Banner cycler

Sonett III - 1973, komplet pakningssæt

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
MichaelPetersen
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. apr 2007, 13:29

Sonett III - 1973, komplet pakningssæt

1. jan 2008, 23:39

Godt nytår
i f m renovering af min Sonett III skal vi bruge et komplet pakniingssæt til motor og gearkasse , er der nogen som kan hjælpe med info


Brugeravatar
kim96v4
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 6. nov 2007, 19:25

Sonett III - 1973, komplet pakningssæt

2. jan 2008, 00:01

mon ikke speedy har pakningssæt til motor og han kan måske hjælpe dig med pakninger til gearkassen
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende

project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Sonett III - 1973, komplet pakningssæt

2. jan 2008, 08:05

Hej Michael

Et pakningssæt til gearkasse har jeg ikke men jeg har komplette pakningssæt liggende til taunus 17M motoren. Det passer på både 1500 og 1700 motoren, bare ikke sølvmotoren med topstykket med korte rør.

Jeg kan kontakte min gearkasse-pusher for dig og måske derigennem finde ud af hvor han skaffer pakninger fra. Jeg har netop selv skaffet en renoveret forstærket gearkasse til min v4 som skal lægges i bilen her til foråret.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13193
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Sonett III - 1973, komplet pakningssæt

2. jan 2008, 09:09

Er der ikke noget med at saab V4 brugte specielle toppakninger mv. ???

En Saab specialist fra dengang fortalte mig at saab fabrikken selv monterede andre pakninger der bedre holdt end dem Ford brugte til Taunus motoren.

Saab havde betydeligt færre motor harvarier end Ford , pr 10.000 motor monteret.

Jeg har fået fortalt (om det passer eller ej må vi lige få lidt mere up-date på) at Saab fik V4 leveret i pakker som usamlet motor og dermed brugte egen/forbedrede pakninger mv.

Til sidst i V4 perioden, solgte Saab en del komplette motorer tilbage til Ford da Saab havde købt for mange og havde færre harvarier en beregnet og Ford manglede komplette motorer da de havde taget V4 blokken af model programmet en del år tidl.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
MichaelPetersen
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. apr 2007, 13:29

Sonett III - 1973, komplet pakningssæt

2. jan 2008, 10:33

hej speedy - kontakter dig lige , takker for svarene :D
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Sonett III - 1973, komplet pakningssæt

2. jan 2008, 11:01

Bare iorden :)
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

Sonett III - 1973, komplet pakningssæt

2. jan 2008, 11:10

Det er kittet på tegning 2:

Billede
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk

Tilbage til "Veteran Forum"