Banner cycler

Han kunne da bare have købt en svensker..

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

30. jan 2008, 07:46

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article969685.ece

Den er ikke dødsenfarlig. For en ikke-allergiker er det som et fælt hugormebid. I USA har de edderkopper i sydstaterne som er mere giftige.

Som ung mand fangede jeg en Sort Enke, i et brændeskur i staten Washington. Den havde det røde timeglas på maven, som var meget rødt. Så har den børn og er mere giftig.

Billede

Havde den i et marmeladeglas. Slog en hveps i jorden, så den blev groggy. Tog den med en fladtang og smed den ned i glasset til Enken. 30 sekunder efter var hvepsen død. Bryder mig ikke om at slå ihjel. Undtagelsen er dog hvepse og myg.

Jeg vil dog hellere have en SAAB 96 med en korsedderkop i, end en Dodge Charger med giftedderkop og børn. :shock:

Her for at give et størrelsesindtryk. Denne hun har stadigt striber, som indikerer at hun ikke er helt voksen endnu:

Billede

Billede :D

En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Jensen
Administrator

30. jan 2008, 11:47

Jeg tænkte faktisk på det samme da jeg her i sommers stod og rensede mine fodboldfælge som jeg fik sendt fra Ohio. Der var et par "edderkoppe-reder" :shock: men jeg slog det ud af hovedet igen, da de så meget gamle og indtørrede ud.
Jeg bryder mig heller ikke om at slå en edderkop ihjel, men her ville jeg nok gøre en undtagelse ;)
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

30. jan 2008, 14:20

Lillepigen er da også forlængst blevet belært om at man ikke slår kryb ihjel, og træder på alt småt der kravler. Det gør mere gavn end skade. Fruen er lidt araknofob, men slår ikke ihjel, så flejner jeg.

Der stilles et glas over, og så skal jeg komme og fjerne dem.

Her er et par fra Danmark, som kan mærkes:

Giftigheden af danske arter:

I Danmark findes der ikke nogle fastboende edderkopper, der er farlige for mennesker. De farligste edderkopper i Danmark er den Store rovedderkop (Dolomedes fimbriatus) og Vandedderkoppen (Argyroneta aquatica).
Biddet fra disse edderkopper er nogenlunde lige kraftigt og skulle føles omtrent som et hvepsestik.
Begge edderkopper lever i sø- og moseområder. Rovedderkoppen (venstre billede) opholder sig i bredvegetationen og fanger sit bytte både på land og under vandoverfladen. Vandedderkoppen (højre billede) opholder sig hovedparten af sit liv i en spundet dykkerklokke under vandet, hvor den fanger insekter og andre smådyr.
Da begge edderkopper lever på så specielle steder og endvidere er ret sjældne, er der ikke store chancer for at komme i kontakt med dem!
Den store husedderkop (Tegenaria atrica) og Korsedderkoppen (Araneus diadematus) er også forsynet med så kraftige giftkroge, at de kan bide gennem sart menneskehud, som spædbørns hud, men biddet skulle ellers føles som at blive knebet med en pincet. :shock:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Off Topic !!!"