Banner cycler

Afmotering af Aerokit og benzinmåler

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

fogelstrøm
SAAB FREAK

8. apr 2008, 22:34

Jeg skal have Aero panelerne på siden af bilen af uden at ødelægge hverken bil eller panel. Kender nogen til en god let måde at gøre det på? Og hvordan er det lettest at få den på igen.

I vinterferien var jeg på ski i Sverige og siden har benzinmåleren bevæget sig op og ned som en metronome og blinker tom, når den ikke ligger død. Nu måler jeg benzinstand på km-tælleren :-)
Nogle forslag til hvad der er bedst at undersøge først?

Mvh Søren

Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

8. apr 2008, 22:54

Din tank måler er sansynligvis gået fra hinanden. det har jeg prøvet en gang og en ny/anden måtte i tanken for at få det til at virke igen

skørterne sidder i et skinne system og skydes på og af parrallelt med bilen men de kan godt sidde meget fast og så kan man blive nød til at hjælpe det lidt på vej en skrue trækker eller lignende ind i enden af skinne.

stykket foran døren sidder med lidt skruer inde i skærm kassen og så på skinnen. kan først pilles af når det på døren er fjernet.

stykket på døren sidder med en stribe popnitter i bunden som skal bores ud og så kan stykket skydes bag ud af døren

stykket bag døren sidder med skruer i bag skærmen samt en skrue op under helt fremme på stykket. det skal skydes forlæns af.

for både for og bag stykke gælder at de skal vrides ud over skærm kanten samtidig med man trækker i dem.

kofanger stykkerne skal skydes et par cm frem eller tilbage og så løftes op af låse rillerne. disse sidder også fast i skærmene samt i kofangeren.

hvis du skal ud og pille dem af en anden bil for at flytte dem over på din egen så husk for guds skyld at tage skinnerne af bilen og få dem med hjæm da skørterne ikke er meget værd uden og husk lige ledes at stykkerne ved kofangeren er anderledes på aero modellen end de er på standart modellen
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
fogelstrøm
SAAB FREAK

9. apr 2008, 09:45

Mange tak. Det var lige den beskrivelse som jeg har brug for.

Mvh Søren
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC

9. apr 2008, 20:03

de foreste stykker på kofangerne skal skyder et par cm frem de bagerste kan jeg ikke huske. jeg ved casper ankersen har billeder fra sidste gang vi kiggede på hans aero skørter.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..

Tilbage til "Classic Forum"