Hvad tror du... ABS- og bremse advarselslamperne lyser konstant, pedalen er hård, pumpen kører ikke, sikringerne er ok, Bosch-relæerne er ok, jeg har luset, målt og renset men finder ikke problemet. Når jeg tager stikkene af på pumpen er der kun 12v på et ud af mange ben (husker ikke hvilket)... Skal jeg mon prøve at finde en "ny" Ate Controller s/n 4107363 eller....? Nogen ideer der kan hjælpe mig på vej.
Jan
Amager
Er min ABS-styrebox røget? 9000 CS -91
Redaktør: Bestyrelsen
- villads
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Jeg tror du skal prøve en ny pumpe. Jeg har selv en 9k fra 95. Jeg vil gerne prøve om der er strøm på andre ledninger hvis det er. mvh villads
9KCDE2,3Taut.95.sævsjø.camp
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Enig! Det er næppe boksen (ECU´en), der er fejlkilden her. Jeg mindes vores gamle 9k´er fra 88, der på et tidspunkt fik nøjagtigt selvsamme symptomer: Knaldhård bremsepedal og lys i såvel "Anti-Lock" som i "( ! )" lampen. Til forskel fra din sprang den 30A sikring til denne kreds øjeblikkeligt, og en efterfølgende kontrolmåling på pumpen, afslørede, at strømforbruget var > 50A
Så, hvis du kommer til at mangle en sådan pumpe på et tidspunkt, er der i alle tilfælde håb forude, da undertegnede med største sandsynlighed ville kunne hjælpe med at fremskaffe en sådan
Vh. Henrik
Så, hvis du kommer til at mangle en sådan pumpe på et tidspunkt, er der i alle tilfælde håb forude, da undertegnede med største sandsynlighed ville kunne hjælpe med at fremskaffe en sådan
Vh. Henrik
- Elswing
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
også enig her, har rodet en del med det gamle abs system, og hvis du ikke kan få gang i el-pumpen ved at "luse" pumperelæet, så er det pumpen eller forbindelsen til denne. hvis du derimod kan få gang i pumpen ved at "luse" pumperelæet, så er det trykkontakten, som lissom pumpen kan skiftes uden at skifte hele abs enheden.
selvfølgelig skal relæerne også checkes, og i sidste tilfælde hvor jeg fik gang i system igen var det "hoved ventilen" som var gået sig en tur, den lidt svær, men kan også skiftes uden at skifte hele enheden. fælles for alle nævnte fejl er begge lamper lyser + hård pedal
selvfølgelig skal relæerne også checkes, og i sidste tilfælde hvor jeg fik gang i system igen var det "hoved ventilen" som var gået sig en tur, den lidt svær, men kan også skiftes uden at skifte hele enheden. fælles for alle nævnte fejl er begge lamper lyser + hård pedal
9k cse 2.3t/97 + NG9-3 cab.04
- rorbo
- SAAB NET NYBEGYNDER
Nå, pumpen..ok det må prøves. Ved i hvilken sværhedsgrad en hjemmeudskifting måtte have. Jeg må indrømme at jeg ikke har haft hovedet længere nede i motorummet end oliepind og stikkene på, og omkring hovedcylinderen. Naturligvis fordi denne skønne bil ikke har voldt mig nævneværdige problemer i 3 år.
Tak
Jan
Tak
Jan
- Elswing
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
alt er lidt bixet mht. det system, de eneste du kan med hele enheden i bilen er, at skifte trykkontakten, og til det skal du ha fat i en special top (saab værktøj) eller finde en slagtop som passer, kan ikke størrelse, men stor ;-I. ellers er det ud med hele kalorius, og med den ude er det ikke svært at komme til det hele.
grundliggende ligger problemet i at finde ud af hvad det precis er som er i u du.
måske du kan bruge det her til noget:
quick diag no assist on ABS Mark 2 cars.
check fuses (all 3) check for power at pump relay large red wire. If no power, find out why. If you have power,
Jump large red to large yellow wire. Pump should run, if not check pump ground.
If pump runs, disconnect jumper, pump brake pedal till hard, and turn on key (engine off) and check for 12 V at double blue lead from pump relay, if 12V replace pressure switch, it should have been grounded, assuming a hard brake pedal. If 0 volts try a new relay. Once you get the pump running check accumulator and the rest of the system
god fornøjelse
grundliggende ligger problemet i at finde ud af hvad det precis er som er i u du.
måske du kan bruge det her til noget:
quick diag no assist on ABS Mark 2 cars.
check fuses (all 3) check for power at pump relay large red wire. If no power, find out why. If you have power,
Jump large red to large yellow wire. Pump should run, if not check pump ground.
If pump runs, disconnect jumper, pump brake pedal till hard, and turn on key (engine off) and check for 12 V at double blue lead from pump relay, if 12V replace pressure switch, it should have been grounded, assuming a hard brake pedal. If 0 volts try a new relay. Once you get the pump running check accumulator and the rest of the system
god fornøjelse
9k cse 2.3t/97 + NG9-3 cab.04