Banner cycler

tribbel-kaburatorer til 96 TT

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

tribbel-kaburatorer til 96 TT

11. jan 2008, 19:54

Faldt over denne annonce - hvordan ser man hvilke modelårgange sådan en fætter passer til?
Skal der ikke tre luftfiltre til også?

http://www.blocket.se/vi/14244350.htm?ca=11_s&last=1


SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

11. jan 2008, 20:17

Luftfilteret ligger ved denne lækre karbonade og har 3 huller til tragtene. Mener at alle langnæsetotaktere havde disse fine parfumeforstøvere. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

11. jan 2008, 20:20

Har just for lidt tid siden leveret 2 komplette sæt med filtre og hele gøjemøjet til Tono :D
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

11. jan 2008, 22:11

De kunne også se sådan her ud :

http://biphome.spray.se/rolf.jensen/ssr ... Lancia.jpg

Det kunne da være cool!
Billede
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

12. jan 2008, 01:54

Edwins: Model 1965 havde lang næse, men enkeltkarburator. Karburatorerne på blocket er til totaktere med almindelig 42 HK motor, årgange 1966 til 1968.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

12. jan 2008, 06:37

Hvordan ser de så ud til en kortsnudet?
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
g-maretti
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 605
Tilmeldt: 25. okt 2006, 21:51

12. jan 2008, 08:04

De eneste kort-snuder der standard kørte med 3 karburatorer var Sport´erne.
Jeg tror ikke der er nogen visuel forskel på karb. til en 1966 langnæset og en, eksempelvis, 1964 Sport. Dyserne er formentlig anderledes, og den har sikkert også et andet navn/nummer. Det er der med garanti nogen herinde der ved noget om.

Hvis du kigger på de billeder du tog på Sommer´s museum, kan du se at luftfiltret på en Bullnose Sport adskiller sig fra luftfiltret på en Longnose. (Longnose Sport 1965-66 & standard 96´ere 1966-68 kørte alle med det samme luftfilter, "tyskerhjelmen", som ses på billedet fra din Blocket-annonce.

/Glenn
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

12. jan 2008, 10:43

Der ER visuel forskel. Det er straks sværere at se forskel på langnæsernes standard- og sport-karburatorer, men også her er der små forskelle.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 17. feb 2005, 20:04

12. jan 2008, 15:18

oog en tripple manifold passer ikke på en single ditto blok- bolte til blokken hhv 6 og otte bolte - så kig allerførst på blokken, men hvis nogen har interesse har jeg flere tripple liggende - den Vels linker til er til en såkaldt Lancia karbonade igen med et helt ande manifold - model 65 findes både med single og tripple.
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.

Tilbage til "Veteran Forum"