Banner cycler

vedligeholdelse af kaleche

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Asch
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

vedligeholdelse af kaleche

17. maj 2009, 17:32

Jeg var på langfart i cabben i går i en god gang regn og konstaterede at min kaleche suger vand som en karklud, dog uden at vandet trænger igennem og ind i kabinen.

Skal sådan en kaleche imprægneres eller ikke? I bland weekendes kloge hoveder er der delte meninger. Hvad er jeres holdning?

Jeg har surfet mig frem til et produkt der hedder Renovo, som er et vedligeholdelsesmiddel. Er det ok og hvor at skaffe? Eller hür

AndersS

Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

17. maj 2009, 17:38

kalechen på min cab suger også vand.. men der sker ikke det store ved, da de jo er 2 lags.. og det inderste er "plastic" eller vinyl...
jeg har sågar været i vaskehal med den et par gange (mageligheden længe leve :oops: :oops: ) og ikke en dråbe vand inde i vognen eller på undersiden af kluden, så ta du det bare roligt..
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

17. maj 2009, 19:37

Godt spørgsmål at bringe op. Jeg har købt noget imprægneringsstads til kluden, i Biltema, men har endnu ikke sprayet det på.

Jeg ville jo gerne have at yderkluden var som at smide vand på en gås, i stedet for at yderkluden babber vandet i sig, som den gør.

Jeg har da læst, Smed, at man ikke må køre raketten i vaskehal, og har taget det efterretteligt, men hvis der ikke sker en dyt, ser jeg ingen årsag til at lade være.

Jeg sidder i Limerick i Irland, og her pizzer det ned i lårtykke stråler hver dag, så viskerne skal køre på max. for at nogenlunde give acceptabelt udsyn, så her finder man da ud om taget er tæt på en Cab. :shock:

Vaf**den laver den nød i Irland? Joee, jeg er her såmænd som teknisk repræsentant for Cimber Sterling, for at lave teknisk accept på firmaets 5te 737-700, en meget fin og velholdt ex-Maersk Air flyver, som er til stor overhaling, før den indsættes i dansk lufttrafik.

Som I jo nok har bemærket er jeg født 40 år for sent og påskønner således flyets nye liberi, i retro-stil:

Billede

Nå, det var et lille sidespring. Hvis nogen har imprægneringserfaring, og yderligere vaskehals-erfaring, så sig frem! :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
peterkj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

17. maj 2009, 19:43

Da jeg var i Helsingborg med min for at få monteret ny kaleche spurgte jeg TopnTrim om sagen.

De sagde man skulle imprenere den med impreneringsmiddel fra VW.
Det havde de gode erfaringer med.
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

17. maj 2009, 20:42

Du nævner ikke noget specifikt VW imprægneringsprodukt, men ved at Google lidt, så jeg silicone nævnt i på oversigtssiden som Google kom frem med.

Er vi så ikke ude i samme produkt som man sprøjter på sine ruskindssko, for at få vandet til at perle af dem?

Silicone er bare noget bæ på en bil: Det er et cirkus at få af ruderne, hvis noget kommer på, og man bliver skudt, hængt og dræbt hvis man nævner dette bandeord for en autolakerer.. :shock:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Asch
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

17. maj 2009, 21:25

Si' li' kone én gang til. Dette er et job for mænd. :D

Det er ikke silicone man sprøjter på sko, men det er jo nok i den henretning. Gore-Tex behandling er der nogen der kalder det, endskønt Gore-Tex er stoffet selv med vådafvisende egenskaber. Men man kommer ikke langt med skomageres spaydåse til 89 kr. :?

Men ok, hvis Dragen ikke mener det er nødvenligt, vil jeg hellere undlade end at indsmøre fartøjet i noget forkert stads.

Dette er produktet jeg fandt på min søgning fra tidligere:

http://www.renovointernational.com/

Er der nogen der har brugt det?
Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Brugeravatar
viking

18. maj 2009, 08:20

Kloge hoveder siger at vaskehal er forbudt område for OGCAB.

Muligt men jeg har haft min i to gange. Resultat :
Helt ren klud. Det tage normalt en del arbejde at vaske kluden med passende plejemiddel.

Da kaleche var helt ny for to år siden prellede vandet af som på en oilskin jakke. Nu bliver den bare vår. MEN holder 100% tæt. Selv ved vaskehal besøg.

Kalechen bliver ret klistret af insekter, især lige over forruden...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Cabriolet Forum"