Tak.
"Premium udgave"Saab 900 S 2,0, 96´Historien om de
Redaktør: Bestyrelsen
- Zappa
- SAAB NET NYBEGYNDER
Hej Alle sammen,er der nogen der kan fortælle mig historien om "Premium modellen" Den er metal grøn med hvide læder sæder,og har et lille nummer indeni i kabinen ved anlæget hvor på der står nummeret på produktions antallet af Premium udgaven,går jeg ud fra??Er der noget sted på nettet jeg selv kan finde noget om det???Håber i kan hjælpe 
Tak.
Tak.
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Det må være den såkaldte "900S Jubilæum", du tænker på!? Den kom ganske rigtigt i ´96 i skikkelse af en helt vanlig 2,0i med 130 hp. Kendetegnet ved farven "Pilegrøn-metallic" og med beige-farvet læderinteriør. Ydermere indbefattede udstyret bl.a. aircon, cruise-control, læderrat/gearknop, ekstra reflekspanel bagpå (std. året efter
), indfarvede kofangere, tågelygter foran etc.
Ja, det er unægteligt lidt af en sjældenhed, denne særegne model, men i ny og næ dukker den så pludseligt op hos fortrinsvist de aut. forhandlere - senest SAAB i Højer.
Var det disse ting, du ville vide, eller...?
/Henrik
Ja, det er unægteligt lidt af en sjældenhed, denne særegne model, men i ny og næ dukker den så pludseligt op hos fortrinsvist de aut. forhandlere - senest SAAB i Højer.
/Henrik
- Zappa
- SAAB NET NYBEGYNDER
og tak..ved du hvor mange de lavede af den type jubilæums modeller?? eller om man kan finde noget om dem på en hjemmeside et sted??
Re: "Premium udgave"Saab 900 S 2,0, 96´Historien o
Johf-eco-power skrev:Det må være den såkaldte "900S Jubilæum", du tænker på!? Den kom ganske rigtigt i ´96 i skikkelse af en helt vanlig 2,0i med 130 hp. Kendetegnet ved farven "Pilegrøn-metallic" og med beige-farvet læderinteriør. Ydermere indbefattede udstyret bl.a. aircon, cruise-control, læderrat/gearknop, ekstra reflekspanel bagpå (std. året efter), indfarvede kofangere, tågelygter foran etc.
/Henrik
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

fandt lige et billede af min hedengangne jubi:

SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Zappa
- SAAB NET NYBEGYNDER
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

ja, dog skal jeg tilføje at koblingen var en anelse for stram/hård efter min mening og jeg havde lidt problemer med rystelser i forhjulene ved nedbremsning, men det blev løst med nye skiver (2x) og bøsninger. det er jo opel-undervogn, og det mærker man tydeligt i forhold til undervognen på en OG900... men ellers en fin flyder..
SAAB 9000 CSi 1997
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Det er god god morfar-bil med alt i udstyr
De ruster ikke ligeså hurtigt som tidligere modeller og jeg mener de skulle være helt fri for dørbundsrust
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/sh ... 8&source=1
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/sh ... 7&source=1
De ruster ikke ligeså hurtigt som tidligere modeller og jeg mener de skulle være helt fri for dørbundsrust
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/sh ... 8&source=1
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/sh ... 7&source=1
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)