Problem med sprinklervæske
Redaktør: Bestyrelsen
- jonastue
- SAAB NET NYBEGYNDER
Trykket i vores sprinklervæske har været faldende det seneste år. Ved udløsning af sprinklervæske tager det for det første 10 sekunder før der overhovedet kommer noget væske og for det andet er det sjældent, der kommer noget ud af dysen i passagesiden. Ved forlygterne er der intet problem.
Jonas Eder-Hansen
SAAB 900/II S 2.0 (1994, 350.000 km)
SAAB 900/II S 2.0 (1994, 350.000 km)
- svenT16
- SAAB-MANIAC
er slangen sprækket eller hvad??? hvad model taler vi om ??? er dyserne stoppede til???
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Nye dysser og nye kontra ventiler hjælper gerne. Ellers er det pumpe. MEN 99% sikkert er det de to første ting...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
På en NG900 sidder der en kontraventil nær beholderen med to udgange på. Så vidt jeg ved, skal plastinderskærmen eller dele af denne demonteres for at komme til den
Ellers er jeg selv tilhænger af at rense sprinklerdyser med trykluft - en nål kan faktisk let ødelægge mere, end den gavner!
Når der ingen væske kommer ud af den ene dyse, kunne det tænkes, at den eventuelle kontraventil lige bag denne er blevet utæt indeni, hvorved væsken siver ud af bagenden af den, gennem et lille hul.
/Henrik
Ellers er jeg selv tilhænger af at rense sprinklerdyser med trykluft - en nål kan faktisk let ødelægge mere, end den gavner!
Når der ingen væske kommer ud af den ene dyse, kunne det tænkes, at den eventuelle kontraventil lige bag denne er blevet utæt indeni, hvorved væsken siver ud af bagenden af den, gennem et lille hul.
/Henrik