Banner cycler

Totakter, lige kommet hjem...

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

Totakter, lige kommet hjem...

7. nov 2007, 10:56

Her kommer nogle billeder af min nye totakter, netop kommet hjem fra Sverige. Chaufføren mente at 725 km i en totakter med tre gear og ingen radio er en lang tur...

Billede


Billede



Billede
Senest rettet af autoanders 7. nov 2007, 11:35, rettet i alt 2 gange.


Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

7. nov 2007, 11:22

Til lykke, den ser jo rigtigt flot ud! :shock:

Hvad skal der laves for at syne den?
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

7. nov 2007, 11:47

61er ?? med røde baglygter !! Gad vide HVOR mange TTer vi er i SKD.
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

7. nov 2007, 12:02

Til lykke, Anders - mindes at have set bilen annonceret på Blocket.
Jeg glæder mig til at se den "live" ved lejlighed....

:-) Henrik
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

7. nov 2007, 12:06

tono, det er da en 62'er !!
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

7. nov 2007, 12:20

Umuligt, så har den da fået sat en anden kølergril i - og fået pillet emblem af hjelmen.
Dømt ud fra udsende burde det være en 63 / 64 - og da jeg syntes jeg svagt kan ane sikkerheds seler burde det være en 64'er.
Billede
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

7. nov 2007, 12:20

Hvis det er en '62 er kølergrillen ikke original. SAAB logoet sad i grillen i '63 og '64 modellerne. 1965 blev bilen forlænget 17 cm., og havde ikke samme front mere. :wink:
Senest rettet af Edwins 7. nov 2007, 13:04, rettet i alt 1 gang.
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

7. nov 2007, 12:30

Nemlig Edwins - det var det jeg prøvede på at sige :-)
Den er med andre ord ikke org, men skidt pyt , den er fin alligevel.
org. var også sort.

MEN :

Regnr: GHP594 Färg: SVART
Fabrikat: SAAB 96 DE LUXE
Årsmodell: 1962 Fordonsslag: PB
Fordonsår:
Chassinummer:
Senaste EU-regbevis del 2: 2007-02-13
Upplysningar:





Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2006-08-15) Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 13 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1962-01-01 Import: Nej
I trafik första gången i utlandet: Utredning: Nej




Tekniska data
Effekt kW: 28 Antal passagerare: 4
Växellåda: MANUELL
Max släpvagnsvikt:
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 890
Max lastvikt:

Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram: Däckdimension bak: 5.20-15
Kaross: Täckt (01)
Skattevikt: 890 Tjänstevikt: 890
Totalvikt: Sänkt totaltvikt:
Längd: 405 Bredd: 157
Drivmedel: BENSIN Alternativt drivmedel:
Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: ENRADIG
Billede
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

7. nov 2007, 12:52

sådan skrev slettet grundet GDPR.... i den anden tråd om 96TT:


Indlæg Skrevet: den 06. Nov 2007 - 11:06 Besvar, med citat Tilbage til toppen
Hej Edwins.
Han hed Keld Hansen og var fra Birkerød, hvis det er den samme vi tænker på. Jeg regner med at der i nat kommer en 96 fra 62 hjem til mig i ..Slettet grundet GDPR....

_________________
Mvh. . slettet grundet GDPR .
.Slettet grundet GDPR.
www.slettet grundet GDPR.....dk tlf. ...slettet grundet GDPR...
Venligst benyt min mail til kontakt
slettet grundet GDPR....@mail.dk
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

7. nov 2007, 13:06

Vels skrev:... og da jeg syntes jeg svagt kan ane sikkerheds seler burde det være en 64'er.
I Sverige var sikkerhedsseler standard fra 1962!

Jeg har set og kørt bilen. En ganske lang tur, i øvrigt, 725 km. i alt, som den tyggede igennem uden kommentarer. Den har kølerhjælm fra en 63-64, hjulkapsler fra en 66-68, rat fra en 68'er og rulleseler af senere årgang. Til trods for alle afvigelser er det utvivlsomt en '62'er.

MEN: Der sidder fire fine stålskærme på, samt to rustfrie, rigtige totaktsdøre uden huller til den liste der sidder på V4'eren. Alene dét mere end retfærdiggør en investering i køretøjet, især da karossen heller ikke er rusten.

Jeg var på job i Stockholm, og tog bilen med hjem for Anders - meget mere behageligt at køre end at flyve, ikke sandt?? (Hmm...)
Gæst

7. nov 2007, 13:16

Altid sjovt at se ,når der er nogle her i landet ,der har fået fat i noget guld.Flot bil .Taladega
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

7. nov 2007, 13:17

Uanset de ubetydelige modifikationer, så er det en fee og flot bil, teløk med den, anders ! Husk det er TT'erne der farver himlen blå !!
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

7. nov 2007, 13:20

Synes også jeg kan ane en chromet hornkrans. Den sad ikke i 60, 61 og 62, som jeg husker det.

Sidder på fabrikken nu, men har Gunnar A. Sjögrens "Bilar på SAAB-vis" derhjemme. Den beskriver alle detaljeændringerne og fortæller også hvilke stelnumre der optrådte i de forskellige årgange.

Instrumentpanelet fortæller tydeligt om det skulle være en '64, så ser instrumentpanelet sådan ud:

Billede

De ældre, her en '61:

Billede

Min egen '61 har chromet ratkrans og chromet gearstang, man er vel en glimmerdreng. Uoriginalt? Muligt, de helt originale står på SAAB- museet.. :wink:

Rigtige mænds køretøjer afvikler blårøg under driften. :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

7. nov 2007, 13:36

EDWINS - sort brædt i en rød bil ??? øøhm
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

7. nov 2007, 13:41

Rædselsforfærdeligt. Et af særprægene ved gamle biler er at de ikke har sorte instrumentbrædder, og så maler nødden det sort. :roll:

Tror bilen er portugisisk:

http://www.rhodeselectrics.com/saab96.htm :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

7. nov 2007, 13:57

Iflg. vedlagte link, skulle bilen gennemsnitligt gå 32.3 miles per gallon, hvilket er 13.729 km/l.

Lidt vel optimistisk, helt ligesom moderne bilers opgivne brændstoføkonomi.. :?
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

7. nov 2007, 14:11

Stort tillykke til dig Anders med den flotte nye vogn, den kan du ik undgå at blive glad for.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

7. nov 2007, 14:34

Vi må se at få lavet en indkøbsaftale på TT-olie i SKD-regi :lol:
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

7. nov 2007, 14:46

Hvor meget olie skal du bruge.
Brugeravatar
g-maretti
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 605
Tilmeldt: 25. okt 2006, 21:51

7. nov 2007, 15:28

Tillykke med den fine vogn.

Der er efterhånden meget TT-aktivitet, hvilket er glædeligt.

Det kunne være sjovt at høre, hvor mange af Jer TT-ejere der er medlem af 2-taktsklubben?? Selv er jeg naturligvis medlem.

Glenn Maretti
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

7. nov 2007, 15:51

slettet grundet GDPR....,
Indtil videre har jeg ca. 15 liter på lager, så næste sæson er dækket ind.

g-maretti,
Jeg er medlem af V4 klubben, men skal naturligvis konvertere til TT-klubben :-)
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

7. nov 2007, 16:14

Jeg er også i 2T-klubben, og burde vel også melde mig ind her.

Jeg betaler 100,-/l for Castrol TTS hos Taiwansen, en halvpebret affære. Det skal være en high-end olie pga. mine hårdtpumpede veteranknallertmotorer. Før brugte jeg Evinrude Outboard TCW-3, men den er kun til vandkølede motorer.

Sorry, Peter, så ikke dit indlæg. Så havde jeg ikke vævet videre om årgangsforskelle osv. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

7. nov 2007, 16:15

Nu er Saabklubdanmark jo en klub for alle. Jeg kan da se at vi er en del TT og V4 her på sidden. Jeg er pt medlem af V4 klubben og SKD.
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

7. nov 2007, 16:22

Edwins,
Jeg er næsten helt sikker på at du melder dig ind, når du erfarer om lidt hvad du kan forsikre din Cab. for gennem SKD :idea:
Og selvom du ikke skulle ønske en forsikring, så skal du da være medlem her ;-) Tænk på at alle dine meget muntre, saglige og underholdende indlæg måske fylder 10% af sitet :lol:

;-) Henrik
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

7. nov 2007, 16:36

Tak, Fugmann, sagligheden kan dog gå fløjten engang i mellem og urigtige oplysninger er også set, dog ikke med vilje. :oops:

Vidste ikke at en forsikringsaftale var i stand. Skide nu med det, melder mig ind, der kommer sgu så mange andre girokort ind ad døren. :shock:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

7. nov 2007, 17:41

TT klub, V4 klub, Sonett Klub, Cab klub... det er da til at blive helt rundtosset over.
Så mangler vi bare lige en Aero klub, en Turbo klub, en EMS klub og en Saab motorsport - så er det meste vel dækket...
:roll: :roll: :roll:
Billede
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

7. nov 2007, 18:40

Ja jeg er både med til og900 og TTer OG MOTORSPORT i SAAB regi - men jeg føler helt klart det hele bedst dækket netop af SKD
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

7. nov 2007, 18:58

tono, det er jeg egentlig enig med dig i - når jeg har meldt mig ind i nicheklubberne skyldes det, at jeg gerne vil støtte op om de drivende kræfter i klubberne. En skønne dag får man brug for noget assistance, og så er der ikke langt til kvalificeret hjælp.
Men i bund og grund kunne vi sagtens nøjes med een og samme klub i DK - nemlig SKD. Mon en fusion ligger forude?!?!? :?:
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

7. nov 2007, 20:52

Min interessesfære går fra omtrentligt 1960 til 1993, SAAB's guldalder, og det dækkes fint på denne site.

Findes der andre lige så livlige danske SAAB-sites?
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

19. nov 2007, 22:18

Nu har jeg haft min TT i snart 14 dage. Jeg må indrømme at jeg er gået hen og blevet meget glad for ham. Han er blevet døbt Tøffe. Jeg nyder at køre rundt i den. Man er fri for at tænke på at lave overhalinger, for det kan ikke lade sig gøre. Man sidder ikke og roder med radioen, for der er ingen. Det er bare en fryd og jeg kan kun opfordre folk til at få en. Men nu skal han ind og stå for i år, sammen med min cab.
planken
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 184
Tilmeldt: 22. sep 2007, 00:27

19. nov 2007, 22:25

Vels skrev:TT klub, V4 klub, Sonett Klub, Cab klub... det er da til at blive helt rundtosset over.
Så mangler vi bare lige en Aero klub, en Turbo klub, en EMS klub og en Saab motorsport - så er det meste vel dækket...
:roll: :roll: :roll:
Nu glemte du lige viggen klubben :D :lol:

M V H

Regin
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

20. nov 2007, 06:40

slettet grundet GDPR...., jeg glæder mig til at se den. Måske du tager den med til træf i Karrebæksminde?
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

20. nov 2007, 10:55

Vi for se. Jeg tror nu nok, det bliver den røde cab, der kommer.

Tilbage til "Veteran Forum"