Banner cycler

Saab 96 V4

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
g-maretti
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 605
Tilmeldt: 25. okt 2006, 21:51

Saab 96 V4

12. nov 2007, 19:32

Flot, lækker, sjælden, men alt alt for dyr.....
http://www.blocket.se/vi/14158780.htm?ca=3_s


Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

12. nov 2007, 19:36

Fu... den er flot.. men noget dyr ja...
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Brugeravatar
Sharky-1
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 122
Tilmeldt: 10. okt 2007, 20:22

12. nov 2007, 19:49

AAAH en nydelse for øjet, men brugeren af bilen må ha' været mørkreæd...

Dyr men FLOT

Men hvad laver den ude i sneen, den ligner jo noget der altid har stået i garage.
To bee a SAAB, or NOT to bee a SAAB.
SteenHansen
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 414
Tilmeldt: 16. feb 2004, 20:49

12. nov 2007, 20:40

Det ser jo ud til at være en ægte 1700S, som i '74 og '75 så vidt jeg ved kun blev produceret i ialt 105 ex.

1700S er blandt flere ting født med en 1700 90 Hk motor, og adskilligeudstyrsdetaljer som standard.

Tidligere har jeg hørt at der kun findes to tilbage i renoveret stand, og den anden skulle være andres Jensen fra Borås, som har en '74er.

Hvis man ser på dette link, ser det dog ud til at der findes flere svenske reg, hvis de alle vel og mærke er ægte 1700S modeller.

Altså en model som der findes færre af end sporter, så dermed er den vel interessant for en liebhaver.

Jeg har i hvert fald planer om at min '74er skal lakeres og have striber så den ligner denne, når den en dag skal renoveres.

Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6838
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

12. nov 2007, 21:09

Den er dæleme flot, jeg kan slet ikke holde op med at kigge på den 8)

Dette er vist Anders Jensens
Billede

Billede
ved siden af min egen spartanske 96'er ligeledes en 75a

Her har en ukendt tysk Trobnos sneget sig ind i det "fine selskab"
Billede

Jeg har også selv striber og gejl på lager der skal monteres når engang den har fået en gang frisk lak.

MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
99GL
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 584
Tilmeldt: 25. jan 2004, 17:19

12. nov 2007, 21:20

Hej

HBA 938 Tilhører Göran Karlsson i Karlshamn, som har endnu en 1700S under renovering

Han er også indehaver af en SAAB 96 1972 med 2 stående Webere .

Lars
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 5785
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:34

12. nov 2007, 21:24

99GL, du er hurtig. mente nok det var den vi var nede/ovre og se i 2006. en meget meget flot vogn
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
SteenHansen
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 414
Tilmeldt: 16. feb 2004, 20:49

12. nov 2007, 21:34

Anders Jensen har GTL 145, den har været i DK til træf flere gange.

Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

13. nov 2007, 09:28

uuhhh, den er sq meget meget smuk!! og prisen (omregnet omkring 82.000 dkr.) tja, egentlig synes jeg den er ok, taget i betragtning hvad der lavet ved den og det udstyr den har...
jeg tænker her på at man for 82.000 kr. fx kan få en 10 år gammel ultra kedsommelig toyota avensis 1.6 terra med 150.000 på klokken...
HVAD VILLE DU VÆLGE hvis du stod med 82.000 i lommen ?? ;-)
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

13. nov 2007, 10:50

Mjaaa....for 82.000 kan man få mere end én flot V4 men ja, den orange i dette indlæg er ret unik og ser man på hvad der er lavet på den er den også prisen værd...

Jeg besøgte Anders og Rolf forrig efterår og besigtigede hans orange v4, denne står mindst ligeså flot.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
g-maretti
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 605
Tilmeldt: 25. okt 2006, 21:51

13. nov 2007, 19:29

En anden sjældenhed til salg på Blocket
http://www.blocket.se/vi/14172657.htm?ca=3_s
Brugeravatar
Solgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: 13. jan 2004, 01:27

13. nov 2007, 20:17

Har en kammerat der for ca. 4 år siden købte en helt ny Fiat Panda for 137500 kr. (inc. eftermonteret varme i forsæder og tågelygter) Det er en rigtig møgspand uden kørerglæder og sjæl. Nu kører han i en Toyoto Lancruser 97er som han købte for ca 2 år siden for 195000 kr. (er stadig ikke blevet klogere) Han har stadig hans Fiat Panda som han aldrig gider at kører i han kan få omkring 40000 kr. for den i dag ved forhandleren.

Så er 100000 kr. da ikke meget for en SAAB 96 som står som ny? SAAB 96 er også meget bedre på alle punkter.

Det er ikke svært at vælge?

SAAB 96 V4 1,7
Billede

Fiat Panda R4 1,4
Billede
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Gæst

13. nov 2007, 20:34

Saab 96 .Hvis jeg vandt i lotto.Ja, så havde jeg købt den her og nu.Fiat .Åh nej.Den overser jeg.Taladega
Brugeravatar
FruDyhr
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 163
Tilmeldt: 12. dec 2006, 13:57

14. nov 2007, 08:38

Jeg studser over de rundkantede lygter - sådan nogen har jeg aldrig set før.
/Mette
PS. aldrig Fiat igen! :wink:
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

14. nov 2007, 08:52

FruDyhr, det er specielle USA forlygter, som amerikaneserne forlangte for at den kunne sælges i united bluff i sin tid. de har/havde nogle ret specielle krav til forlygtedimensioner osv.
også og900 havde en overgang specielle forlygter til usa-markedet.
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

14. nov 2007, 11:45

... men "fidusen" er, at det skaber plads til feks, en 99 køler - disse fronte handles til "millioner"
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

14. nov 2007, 11:46

Disse USA-lamper er eftertragtede på ikke-amerikanske high-performance SAAB 96, da de ikke stjæler så meget inflow af luft til køler og motor, som de rektangulære lamper gør. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

14. nov 2007, 12:00

.. og vi andre må finde alternative løsninger på vores varmeproblemer med den store motor i :D En ultrathin 300mm highflow blæser foran køleren med en skjult manuel kontakt i kabinen hjalp min 96v4 over bakkerne i nordnorge med saabo efter og en varmenål som stod vældigt ujævnt men aldrig højere end ca. 70% oppe af skalaen...

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk

Tilbage til "Veteran Forum"