Banner cycler

størrer ventiler i v4

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
kim96v4
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

størrer ventiler i v4

30. dec 2007, 09:36

hejsa

jeg skal have lavet større ventiler i mine topstykker på v4éren

om jeg kan køre på blyfri eller ej betyder intet da det ikke er en hverdagsbil

vil det kunne lade sig gøre at fræse sæderne større (36-42) uden at skulle montere stålsæder eller er det ikke muligt?

hvor kan man evt købe et fræsersæt til ventiler? jeg har adgang til ventilsliber

hvis det ikke kan lade sig gøre at udføre selv hvem kan så lave det til en fornuftig pris?

hvis du skulle ligge inde med et par portede topstykker med store ventiler til en v4
du vil sælge så skriv lige

kim

Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

størrer ventiler i v4

30. dec 2007, 11:24

Hej Kim

Ja, det kan sagtens lade sig gøre at lave større ventiler i toppen, der er plads til det. Om du kan selv skal jeg ik udtale mig om, men selvom du er ligeglad med en konvertering til blyfri vil jeg kraftigt opfordre til at du får sat de rigtige stålsæder i alligevel. Især hvis du f.eks. påtænker også at købe de forstærkede fjedre, der kan fås til V4.

Jeg har for nylig fået lavet 4 sæt (altså 8 topstykker) hos Casper Fischer i Esbjerg, de blev udfræset med nye sæder til blyfri samt glasblæst og de blev rigtig flotte. Casper kan med garanti hjælpe dig med at montere større ventiler også.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
casper-fischer
SAAB-MANIAC

størrer ventiler i v4

3. jan 2008, 17:39

jep det kan jeg nemlig.
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm

Tilbage til "Projekt Forum"