Banner cycler

Dækstørrelse Cab 2,1 1991

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

Dækstørrelse Cab 2,1 1991

17. jun 2009, 12:20

Jeg kan se at der sidder forskellig dækstørrelse på min cab 2,1 aut. 1991.. :oops:
foran er det 195/60/15 og bag er det 195/65/15..
hvilken er den korrekte størrelse ? hvad har I andre cab'ere ?


SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4504
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Dækstørrelse Cab 2,1 1991

17. jun 2009, 12:29

195/65 skal det IKKE være, uanset. Det er en størrelse forbeholdt 9000´eren. Så enten 195/60 el. 185/65. Må jeg anbefale sidstnævnte :wink:

/Henrik
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13193
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Dækstørrelse Cab 2,1 1991

17. jun 2009, 12:36

Min MY87 CAB er med 185/65-15 88H mitch energy. Rigtig fine dæk

Dejlig behagelige og totalt støjsvage.... Jeg orker ikke dæk og udstønings støj i en ellers stille CAB.

Med de dæk viser mit speedometret en lille smule for lidt. i forhold til GPS og vejskilte mv.... ( ca 2kmt for lidt ved 100 kmt. )
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 589
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Dkkstørrelse Cab.

17. jun 2009, 12:41

Hej.
På min Cab 87 Turbo er der mont. 4 stk. 205/60, og det ser faktisk godt ud.
M.v.h.
Kurt. :D
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

17. jun 2009, 12:46

ok, tak for inputs...
så bliver det 4 nye 185/65/15 !

og dækonline.dk har Nokian NRe 88T til 366 kr. pr. stk. incl moms og fragt..
det er vel et ok dæk og ok pris..?

Billede
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13193
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

17. jun 2009, 12:51

Nokia er kendt for at være støjsvage og fine i både tørt og vådt.
Et cruser dæk.

Hvis du skal på Jyllands ringen og væse dæk af eller super quick til Milano skal der nok noget andet til.

Men til en sommer tur med hatten nede og fugle sang. skal der støjsvage dæk til....

Rigtigt fint til prisen......
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Steffen2352
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 479
Tilmeldt: 29. okt 2008, 21:14

17. jun 2009, 12:52

Der er vel ikke én bestemt størrelse, som er forbeholdt én bestemt bil.
hvis normalen er 195/60-15, vil montering af 195/65-15 give dels lidt bedre komfort, men også lidt mere nøjagtigt speedo.... :)

Hilsen
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4504
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

17. jun 2009, 12:55

Det er simpelthen mageløst :shock: KØB!!! De dæk bliver du glade for, da Nokian er kommet rigtigt godt fra det dennegang med NRe typen. Bl.a. er det tidligere problem med en uhørt grad af dækstøj pist borte :)

Har præcist monteret 4 stk. af disse på en ven´s 9000, i 195/65 størrelse, sidste år. Han har stadig et bredt smil på læben, når man møder ham og spørger til dækkene. Også set i lyset af den pris han gav, nemlig lige over beskedne 2 kilo for 4 stk, via Dækonline 8)

Montering og afbal. skal du naturligvis selv stå for, men du er da velkommen til at spørge mig :idea:

/Henrik
Brugeravatar
Asch
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 606
Tilmeldt: 29. nov 2006, 22:08

17. jun 2009, 13:27

jeg har Goodyear Eagle F1 195/60 R15 på min 87'er cab.
Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13193
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

17. jun 2009, 14:32

MY87 T16Cab er vist fabriks leveret med 195/60-15VR

Bilen er jo en fart bombe :shock: :lol:

MEN tjek lige og "tysken" er tilfreds med H dæk til Saab turbo, eller bliver de "sure" hvis du bliver standset på autobanen med "langsomme" dæk.
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

17. jun 2009, 14:34

Det blev så 4 stk. Michelin Energy 185/65/15 88H hos Billiften, Aabenraa, til lige på anden side 2K.. all inclusiv, monteres fredag. ;-)
(nokian NRe er ikke lagervare p.t., er måske udgået model?)

så skulle der være basis for en behagelig tur til cab træf på Langelnje på lørdag :D :D

p.s. hvis nogen kan bruge 2 stk. 195/60/15 og 2 stk. 195/65/15, alle med ca. 60% mønster, kan de købes for en slik..
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011

Tilbage til "Cabriolet Forum"