Jeg er den lykkelige ejer af en 96'er 900 turbo - men ind i mellem har jeg problemer med at den "hakker" idet ved acceleration og ikke rigtig kan tage gas - som ved en bil med karburator der danner karburatoris ...
Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre? Jeg har lige fået udstødningen repareret, så den burde være tæt og tændingsbro er skiftet for ca 4 uger siden
Saab 900 s turbo 96 der ikke kan tage gas
Redaktør: Bestyrelsen
- Ydegaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Det lader til at du kommer fra Århus, så jeg ville lade GEPA i Hinnerup kigge på den. Han ved virkelig hvad han laver og har et super ry i disse kredse...
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Enig! Ellers er mit bud en flækket tændrørsisolator (porcelænet). Det har jeg nemlig haft på min egen bil med tilsvarende motor som din...også benævnt "FEJL 40"
Ved skift af tændkassette er det kotume også at forny pløkkerne! Er det gjort på din? Og har du selv udført operationen?
/Henrik
Ved skift af tændkassette er det kotume også at forny pløkkerne! Er det gjort på din? Og har du selv udført operationen?
/Henrik
- Aarhus8200
- SAAB NET NYBEGYNDER
tak for svarene
Jeg fik Gert til at lave udstødningen - dejligt med en mekaniker der selv brænder for saab!
Jeg ved ikke om pløkkerne er skiftet, da tændingsmodul blev skiftet før jeg købte bilen
Jeg tror jeg får GEPA til at udføre tandlægearbejdet ...
umiddelbart tænkte jeg at karburatorsprit måske kunne hjælpe pga kondens i tanken?
Jeg fik Gert til at lave udstødningen - dejligt med en mekaniker der selv brænder for saab!
Jeg ved ikke om pløkkerne er skiftet, da tændingsmodul blev skiftet før jeg købte bilen
Jeg tror jeg får GEPA til at udføre tandlægearbejdet ...
umiddelbart tænkte jeg at karburatorsprit måske kunne hjælpe pga kondens i tanken?
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Nej, de tider er forbi. Tanken er af plast og døjer ikke på samme måde med ophobning af kondensvand, som en metaltank gør det.
Som udgangspunkt skader det absolut ikke med et skvæt isopropylalkohol, men det løser blot ingenting (har jeg selv erfaring for
)
/Henrik
Som udgangspunkt skader det absolut ikke med et skvæt isopropylalkohol, men det løser blot ingenting (har jeg selv erfaring for
/Henrik
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
hvis problemet kommer når der kommer turbo tryk på tror jeg fejlern ligger i benz tilførlsen. check din vacum slange som går på dysebroen
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- dvj
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg havde de samme problemer med min egen. Det mærkelige var, at når der kom 4 nye tændrør i så gik den perfekt ca 3000 km, og så begyndte den at sætte ud igen. Det blev sgu for dyrt i tændrør. Skiftede også tændingsbro. For 3 uger siden røg benzinpumpen så, og jeg satte en anden i, og så forsvandt hakkeriet. Jeg tror det vil være en fordel, at få målt benzintrykket og mængden, for hvis pumpen ikke kan følge med, så vil den jo hakke.
Hilsen Dennis
Jeg havde de samme problemer med min egen. Det mærkelige var, at når der kom 4 nye tændrør i så gik den perfekt ca 3000 km, og så begyndte den at sætte ud igen. Det blev sgu for dyrt i tændrør. Skiftede også tændingsbro. For 3 uger siden røg benzinpumpen så, og jeg satte en anden i, og så forsvandt hakkeriet. Jeg tror det vil være en fordel, at få målt benzintrykket og mængden, for hvis pumpen ikke kan følge med, så vil den jo hakke.
Hilsen Dennis