Banner cycler

Brug for hjælp mht generator

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

nal
SUPER SAAB FREAK

23. aug 2008, 10:19

Langdistance-assistance ønskes! Jeg kan ikke lige finde noget på nettet om det, men ved jo at der er vantittig mekanisk kloge hoveder på Saab-siden.

Er på sejlerferie på min nyeindkøbte (men gamle) båd i Grækenland. Er ret usikker på om generatoterne virker. Kan du hjælpe mig?

Der er to stk. på motoren (12V + 24V)

Jeg forestiller mig at der skal kontrolleres om spændingsoutputtet er en henholdsvis ca 27V + 14V. Jeg vil tro, jeg skal måle der hvor de tykke kabler sidder på.

Jeg har et almindeligt voltmeter. Behøver jeg andet?

Øvrig fejlfinding er vel at sikre at kileremmen er ok og at generatoren kører rundt.

Kan du bekræfte ovenstående eller har du andre tips er jeg meget lydhør. Gerne ASAP-svar.

Tak for at jeg - igen - kan trække om andre spm en d om 9k´en som iøvigt er bulet, men nu kommet hjem fra Norge til reparation.

Kæresten vil også gerne vide om hvad hun skal putte på krogen for at fange fisk hernede?

kh

Niels

Brugeravatar
stenløkke
SAAB NET NYBEGYNDER

23. aug 2008, 12:06

hej Niels
du kan bare måle på batterierne, og helst med lidt omdr. på motoren. mål på hver enkelt batteri + og - skal være ca 13-14,3 volt, mål på + på det ene batteri og - på det andet batteri, skal være ca 27 - 28 volt. er det inden for dette område så lader de ok.
Mvh stenløkke
Tidligere vogne.
SAAB 99 årg 1977, med påbygget indsprøjtningsanlæg
SAAB 900 t16v årg 1984
Nuværende vogn.
SAAB 9000 aero årg 1994

SAAB TURBO in the long run

Tilbage til "Projekt Forum"