Jeg købte mig en billig original 99 turbo. i november 2003
bilen stod ved allerød autophug og hang med ørene, jeg kiggede på den og bestemte mig for at købe. den var godtnok noget rusten men alligevel ikke så slem at den ikke kunne laves fin igen.
bilen startede med det sammen og lød okay i motoren, bremserne hang selvfølgeligt men jeg fik dem lidt fri ved at køre lidt frem og tilbage på pladsen.
jeg kørte så bilen hjem til mine svigerforældre i birkerød, og der fik jeg bremserne til at funke godtnok til at køre den hjem til jylland jeg tog færgen.
koblingen gled mere og mere på turen til birkerød så jeg købte et par danskvand til at vaske koblingen med så de blev rystet godt inden de blev sprøjtet ind og ud over koblingen. så var den fin nok til at klare turen.
den var lidt sjov at køre hjem da tandstangen, havde slør til den ene side og ikke til den anden. prøvplade (klistermærke) systemet på sjælland, virker bare helt genialt i forhold til alt det bøvl vi skal udsættes for i jylland.
jeg har så haft den stående udefor og her på det sidste inde i min garage.
nu har jeg endelig taget mig sammen til at få startet på renoveringen af den. jeg har fået den lidt skildt ad i dag. jeg har købt lidt dele ind til vognen jeg har fundet en original servo styring og har også skaffet en original frontspoiler for den manglede på den.
så i får lige nogle billeder at kigge på.