Banner cycler

Har et par sidste spørgsmål, inden jeg kan være bilejer!

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

Julius
SAAB NET NYBEGYNDER

30. jan 2008, 15:29

Spørgsmål 1
Nu sidder jeg og nærlæser forskrings policen som jeg skal skrive under på, men studser over dette:
For at tegne og opretholde forsikring i selskabet kræves medlemskab af en
forsikringsklub tilknyttet GF-FORSIKRING A/S. Endvidere kræves det, at
forpligtelserne over for forsikringsklubben er overholdt.
Spørgsmål 2
- Studser også over dette:
Det årlige kørselsforbrug overstiger ikke 6.000 km.
Er i nogen sinde blevet checket, eller skal man her være meget påpasselig ?

Spørgsmål 3
Hvis bilen indregistrerest i min fars navn, da han allerede ejer en bil, som er forudsætningen for at man kan have en Classic bil forsikring, skal jeg så stå på som bruger? Eller er det i orden at jeg benytter den med hans amtykke?

Spørgsmål 4
Kan man udvide den tidsramme der er pålagt bilen? Så den kan benyttes fra 1.November til 14. marts også ?

Mvh. Julius

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

30. jan 2008, 15:36

Ang 1 .) GF er et forsikringselskab, men delt op i klubber inden for erhverv og størrer firmaer. Det kræves at man er meldt ind i en forsikringsklub for at tegne en forsikring - dvs. du køber en aktie i en eller anden klub til 100 kr eller noget i den dur.
Ang 2.) Hvis det er en classic er der nok en begrænsning da dette jo ikke er et primært kørertøj, men blot en hobby. På alm. forsikring er det ikke nødvendigvis en fordel at have lavere km sat da de jo også regner i erfarring.
Ang 3 ) Du skal self. stå som bruger - hans samtykke har intet med forsikringen at gøre. Man kan naturligvis gøre hvad man vil, men det grænser til det de vil fortolke som svindel da den reelle daglige bruger ikke er ejeren. I princippet skal bilen jo stå i dit navn...
Ang 4 ) Ingen anelse.

Add 1 .) Bor du hjemme er du vist naturligt indregnet som bruger - men spørg dem hellere.
Billede
Julius
SAAB NET NYBEGYNDER

30. jan 2008, 16:20

Mange tak, jeg bor hjemme.

Jeg hører dem ad, nu er jeg ved at have styr på det meste.
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

30. jan 2008, 19:12

Hej Julius

Snak lige med GF om de ting, du er i tvivl om. Jeg scannede forresten et dokument og lagde i et af dine tidligere indlæg netop vedr. om du ved at betale lidt ekstra i forsikring kan benytte den hele året. Så kig evt. dèr! :wink:

Mange af selskaberne tillader helårsbrug af en klassisk bil mod en mer-præmie på 25% af hovedpræmien.

Mht. bruger, JA sørg endelig for at blive skrevet på som bruger.... :) I så fald er der ingen tvivl om at forsikringen skal hjælpe jer i tilfælde af, at du laver en skade.

mvh A.
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk

Tilbage til "Classic Forum"