Har lidt problemer med min 9-5 2,3 t 1998 med Maptun stg. 3.
Fruen havde været ude og køre og solen må have stået i instrumenterne siden hun ikke havde set de røde lamper der lyste hele instrumentpanelet op (Den røde trekant, breake lampe og den gule/orange ABS lampe lyste).
Hun havde dog ikke haft problemer med bremsen men den var "lidt sløv", Dagen efter var alt væk og der var fuldt tryk alle steder Hmmm, jeg kørte og ca. 10 km efter start gjorde den det igen lys i lamper i ca 2 sek og forsvandt så igen Hmmm Hmmm efter et par km yderligere gjorde den det igen og denne gang var den vedholdende og limp home var en realitet der ikke ville gå væk og de 3 lamper lyste hele vejen.
Var på værksted og den fik en tech 2 test ingen problemer "den kunne finde" ??
Har nu prøvet, over nogle dage, at starte den op om morgenen og her er der ingen problemer ( ingen lamper der lyser og fyldt tryk på turbo men når den bliver varm er det det samme igen.
Er der nogle der har nogle forslag til hvor den kan være gal ??
mvh Morten
Turbotryk og røde lamper
Redaktør: Bestyrelsen
- mortenaa
- SUPER SAAB FREAK
Morten
Garage:
Tidl. 9k 2,0 turbo 2 stk 84`& 86`, 9k 2,3 turbo 92`
Nu 9-5 2,3 turbo med lidt krudt og 9-3 2,0 turbo stock
For mig er Saab ikke bare en bil den er mere en livsstil.
Garage:
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Mit gæt ville være at ABS ring på V.Divaksel er revnet / sidder løst på aksel. , bilen skal nemlig have et hastighessignal fra V.Forhjulsføler den får også en signal fra V.Baghjul men det kan den køre uden et stykke tid inden motorstyring opdager det . Men ABS system opdager det med det samme.
Lidt mærkeligt at der ikke var fejlkoder i ABS system hvis lampe har lyst ?
Lidt mærkeligt at der ikke var fejlkoder i ABS system hvis lampe har lyst ?
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
- mortenaa
- SUPER SAAB FREAK
Tak for det vil prøve, at se om jeg kan få øje på noget på for eller baghjul i venstre side.
Nu K. Hansen nævner det glemte jeg helt, at nævne at speedo ikke virker når det står på.
En anden detalje er, at når den starter med problemet vil det ikke forsvinde selv ikke efter slukket motor eks. vis. i 30 - 40 min. Men ved start næste dag kan den igen de her ca. 10 km før den igen er gal.
mvh Morten
Nu K. Hansen nævner det glemte jeg helt, at nævne at speedo ikke virker når det står på.
En anden detalje er, at når den starter med problemet vil det ikke forsvinde selv ikke efter slukket motor eks. vis. i 30 - 40 min. Men ved start næste dag kan den igen de her ca. 10 km før den igen er gal.
mvh Morten
Morten
Garage:
Garage:
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
har bilen tcs eller hvad det nu hedder på de nye modeller.Harc prøvet at min 9k med tcs at en af ventilerne kun fungerede når den var kold. Det lyder fulstændigt som det samme. En ABS føler giver ikke GLT. Ikke på en 9k i det mindste
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Hvis dit speedometer ikke virker er det V.Bag den er gal, så må man håbe at det er ledning eller stik for føler og tandkrans er bygget ind i baghjulsleje og kan så vidt jeg ved kun fåes som en enhed.
Hvis dit speedometer ikke virker er det V.Bag den er gal, så må man håbe at det er ledning eller stik for føler og tandkrans er bygget ind i baghjulsleje og kan så vidt jeg ved kun fåes som en enhed.
Senest rettet af K.Hansen 31. aug 2009, 21:14, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
- mortenaa
- SUPER SAAB FREAK
Har været det hele igennem så langt jeg kunne følge ledning samt tjekket sikringer, stik renset m.m.
Nu skal jeg på tur imorgen håber det virker (Tro nu ikke rigtigt da jeg ikke fandt noget der så ud til ikke, at virke). Meen lidt optimist skal man jo være.
indtil nu tak for ordene.
Mvh
Morten
Nu skal jeg på tur imorgen håber det virker (Tro nu ikke rigtigt da jeg ikke fandt noget der så ud til ikke, at virke). Meen lidt optimist skal man jo være.
indtil nu tak for ordene.
Mvh
Morten
Morten
Garage:
Garage:
- mortenaa
- SUPER SAAB FREAK
Så er bilen prøvekørt, desværre samme problem ca. 10 km så startede det. Jeg kørte til destinationen og bilen stod stille i ca. 5 timer hvorefter den startede problemerne med det samme.
Var som sagt under bilen og kan se stik går ind i en sort kappe (plast tror jeg) hvor placering passer med center hjul, altså kunne godt sidde i forbindelse med leje men kan ikke se det.
Hvis der var røget en forbindelse hvordan kan den så virke de første 10 km ?? når den er kold eller spurgt på en anden måde er der et forslag til hvordan jeg tjekker om problemet sidder i lejet.
Jeg kunne en morgen prøve, at pille stikket ud inden start men hvad ville jeg få ud af det, kunne jo se om der også var forsinkelse på limphome når den er kold.
Gode forslag er meget velkomne
Mvh Morten
Var som sagt under bilen og kan se stik går ind i en sort kappe (plast tror jeg) hvor placering passer med center hjul, altså kunne godt sidde i forbindelse med leje men kan ikke se det.
Hvis der var røget en forbindelse hvordan kan den så virke de første 10 km ?? når den er kold eller spurgt på en anden måde er der et forslag til hvordan jeg tjekker om problemet sidder i lejet.
Jeg kunne en morgen prøve, at pille stikket ud inden start men hvad ville jeg få ud af det, kunne jo se om der også var forsinkelse på limphome når den er kold.
Gode forslag er meget velkomne
Mvh Morten
Morten
Garage:
Garage: