Banner cycler

Mangler tegning over sidespejl, kan det reddes?

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Jake
EXTREME SAAB FREAK

7. jan 2008, 13:32

Hej

Kom ned til bilen i morges og så at mit højre sidespejl var brækket helt frem, og nærmest revet af.. Fik skubbet det tilbage på plads, men desværre sidder det bare slet ikke godt. Det sidder utrolig løst og hele spejlet vibrerer voldsomt når jeg holder i tomgang eller kører.
ØV. Motoren i spejlet kører dog stadigvæk.

Har søgt lidt efter tegning over spejlet på nettet, men kan ikke rigtig finde noget. Håber det er til at ordne.

Edit. Det er en saab 9000.

Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

7. jan 2008, 13:36

...og hvilken bil taler vi om? Noget kunne i al fald tyde på, at det er modent til en udskiftning..(?)

/Henrik
Brugeravatar
Jake
EXTREME SAAB FREAK

7. jan 2008, 13:44

det er en 9000 aero, 1993. Ja en udskiftning ville nok være det bedste, men ikke økonomisk ;). Så det jeg egentlig søger er en tegning ( hvis det findes) over hvordan det skal sidde korrekt. Er nemlig lidt i tvivl om jeg fik det presset rigtigt på plads.
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

7. jan 2008, 13:45

Nåh, en 9000! Så er en tegning vist ikke til megen hjælp, da spejlet hurtigt og ganske snildt kan demonteres, MENS det stadig er på bilen: Glasset løsnes via det ovale hul under spejlhuset (en nylonkrans bliver synlig), indmaden kan separeres fra huset via små stjerneskruer, også selve metalrammen, ledninger kan fjernes fra el-motoren mm. Et eller andet må være brækket inde bagved, sandsynligvis fjederens befæstning... :?

Er en udskiftning på tale, kan du blot melde dig :wink:

/Henrik
Brugeravatar
Jake
EXTREME SAAB FREAK

7. jan 2008, 13:57

Tusind tak for dit svar. Tror nemlig også der er noget med den fjeder, var i tvivl om hvad den skulle, så den "hænger" nu bare løst inde i hullet. Er den den der strammer spejlet så det skal sidde tæt på bilen, så spejlet kun kan rykkes en smule ved belastning?

Men hvis det ikke er til lave, hvad ligger sådan et spejl så i? ;)
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

7. jan 2008, 14:24

Ja, det er hård kost for det stakkels spejl at blive brækket bagover. Den anden vej går langt bedre, hvor der forefindes en spærretap, der holder spejlet fikseret ind mod døren. Kan være meget relevant på trange steder (vogndæk på færger etc.)

Et fint, brugt spejl ligger prismæssigt på 500,- (orig.)

Beslutter du dig for det, og skulle du komme forbi hernede i det sønderjyske, er montering inluderet :wink:

/Henrik
Brugeravatar
Jake
EXTREME SAAB FREAK

7. jan 2008, 14:45

Ja. Det er ikke så heldigt. Ærgeligt der ikke er nogen at give skylden ;)

Det lyder meget fair, har du tilfældigvis planer om at komme til træffet den 26.januar?
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

7. jan 2008, 18:16

Nej - af to grunde: For det første er jeg ikke medlem af klubben som sådan, og for det andet har jeg fast arbejde i weekenderne.

/Henrik

Tilbage til "Classic Forum"