Hej
På min 9k sidder der en lambdasonde med 3 ledninger. Jeg har nu fået en forærende med 4 ledninger, kan jeg montere denne ude der går kage i det hele. Grunden er at jeg har en check enginge der kommer og går netop på denne komponent.
Hygge
Jakob
Lambdasonde
Redaktør: Bestyrelsen
- wittendorff
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
hvordan skaber bilen sig med en defekt lamba.
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- wittendorff
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Den har lyst i perioder. Jeg kan slukke den ved at tage batteriet fra og nørkle med stikket, den har faktisk ikke lyst i en uge nu. Men i julen var jeg på ferie med check engine tændt, bilen kørte ok, men ikke mere en godt 7 km på literen mod de 10-12 jeg normalt kører.casper-fischer skrev:hvordan skaber bilen sig med en defekt lamba.
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
ok tak
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Om du kan bruge den med de 4 ledninger, skal jeg ikke kunne sige - men jeg tvivler!
Hvis ikke man sådan uden videre kan blænde den ene af disse ledninger af, har jeg en fint fungerende sonde liggende, beregnet til din bil.
Du kan bare give lyd...
/Henrik
Hvis ikke man sådan uden videre kan blænde den ene af disse ledninger af, har jeg en fint fungerende sonde liggende, beregnet til din bil.
Du kan bare give lyd...
/Henrik
- ulrichhansen
- SUPER SAAB FREAK
Jeg har også oplevet at check engine lyste i perioder i mine forældres 9000 2,3i. Det kom og gik lidt og bilen kørte ok, men pludselig en dag begyndte den at lyse hele tiden og bilen kørte 5-6 km/l istedert for en 10-11 som den plejer. Så skiftede jeg lamdasonden og siden har jeg ikk set check engine lampen blinke af mig, og benzin forbruget er tilbage på et fornuftigt plan.
I øvrigt så købte jeg sonden (NTK med korrekt længde kabel og originalt stik) i england ved www.lambdapower.co.uk til ca. 690 kr incl. fragt hvilket må siges at være en god pris.
/Andreas
I øvrigt så købte jeg sonden (NTK med korrekt længde kabel og originalt stik) i england ved www.lambdapower.co.uk til ca. 690 kr incl. fragt hvilket må siges at være en god pris.
/Andreas
Senest rettet af ulrichhansen 12. jan 2008, 01:17, rettet i alt 2 gange.
Saab 9k CC 2,3T '91
Medlem nr. 159
Medlem nr. 159
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Stikket skulle se således ud:
http://www.lambdapower.co.uk/partsearch ... sp?conn=77
Andreas, mon ikke deres sonder hedder NTK istedet for NGK? Nå, pyt, prisen er da yderst rimelig, da de herhjemme koster ca ½ gange mere!
/Henrik
http://www.lambdapower.co.uk/partsearch ... sp?conn=77
Andreas, mon ikke deres sonder hedder NTK istedet for NGK? Nå, pyt, prisen er da yderst rimelig, da de herhjemme koster ca ½ gange mere!
/Henrik
- ulrichhansen
- SUPER SAAB FREAK
Jo rigtigt henrik. Er hermed rettet.
/Andreas
/Andreas
Saab 9k CC 2,3T '91
Medlem nr. 159
Medlem nr. 159
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Du kan sagtens bruge en med 4 ledninger, det eneste du skal kigge efter er om den ene ledning er rød.
Hvis den ikke er så kan du bruge den. Den sidste ledning skal bare have stel. En med 4 ledninger er faktisk bedre end én med 3.
1 ledning er signal til boksen.
2 af dem (samme farve begge 2) er til at varme sonden op til operation temperatur.
og evt nr. 4 ledning er til direkte stel, til reference til signal ledningen til boksen.
Hvis den ikke er så kan du bruge den. Den sidste ledning skal bare have stel. En med 4 ledninger er faktisk bedre end én med 3.
1 ledning er signal til boksen.
2 af dem (samme farve begge 2) er til at varme sonden op til operation temperatur.
og evt nr. 4 ledning er til direkte stel, til reference til signal ledningen til boksen.
MVH Lars Kristensen