Da vi var ude for et uheld forleden dag, hvor vores 9000 torpederede en venstre svingende peugeot med ca 80km/t, er den nu havnet på værksted.. jeg skal skal sikkert til at slås med forsikringen om hvad den er værd. Der til håber jeg at der er nogle der kan hjælpe med hvad den er værd..
Det er en `97 9000 cset jubelæums model 2.0 aut
Den er bla udstyret med Indfarvede Aero skørter, klimaanlæg.læderkabine, armlæn og hvad man næsten ellers kan tænke sig..
Der findes IKKE rust i bilen overhoved og den har kun kørt 213000 km
Håber nogen kan være behjælpelige.
På forhånd tak
Peter
Hvad er min ´97 9000 cset jub værd
Redaktør: Bestyrelsen
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Et skud fra hoften (dog med sammenlignelige biler in mente
): Mel. 80 og 90.000,- d.kr. Måske lidt mere, da modellen ej vil være helt let at finde for forsikringsselskabet
/Henrik
/Henrik
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
Enig med hf-eco-power!
Men det er jeg sgu næsten altid
Men det er jeg sgu næsten altid
SAAB hilsner,
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
- villads
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Problemet er at forsikringen kun går efter alder og kilometer. Så om der er rust eller ej, og hvor velpasset den end måtte være, så er det det prisen er sat efter. Det gør ondt når man har såddan en dejlig bil. Pengene sidder ikke løst på de forsikringsselskaber.
9KCDE2,3Taut.95.sævsjø.camp
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
- PeterZ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg fik for 2 måneder siden 68.000 kr for en totalskadet 9000 CSET 2,3 LTT, '95, manuel gear i fin tilstand, 283t km, ikke aut.gear.
Set ud fra dette må din være noget dyrer, vel omkring/lidt over 100kkr.
/Peter
Jeg fik for 2 måneder siden 68.000 kr for en totalskadet 9000 CSET 2,3 LTT, '95, manuel gear i fin tilstand, 283t km, ikke aut.gear.
Set ud fra dette må din være noget dyrer, vel omkring/lidt over 100kkr.
/Peter
/Peter
2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 35+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 35+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
- jackthedriver
- SUPER SAAB FREAK
Jeg kan ikke forestille mig, at en taksator ikke ser på standen af bilen - det gjorde man i hvert fald da Jeg var arbejdsdreng(godt nok for mange år siden) på et autoværksted, hvor vi blev jaget ud og istandsætte forulykkede kundevogne, før taksatoren ankom. Jeg mener også at dokumentation i form af kvitteringer for arbejde, der er afholdt for nyligt, er relevant for taksatorens vurdering.
Jeg kan ikke forestille mig, at en taksator ikke ser på standen af bilen - det gjorde man i hvert fald da Jeg var arbejdsdreng(godt nok for mange år siden) på et autoværksted, hvor vi blev jaget ud og istandsætte forulykkede kundevogne, før taksatoren ankom. Jeg mener også at dokumentation i form af kvitteringer for arbejde, der er afholdt for nyligt, er relevant for taksatorens vurdering.
- Vels
- SAAB-MANIAC
Det er en misforståelse at der kun kigges på alder og km. At få sin bil takseret er en forhandlingssag præcis som alt muligt andet. Man er i sin fulde ret til at være uenig med taksator og prisen der skal nåes til enighed om skal være det en bil mage til i samme stand vil koste hos en forhandler. Jo mere speciel bilen er og jo højere udstyrsniveauet er - desto nemmere bliver forhandlingen.
Gør dig selv en tjeneste og se om du kan finde andre biler med samme udstyr til salg. Evt. så kig på import biler via skat.dk hvis du slet ikke kan finde noget.
Husk nu også at være rimelig med taksatoren, er i meget uenige kan sagen ende hos en "syn og skøns mand" altså 3 part - og her vil i begge være tvunget til at æde udfaldet. Påpeg for guds skyld alt hvad der er specielt og fremhæv standen - det skader aldrig.
( Og ja, jeg har 3 stk totalskadede i bakspejlet og har prøvet møllen før - for en god ordens skyld var intet af det min skyld. )
Gør dig selv en tjeneste og se om du kan finde andre biler med samme udstyr til salg. Evt. så kig på import biler via skat.dk hvis du slet ikke kan finde noget.
Husk nu også at være rimelig med taksatoren, er i meget uenige kan sagen ende hos en "syn og skøns mand" altså 3 part - og her vil i begge være tvunget til at æde udfaldet. Påpeg for guds skyld alt hvad der er specielt og fremhæv standen - det skader aldrig.
( Og ja, jeg har 3 stk totalskadede i bakspejlet og har prøvet møllen før - for en god ordens skyld var intet af det min skyld. )

- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
supersaab - hvad du selv har givet for den i sin tid, og hvad der efterfølgende er blevet ofret på den, er for så vidt sagen uvedkommende! Sidstnævnte kan dog komme dig lidt til gode ved den endelige vurdering, som jackthedriver skriver.
Jo mere dokumentation, der kan fremvises, jo bedre stillet er du i sidste instans.
Bilens stand/tilstand har skam en ikke ubetydelig relevans her, og rækker din tålmodighed til det overfor selskabet, får du med sikkerhed en "god" pris for den. Som der ligeledes nævnes ovenfor, skal du samtidig være saglig over for forsikringen, uden du ligefrem behøver at acceptere hvad som helst. Din fordel er her, at du kan forlange at få en bil fuldstændigt mage til din nuværende, hvilket som nævnt ikke bliver nogen helt let opgave at støve op!
I sjældne tilfælde kan lave en "gentleman-agreement", hvis deres bud efter din bedste vurdering er lige lav nok, nemlig, at der kan forhandles om, at kunden (altså dig) får lov at beholde bilen til reservedele - hvis man altså er heldig.
Sættes bilens værdi til eksempelvis 90.000,-, og den er skadet for over 60% af denne værdi, svarende til 54.000,-, skal de give dig tilbuddet om at lade bilen skrotte mod at stille med én tilsvarende! Er det tilfældet her - med de 60%?
/Henrik
Jo mere dokumentation, der kan fremvises, jo bedre stillet er du i sidste instans.
Bilens stand/tilstand har skam en ikke ubetydelig relevans her, og rækker din tålmodighed til det overfor selskabet, får du med sikkerhed en "god" pris for den. Som der ligeledes nævnes ovenfor, skal du samtidig være saglig over for forsikringen, uden du ligefrem behøver at acceptere hvad som helst. Din fordel er her, at du kan forlange at få en bil fuldstændigt mage til din nuværende, hvilket som nævnt ikke bliver nogen helt let opgave at støve op!
Sættes bilens værdi til eksempelvis 90.000,-, og den er skadet for over 60% af denne værdi, svarende til 54.000,-, skal de give dig tilbuddet om at lade bilen skrotte mod at stille med én tilsvarende! Er det tilfældet her - med de 60%?
/Henrik
- supersaab
- SAAB NET NYBEGYNDER
De har ikke lavet den endelige vudering endnu.. Men værkstedet mente ikke at det ville være spild af tid, hvis jeg brugte min weekend på at kikke efter en anden bil...
Jeg ved heller ikke hvor intereseret jeg er i, at få en bil igen, der har ramt en anden med 80 km/t.
Et løseligt bud var at den er smadret for 65kkr
Har været inde at tjekke Skat. Den eneste jeg ku finde med aut. var vuderet til 112kkr, men om den havde læder og Aero udstyr og om den var i ordentlig stand, kan man jo ikke se..
/Peter
Jeg ved heller ikke hvor intereseret jeg er i, at få en bil igen, der har ramt en anden med 80 km/t.
Et løseligt bud var at den er smadret for 65kkr
Har været inde at tjekke Skat. Den eneste jeg ku finde med aut. var vuderet til 112kkr, men om den havde læder og Aero udstyr og om den var i ordentlig stand, kan man jo ikke se..
/Peter
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Dertil kan du jo høre hvad han vil give, og så DEREFTER fremvise kvitteringer for de ting du har forbedret efterfølgende. Og sidst men ikke mindst, hvis taksatoren er helt i skoven med sine lave bud, så siger du bare til ham: "Jeg kan ikke acceptere dine bud, så jeg vil gerne have at du fremskaffer en bil magen til, i samme stand, med samme km og samme udstyr".
M.v.h.
Jeg vil klart sige: Glem den bil!!supersaab skrev:De har ikke lavet den endelige vudering endnu.. Men værkstedet mente ikke at det ville være spild af tid, hvis jeg brugte min weekend på at kikke efter en anden bil...
Som det nævnes, så er det en forhandlingssituation. Så hav det tunge skyts (=priseksempler) klar. F.eks. PeterZ's eksempel...supersaab skrev:Et løseligt bud var at den er smadret for 65kkr
/Peter
Dertil kan du jo høre hvad han vil give, og så DEREFTER fremvise kvitteringer for de ting du har forbedret efterfølgende. Og sidst men ikke mindst, hvis taksatoren er helt i skoven med sine lave bud, så siger du bare til ham: "Jeg kan ikke acceptere dine bud, så jeg vil gerne have at du fremskaffer en bil magen til, i samme stand, med samme km og samme udstyr".
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
"Jeg kan ikke acceptere dine bud, så jeg vil gerne have at du fremskaffer en bil magen til, i samme stand, med samme km og samme udstyr".
Sådan endte jeg med mit forsikringgselskab i en tvist om prisen på en gammel Og900. Så fik jeg hvad bilen havde kostet, 3 mdr. før den blev smadret.
Skrev at der ikke skulle være penge imellem os, og at det var mig uvedkommede om de skaffede en bil mage til, til 2 kr. eller 200.000 kr. Der var tale om en bil til 25.000.
"Jeg kan ikke acceptere dine bud, så jeg vil gerne have at du fremskaffer en bil magen til, i samme stand, med samme km og samme udstyr".
Sådan endte jeg med mit forsikringgselskab i en tvist om prisen på en gammel Og900. Så fik jeg hvad bilen havde kostet, 3 mdr. før den blev smadret.
Skrev at der ikke skulle være penge imellem os, og at det var mig uvedkommede om de skaffede en bil mage til, til 2 kr. eller 200.000 kr. Der var tale om en bil til 25.000.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Du betalte 110kkr for 1/2 år siden, så er det bestem et godt udgangs punkt, forbedringerne bliver det lidt mere vanskeligt med men forlang min. 110 kkr - evt 1/2 års værditab.
9k i "din alder" og stand taber ca 20-30kkr /år
Så et godt udgangs punkt er stadig de 110 kkr - tab + rep. og forbedringer....
9k i "din alder" og stand taber ca 20-30kkr /år
Så et godt udgangs punkt er stadig de 110 kkr - tab + rep. og forbedringer....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
kan det passe at bilens første ejer havde været en eller anden saab forhandler?
jeg kan godt huske at din 9k var til salg til 110k for ikke så længe siden
tag ud til en autoriseret Saab og bed dem om at lave en vurdering på din bil, det er det de lever af...
jeg kan godt huske at din 9k var til salg til 110k for ikke så længe siden
tag ud til en autoriseret Saab og bed dem om at lave en vurdering på din bil, det er det de lever af...
supersaab skrev:Da vi var ude for et uheld forleden dag, hvor vores 9000 torpederede en venstre svingende peugeot med ca 80km/t, er den nu havnet på værksted.. jeg skal skal sikkert til at slås med forsikringen om hvad den er værd. Der til håber jeg at der er nogle der kan hjælpe med hvad den er værd..
Det er en `97 9000 cset jubelæums model 2.0 aut
Den er bla udstyret med Indfarvede Aero skørter, klimaanlæg.læderkabine, armlæn og hvad man næsten ellers kan tænke sig..
Der findes IKKE rust i bilen overhoved og den har kun kørt 213000 km
Håber nogen kan være behjælpelige.
På forhånd tak
Peter
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
- supersaab
- SAAB NET NYBEGYNDER
Bilen har de første år,tilhørt Sparekassernes data central, hvor den er blevet brugt af direktøren.. Bilen står på et Saab værksted nu, men skaden er ikke endeligt gjort op endnu.. Jeg vil bare gerne være så godt forberedt som muligt, når jeg skal snakke med taksatoren..
Mit næste spørgsmål er så.. Hvad skal jeg ha nu
Jeg syntes ikke jeg kan finde noget tilsvarende eller bedre, når jeg søger på nettet, DBA eller Bilbasen.. Den SKAL ha automat gear og lædersæder og må ikke koste mere end 180kkr.. Det skal være en 9k eller en 9-5
Er der nogen herinde der ved hvor der står noget spændende
På forhånd tak
Peter
Mit næste spørgsmål er så.. Hvad skal jeg ha nu
Jeg syntes ikke jeg kan finde noget tilsvarende eller bedre, når jeg søger på nettet, DBA eller Bilbasen.. Den SKAL ha automat gear og lædersæder og må ikke koste mere end 180kkr.. Det skal være en 9k eller en 9-5
Er der nogen herinde der ved hvor der står noget spændende
På forhånd tak
Peter
- tossekurt
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg har en Saab 9000 2,3 Turbo Jubilæumsmodel på hånden (min fars bil). Der er lædersæder med memory, automatgear, klima og fartpilot og meget andet.
Hvis dette har en interesse, så fang mig på 23748862
Hvis dette har en interesse, så fang mig på 23748862
9-5 aut. estate. - 2004
NG 900 97' Talladega
NG 900 97' SE
OG 900i 89'
99GL 77'
NG 900 97' Talladega
NG 900 97' SE
OG 900i 89'
99GL 77'
- supersaab
- SAAB NET NYBEGYNDER
Tak for tilbuddet, men vi har købt en anden..
Det blev til en 9.5 .. Vi endte forøvrigt med at få 96000 + alufælge og radio for 9k..
Og mange tak for hjælpen herinde
Mvh.
Peter
Det blev til en 9.5 .. Vi endte forøvrigt med at få 96000 + alufælge og radio for 9k..
Og mange tak for hjælpen herinde
Mvh.
Peter
Medlem nr 359
9,3 t man My 2001
9.5 Estate aut. My 2000 m.Hirsch r.i.p 19-10-14
OG 900 aut My 1984 karb
9,3 t man My 2001
9.5 Estate aut. My 2000 m.Hirsch r.i.p 19-10-14
OG 900 aut My 1984 karb
- Fischer
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Til orientering er en af "Vore" Aero´s netop blevet repareret for 90 k. Det var en vi solgte for et par år siden. Den er fra 1993 og har kørt 180.000 km.
Hej alle.supersaab skrev:Bilen har de første år,tilhørt Sparekassernes data central, hvor den er blevet brugt af direktøren.. Bilen står på et Saab værksted nu, men skaden er ikke endeligt gjort op endnu.. Jeg vil bare gerne være så godt forberedt som muligt, når jeg skal snakke med taksatoren..
Mit næste spørgsmål er så.. Hvad skal jeg ha nu![]()
![]()
![]()
Er der nogen herinde der ved hvor der står noget spændende![]()
![]()
![]()
På forhånd tak
Peter
Til orientering er en af "Vore" Aero´s netop blevet repareret for 90 k. Det var en vi solgte for et par år siden. Den er fra 1993 og har kørt 180.000 km.
SAAB siden 1975
- tossekurt
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jubilæumsmodel, 1997- 9. mdr. importeret fra Tyskland
Alt i udstyr:
Automatgear
El-justerbare lædersæder m. memory, delvis ruskind, m. logo
læderrat m. træ-indlæg
instrumentbord i træ
el-soltag i glas
klimaanlæg
cruise control
Midterarmlæn for og bag
elspejle m. varme
sædevarme
CD skifter t. 6 Cd’er
el-antenne
anhængertræk
ny rustfri Jetex udstødning
P.Watch
Aero fælge
skørter
spoiler.
Bilen er fejlfri og velholdt. Har kun kørt 146000 km og kører som ny.
Har fået ny motor v. 95735 km. (garantisag dokumenteret i servicehæftet).
Ambassadeblå metallic.
Pris: 130.000,-
(Nypris i '97 mindst 550.000,-)

[/img]
Jubilæumsmodel, 1997- 9. mdr. importeret fra Tyskland
Alt i udstyr:
Automatgear
El-justerbare lædersæder m. memory, delvis ruskind, m. logo
læderrat m. træ-indlæg
instrumentbord i træ
el-soltag i glas
klimaanlæg
cruise control
Midterarmlæn for og bag
elspejle m. varme
sædevarme
CD skifter t. 6 Cd’er
el-antenne
anhængertræk
ny rustfri Jetex udstødning
P.Watch
Aero fælge
skørter
spoiler.
Bilen er fejlfri og velholdt. Har kun kørt 146000 km og kører som ny.
Har fået ny motor v. 95735 km. (garantisag dokumenteret i servicehæftet).
Ambassadeblå metallic.
Pris: 130.000,-
(Nypris i '97 mindst 550.000,-)

[/img]