Banner cycler

Boykot GM

Det tidl. SAAB krise forum, som nu indikerer at nyt fra SAAB Spyker kan postes her samt viden om SAAB Spykers nye tiltag kan deles med andre. Gæster på siden kan også skrive her.

Redaktør: Bestyrelsen

SAW
EXTREME SAAB FREAK

Boykot GM

24. dec 2009, 12:37

Kære venner!

Vi hat bug for alt den støtte vi kan finde, hvis Saab skal have en fremtid og ogdå producere biler til os i fremtiden - derfor dkal vi lægge pres på GM for et salg - hurtigst muligt:

Gå ind på:

http://iwontbuyfromgm.wordpress.com/

Og skriv en kommentar!! SEND til alle jeres venner og del på facebook!!

Glædelig jul!!

Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

24. dec 2009, 12:56

Hvem skriver man til?

De må få en lille løgnehistorie, da jeg aldrig har ejet andet end non-GM SAABer.. :oops:

Men jeg har da skruet en lille smule på en Kaskett engang..
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

24. dec 2009, 14:25

Og igen vil jeg gerne fraråde at deltage i den slags ligesom at sende mails til cheferne hos GM.
Det eneste det gør, er at skabe unødig irritation og larm i en handel der i forvejen er på et højt politisk niveau. ( læs : alt det larm mod GM kan have modsatte effekt at de blot lukker skidtet frem for at overveje et salg ).

I den forbindelse fraråder flere "højtstående" fra Svenske Saab klubben det også.

Blot mine 10 cent inden man bliver grebet af aktivist stemningen..
Billede
SAW
EXTREME SAAB FREAK

24. dec 2009, 15:03

Vels, du kan da have en pointe...

Dette er jo blod en demokratisk meningstilkendegivelse som ligge på en blod - den kan næppe skabe meget irritation.

Så man kan jo bare skrive på, hvis man faktisk mener det!
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

24. dec 2009, 15:18

Min umiddelbare tanke er vel også at det rager de tykke mænd i GM en høstblomst hvad vi mener.. :roll:

Dette med blogs og twittere og Fjæsbog osv. har jeg (heller) ingen forstand på, men jeg har hørt udtrykkene.. :oops: ..
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
SAW
EXTREME SAAB FREAK

24. dec 2009, 16:30

Edwins, money talks...
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO

25. dec 2009, 09:42

En ting er politik, noget andet er markedsmekanismer...

GM er jo godt klar over at de skal ud og sælge andre mærker til bl.a. Saab-folket.
De har jo prøvet at ligge an til dette igennem lang tid e.g. den med at formerer kakerlakker i Sverige.
De er nok af den overbevisning at vi alle drømmer om at køre i en US produceret bil.
Obama har sikkert også krævet at de levere arbejdspladser i US og ikke i EU for at redde GM.

Derfor er jeg af den overbevisning at det hjælper, når deres markedsafdeling kan læse om stort salg af "FUGM" bumper stickers,
overfyldte mail-boxes, negativ presseomtale etc. Dette er jo ikke ligefrem budskaber, som "Fantastiske Toyota" - men det kan det blive!
I deres øjne betyder det at de mister markedsandele - og det er svært at erobre dem tilbage, når det bliver en trend at hade GM.
GM ved også at deres meste trofaste og tilfredse kunder er Saab-folket.

Derfor hjælper det..
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
slyngborg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

25. dec 2009, 17:17

Fordi vi er en lille flok i DK der sender emails til dem så tror jeg ikke det ændre noget som helst. Det er jo ikke forhandlinger med hr. og fru jensen der er tale om.

Jeg tror GM og de andre indblandede er helt ligeglad med hvad klubber osv. siger, det hele handler i sidste ende om hvad de kan få mest ud. Malke de sidste penge ud af saab ved at sælge det i "dele" eller prøve at sælge hele molevitten samlet. De samme overvejelse som vi selv gør med en gammel bil der er på vippen til at det ikke kan betale sig at skrue mere i den.

Iøvrigt tror jeg ikke at de mails overhovedet kommer frem til cheferne, de er smidt i papirkurven inden.
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

25. dec 2009, 23:48

Hej

Jeg er helt enig i at en lille flok mennesker i DK der sender mails til GM ikke forandrer noget.
Målet med www.iwontbuyfromgm.com og hele Saab Uniteds kampagne er at gøre opmærksom på at der er en hel del mennesker der vil gøre hvad de kan for at sprede ideen om at GM ikke er værd at beskæftige sig med.
Og så er der jo også lige de andre der skriver og melder sig under boykot fanerne udover os fra DK

Uanset hvad giver det nok ikke sved på panden i et firma der ubesværet og uden at stille spørgsmål i år har fyret flere folk end der nogensinde kommer til at sende mails eller skrive under på at de vil boykotte GM.
Jeg tror der er en del tidligere medlemmer af GM familien/fabrikkerne i USA der heller ikke har tænkt sig at geninvestere i GM produkter i nærmeste fremtid.
Egentligt er det faktisk en sensation at Saab ikke allerede er lukket uden spørgsmål.

Hvilket betyder at der må være en grund.
Jeg kender ikke grunden og motivationen hos GM, men der er da stadig håb for den lille fabrik.

Min personlige holdning overfor GM er negativ og har været det længere end både mit SKD medlemskab og deres bankerot/NewGM, så jeg har ikke nogen problemer med at skrive mails og melde ud at jeg boykotter GM.
At det så er en frygtelig plat og meget amerikansk metode vil så måske være grunden til at jeg lader være.

Hvad den Svenske Saab Klubs højtstående medlemmer mener om at påvirke følsomme forhandlinger med den slags irritationsmomenter som tiltagene fra SU er, kan jeg nu ikke forholde mig til.
Hvis GM, evt. købere og den svenske regering bliver babyfornærmede og lukker forhandlinger p.g.a. offentlige ytringer, så har de vist misforstået opgaven som forretningsfolk.

MEN:

Hvis man virkeligt går op i SAAB/Saab, historien, fornyelserne, ideerne osv.så er det bedste man kan gøre at fortælle den til alle der gider og allerhelst de forskellige medier.
Ikke nødvendigvis som "Jeg hader GM", men bare en fremlæggelse der fremhæver grundene til at Saab ikke bør lukkes, men sælges så der er en mulighed for videreeksistens.
Man kunne jo f.eks henslængt nævne at Årets Bil i Europa. Opel Insignia, skylder en hel del af sine egenskaber til et lille firma i Sverige.
Og bare for liiige at gøre opmærksom på det at det så var SAAB der indførte Turbo-teknikken i alm. personbiler.
Noget de fleste skylder at hylde idag
Etc. o.s.v et al.
Fyld selv ud med din yndlingsfeature

Med andre ord så gør hvad du kan for at holde opmærksomheden på Saab og grunden til at det bør leve videre.
At der så forgår nogle højst spegede forhandlinger i mellemtiden mellem et amerikansk fallitbo, en, i det her tilfælde, ultraliberal Svensk regering og forskellige købere er relativt irrelevant for hvad der egentligt er essensen bag SAAB/Saab og grundene til at det bør leve videre.

Ellers havner det hele bare i markedsmæssige kalkulationer/finansierings- og rentabilitetsberegninger, og så kunne det lige så godt være Mazda det drejede sig om.

Just my :twocents ........Og ja det blev langt....:oops: .

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349

Tilbage til "Saab-Spyker News"