3. dec 2007, 12:01
En sådan trådkapring kan da hurtigt vendes; Mit firma, dengang Maersk Air, har haft mange servicebiler, men de klart mest pålidelige har været Folkevognsrugbrødene. Ford, Pøgot og Mercedes kan godt gå hjem og lægge sig.
Jeg holdt stædigt fast på den sidste gamle Folker med luftkølet motor, Gamle No. 1. Den var lidt mindre og mere letstyret end de nyere, tungere eksemplarer. Jeg kunne også godt lide det tynde sorte bakelit-busrat. Disse luftkølede biler fik så mange tæsk for at blæse den smule varme de kunne lave ind i kabinen.
Kors hvor var Gamle No. 1 afrakket da den forlod os. Der stod bla. "Tilhører Christiania" med rød tusch over ruderammen i kabinen.
Vi fik så de nyere Rugbrød med vandkølet motor og forhjulstræk. Jeg var udstationeret i Berlin og sad i bilen, i regnvejr, og ventede på en flyver.
Lukkede sidevinduet op for at brænde en smøg af. Vandet pissede ind i bilen og vådtede dørbeklædningen i denne nye bil. Det havde jeg ikke oplevet før. Investigerede lidt ind i dette vand ind i bilen fænomen:
Nårhh, ja, hvor smart: Bilen havde ingen tagrender, så vandet fra taget løb ind i bilen. Igen blev funktionalitet slagtet på designerens alter.

En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262