Hej Venner
Jeg er på skiferie i Italien, vi er kørt i min kammerats Volvo V70 automatic 2002. Den er blevet tosset med gearskifte og converter. Hvor f***** finder man en påfyldningsprop til olie på den? Vi kan ikke lige finde den med lommelygte og mobiltelefon, eller på nettet. Kom med hjælp!
Venlig hilsen Ole
Volvo V70, olie på automatic geakasse
Redaktør: Bestyrelsen
- mollerp
- SAAB NET NYBEGYNDER
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Nu er jeg ikke V70 nørd, men har haft en Volvo 764GLE med Auto gear. Der skulle man fylde autogear olie ned gennem røret til olie niveau pinden til auto gear kassen. Helt samme metode som på en Saab OG900 og 9K mf.
Ellers ring til Volvo DK...
Har du styre på om det er mineralsk eller syntetisk auto gear olie der er i kassen, og hvilken type volvo foreskriver ?????
Ellers ring til Volvo DK...
Har du styre på om det er mineralsk eller syntetisk auto gear olie der er i kassen, og hvilken type volvo foreskriver ?????
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- mollerp
- SAAB NET NYBEGYNDER
Tak for hjælp. Har fundet ud af at der er 2 muligheder. Enten har den en rød prop med oliepind og en gul til påfyldning, ellers har den et stigrør hvor man fylder på til det løber over. Vi kan hverken finde røde eller gule propper, og heller ikke noget stigrør. Ringer til Volvo i morgen. Skal bare have den lavet så den kan trille hjem igen.Endnu en gang tak for hjælp.
Venlig hilsen Ole
Venlig hilsen Ole
Napper en Ferrari Testarossa fra 80 - 180!