10. dec 2008, 10:55
Det er rigtigt Peter. Baggagerummet er faktisk helt ok. Når vi rejser, har vi tre store sportstasker side om side bag i samt lidt småt pakkeneliker og fodtøj m.m. rundt omkring taskerne. Nederst ligger den sammenfoldede barnevognskase og på toppen af det hele er der tæpper og lignende. Som billederne afslører kan anhængertrækket også tage en del. Da vi forrige år var på skiferie i bilen blev "kaleche rummet" bag bagsædet fyldt op med skitøj pakket i plastikposer. Da vi kom frem blev det jo tømt og vi kunne køre rundt i vinterlandet med hatten nede. Det han være fantastisk meget baggage i en Cab. Jeg overvejer om jeg skal have amerikanske luftposer inden i mine bagerste fjedre for at hæve bagskibet lidt.
Jeg kan godt se dine argumenter, Marcel. Jeg har selv haft en 2.3i ngang og den trak ganske godt. Det er en god maskine og med hansyn til ng900 så er den nemmere at holde kørende som hverdagsbil. Der er nok lige lovlig meget "antik" i en og900 og kampen for at finde originale dele.
Jeg synes du skal tale med din kone om hvad sådan en bil vil gøre for dit åndelige helbred og derved gøre dig til en gladere og bedre ægtemand (til alt) der bare er mere let i sindet til hverdag. Det vil også give hende noget. Sådan et køretøj er ikke upraktisk i forhold til hvad det giver tilbage til sin ejer i glæde. Her hjemme går pigerne og glæder sig til de skal hente juletræ i den. De vil helst have sne i landskabet og høj himmel til dagen hvor træet skal køres hjem, strittende ud af den åbne bil. Bilen er blevet en del af familien og hvis den blev smadret i morgen, skulle vi have sådan en igen. Den er fantastisk at køre i. Jeg måtte have taget på i går, da sikringen til hydrauliken er gået, men ellers er hatten kun på når det virkelig regner. En fugtig vintermorgen på M3 bliver nemmere at udholde med taget nede og god musik på radioen. En ekstra stor vatteret kørejakke og et tæppe til knæende samt windbreaker er nødvendig, men så er det altså heller ikke værrere. Det er stadig varmere end at cykle.... Her rammer vi essensen af det at have en Cab (for mig). Det at kunne få mine daglige timer udendørs i vinterhalvåret på trods af indendørs arbejde i de lyse timer. Før i tiden sejlede jeg meget om vinteren. Konkurrenterne sejlede jo bare rundt i Sidney året rundt så vi måtte jo også på vandet på trods af stivfrosne skøder og islag på dækket. Det er lidt den samme fornemmelse jeg får sådan en frostklar vintermorgen og med den lille i flyverdragt og taget nede bliver turen til vuggestuen pludselig ikke bare mellemtid. Den lile brokker sig også fælt hvis taget er på.. Det skal ned, far! Jeg kan godt se at jeg kan risikere at skræmme din kone lidt med sådan noget forfrossen tågesnak, men essensen er at man skal huske at leve hver dag og man ikke skal forsøge at få verden til at forme sig efter ens behov, men også nogen gange leve med de muligheder man har og tage på ferie med kun en taske og se hvad verden bringer i stedet for at pakke hele husholdningen ned i en stationcar med stor kasse trailer. I en cabriolet kommer man tættere på verden omkring en, fuglenes sang og lastbilernes buldren. Man sætter sig ikke ind i sit eget lille lukkede rum når man skal køre, men er mere til stede i det miljø man kører i gennem.
De fleste over 30 år har et forhold til en Saab Cabriolet og man kan ofte høre brudstykker af noget i retning af "flotteste bil" og den slags når man triller over parkeringspladsen. Det er bare noget andet end en BMW der udstråler noget ganske andet end en Saab.
Marcel, du skal have din kones fokus flyttet fra hvordan man får 5 flyttekasser med i bilen en gang hver tredie år og over til de små daglige glæder med en cab. Du skal selvfølgelig have træk på bilen så I kan leje en kassetrailer når den skal bruges praktisk. Der skal også windbraker på og der skal altid ligge ekstra farvematchene tæpper i baggerummet sammen med nogle oversize kørejakker...
KØB!