.se/vi/14158780.htm?ca=3_s
Saab 96 V4
Redaktør: Bestyrelsen
- SteenHansen
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det ser jo ud til at være en ægte 1700S, som i '74 og '75 så vidt jeg ved kun blev produceret i ialt 105 ex.
1700S er blandt flere ting født med en 1700 90 Hk motor, og adskilligeudstyrsdetaljer som standard.
Tidligere har jeg hørt at der kun findes to tilbage i renoveret stand, og den anden skulle være andres Jensen fra Borås, som har en '74er.
Hvis man ser på dette link, ser det dog ud til at der findes flere svenske reg, hvis de alle vel og mærke er ægte 1700S modeller.
Altså en model som der findes færre af end sporter, så dermed er den vel interessant for en liebhaver.
Jeg har i hvert fald planer om at min '74er skal lakeres og have striber så den ligner denne, når den en dag skal renoveres.
Steen
1700S er blandt flere ting født med en 1700 90 Hk motor, og adskilligeudstyrsdetaljer som standard.
Tidligere har jeg hørt at der kun findes to tilbage i renoveret stand, og den anden skulle være andres Jensen fra Borås, som har en '74er.
Hvis man ser på dette link, ser det dog ud til at der findes flere svenske reg, hvis de alle vel og mærke er ægte 1700S modeller.
Altså en model som der findes færre af end sporter, så dermed er den vel interessant for en liebhaver.
Jeg har i hvert fald planer om at min '74er skal lakeres og have striber så den ligner denne, når den en dag skal renoveres.
Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Den er dæleme flot, jeg kan slet ikke holde op med at kigge på den
Dette er vist Anders Jensens


ved siden af min egen spartanske 96'er ligeledes en 75a
Her har en ukendt tysk Trobnos sneget sig ind i det "fine selskab"

Jeg har også selv striber og gejl på lager der skal monteres når engang den har fået en gang frisk lak.
MVH Mads
Dette er vist Anders Jensens


ved siden af min egen spartanske 96'er ligeledes en 75a
Her har en ukendt tysk Trobnos sneget sig ind i det "fine selskab"

Jeg har også selv striber og gejl på lager der skal monteres når engang den har fået en gang frisk lak.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
99GL, du er hurtig. mente nok det var den vi var nede/ovre og se i 2006. en meget meget flot vogn
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- SteenHansen
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Anders Jensen har GTL 145, den har været i DK til træf flere gange.
Steen
Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

Indlæg
uuhhh, den er sq meget meget smuk!! og prisen (omregnet omkring 82.000 dkr.) tja, egentlig synes jeg den er ok, taget i betragtning hvad der lavet ved den og det udstyr den har...
jeg tænker her på at man for 82.000 kr. fx kan få en 10 år gammel ultra kedsommelig toyota avensis 1.6 terra med 150.000 på klokken...
HVAD VILLE DU VÆLGE hvis du stod med 82.000 i lommen ??
jeg tænker her på at man for 82.000 kr. fx kan få en 10 år gammel ultra kedsommelig toyota avensis 1.6 terra med 150.000 på klokken...
HVAD VILLE DU VÆLGE hvis du stod med 82.000 i lommen ??
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Indlæg
Mjaaa....for 82.000 kan man få mere end én flot V4 men ja, den orange i dette indlæg er ret unik og ser man på hvad der er lavet på den er den også prisen værd...
Jeg besøgte Anders og Rolf forrig efterår og besigtigede hans orange v4, denne står mindst ligeså flot.
Mvh. Anders
Jeg besøgte Anders og Rolf forrig efterår og besigtigede hans orange v4, denne står mindst ligeså flot.
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- g-maretti
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Har en kammerat der for ca. 4 år siden købte en helt ny Fiat Panda for 137500 kr. (inc. eftermonteret varme i forsæder og tågelygter) Det er en rigtig møgspand uden kørerglæder og sjæl. Nu kører han i en Toyoto Lancruser 97er som han købte for ca 2 år siden for 195000 kr. (er stadig ikke blevet klogere) Han har stadig hans Fiat Panda som han aldrig gider at kører i han kan få omkring 40000 kr. for den i dag ved forhandleren.
Så er 100000 kr. da ikke meget for en SAAB 96 som står som ny? SAAB 96 er også meget bedre på alle punkter.
Det er ikke svært at vælge?
SAAB 96 V4 1,7

Fiat Panda R4 1,4

Så er 100000 kr. da ikke meget for en SAAB 96 som står som ny? SAAB 96 er også meget bedre på alle punkter.
Det er ikke svært at vælge?
SAAB 96 V4 1,7

Fiat Panda R4 1,4

- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

Indlæg
FruDyhr, det er specielle USA forlygter, som amerikaneserne forlangte for at den kunne sælges i united bluff i sin tid. de har/havde nogle ret specielle krav til forlygtedimensioner osv.
også og900 havde en overgang specielle forlygter til usa-markedet.
også og900 havde en overgang specielle forlygter til usa-markedet.
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Indlæg
Disse USA-lamper er eftertragtede på ikke-amerikanske high-performance SAAB 96, da de ikke stjæler så meget inflow af luft til køler og motor, som de rektangulære lamper gør. 
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Indlæg
.. og vi andre må finde alternative løsninger på vores varmeproblemer med den store motor i
En ultrathin 300mm highflow blæser foran køleren med en skjult manuel kontakt i kabinen hjalp min 96v4 over bakkerne i nordnorge med saabo efter og en varmenål som stod vældigt ujævnt men aldrig højere end ca. 70% oppe af skalaen...
Mvh. Anders
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk

