Jeg har en Saab 9-3 model 06 med Hirsch 195 HK Kunne godt tænke mig
at få et trim 1 fra BSR 215 HK kan det lade sig gøre hår den har Hirsch ?
Hvis det kan lade sig gøre,men vil tilbage til org. bliver det så til Hirsch eller
de normale 150HK ?
Håber at der er nogle der ved noget.
Hirach--BSR
Redaktør: Bestyrelsen
- bolsen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hej Bip1
Om det kan lade sig gøre at få BSR, og om du ved en evt. tilbageførsel havner ved Hirch eller normale, vil jeg overlade til andre her i tråden.
Det jeg tænker på når jeg læser dit indlæg er, at du kun øger med 25 hk fra dine nuværende 195 hk. Jeg tror ikke den lille ændring glæder dig i ret lang tid - man bliver hurtigt vænnet til det, og så er du lige vidt om ca et ½ års tid. Jeg taler af erfaring ( næsten gammel mand
) da jeg for ca.1. år siden fik monteret lille trim, dog en og9,3, så mit forslag er (hvis det er muligt i din situation) at få et trim fra f.eks. BSR og jeg tror det næste ligger på ca. 240 hk
Om det kan lade sig gøre at få BSR, og om du ved en evt. tilbageførsel havner ved Hirch eller normale, vil jeg overlade til andre her i tråden.
Det jeg tænker på når jeg læser dit indlæg er, at du kun øger med 25 hk fra dine nuværende 195 hk. Jeg tror ikke den lille ændring glæder dig i ret lang tid - man bliver hurtigt vænnet til det, og så er du lige vidt om ca et ½ års tid. Jeg taler af erfaring ( næsten gammel mand
- SAW
- EXTREME SAAB FREAK
Du kan godt få BSR trimmet. Når du kobler din ppc til vil den opdage at du allerede har Hirsch og du vil blive bedt om at koble din ppc til nettet for en opdatering. herefter kan du indlæse trimmet. Når du vil talbage til det originale trim bliver det den originale software -dvs Hirsch trimmet er tabt for altid. Du kan så skifte mellem BSR og alm.
Husk garantien dækker kun med Hirsch..
Husk garantien dækker kun med Hirsch..
- hmg
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Du kan, som det allerede er blevet nævnt i tråden, godt "opgradere" til BSR. Hvis du herefter ønsker at vende tilbage til original, bliver det til original 150 HK. - Hirsch trimmet vil forsvinde. Men men.... hvis du nu skulle ønske, at få Hirsch igen, er det intet problem. Du kan bare køre hen til et aut. Saab værksted, der er forpligtet til at indlæse Hirsch software i din bil igen. Med Hirsch er det nemlig sådan, at man får en licens, der altid dækker og gælder for bilen (i tilfælde af at Hirsch softwaren af en eller anden årsag er blevet slettet) - alt de behøver er dit stelnummer, derefter kobles Hirsch's IPRO til bilen, og Hirsch softwaren bliver indlæst (se nedenstående citat fra Hirsch).
Citat fra Hirsch:
"What do I do if the Hirsch Performance engine software is accidentally deleted?
Using the chassis number it is possible to determine which performance upgrades has been carried out on a particular vehicle. The software can then be reinstalled free of charge using an IPRO device."
Der er faktisk rimelig stor forskel på bilens motoregenskaber afhængigt af, om der er Hirsch eller BSR i bilen. BSR leverer betydeligt mere bundtræk fra lave omdrejninger (hvilket også bevirker, at der gearkassen slides lidt mere, hvis det ekstra potentiale udnyttes konstant), og generelt mærkes BSR mere som en tuning, end Hirsch gør. Hirsch er mere som bilen er originalt - bare mere effektfuldt. Hirsch er "blødere" i kraftudfoldelsen, hvor BSR giver mere power hurtigt.
Citat fra Hirsch:
"What do I do if the Hirsch Performance engine software is accidentally deleted?
Using the chassis number it is possible to determine which performance upgrades has been carried out on a particular vehicle. The software can then be reinstalled free of charge using an IPRO device."
Der er faktisk rimelig stor forskel på bilens motoregenskaber afhængigt af, om der er Hirsch eller BSR i bilen. BSR leverer betydeligt mere bundtræk fra lave omdrejninger (hvilket også bevirker, at der gearkassen slides lidt mere, hvis det ekstra potentiale udnyttes konstant), og generelt mærkes BSR mere som en tuning, end Hirsch gør. Hirsch er mere som bilen er originalt - bare mere effektfuldt. Hirsch er "blødere" i kraftudfoldelsen, hvor BSR giver mere power hurtigt.
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
SAAB - Born From Jets....