Hej
Jeg syntes godt vi kunne bruge et indspark fra en af økonomerne der egentlig er ret ligeglade med Saab, men som tænker Corporate Style.
Godt nok en svensker, så lidt interesse har han vel, men han giver da et andet bud end det ellers fremherskende:
http://www.newsmill.se/artikel/2009/12/ ... s-inte-ner
Mvh
Fra markedsøkonomens verden..
Redaktør: Bestyrelsen
- khrisdk
- Webmaster
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Sammenlignet med andre udtalelser og hvad det ellers har været fremme, så synes jeg, at han udtaler sig om noget han tilsyneladende ikke ved noget om.
Men, dette er jo typisk når man støver en eller anden ekspert af, for at få en udtalelse om noget, de ikke har kendskab til.
Saab er jo bl.a. ikke en selvstændig virksomhed, som han beskriver, men en division under GM - som har fået vejen dikteret fra GM.
Så når han taler om inkompetence og dårlig ledelse, så må dette falde direkte tilbage på GM's ledelse.
Hvis man skulle tænke Corporate Style, så havde jeg da forventet, at han vil sige noget om e.g. at Saab's salg har været stort i US, hvor GM's andre mærker har været trængt i forvejen.
Der er vel en grund til, at Saab ikke har fået deres modeler frigivet af GM. Dette faldet også sammen tidspunktet, for få år siden, da de Saab meldte ud, at de var på vej mod overskud og havde stort salg i US.
Dermed har Saab været en konkuret for hovedkoncernen etc. Dette skulle vel være grund nol til at lukke dem, set med de briller på.
Tror I, at der er tilfældig, at Saab "opfandt" sloganet "Release me!" - eller var det en provokation?
Jeg mener simpelthen ikke, at man kan tænke som han gør. Skal man tale om Saab på dette niveau - så taler man om GM.
http://www.youtube.com/watch?v=zKViA_z6jwE
Men, dette er jo typisk når man støver en eller anden ekspert af, for at få en udtalelse om noget, de ikke har kendskab til.
Saab er jo bl.a. ikke en selvstændig virksomhed, som han beskriver, men en division under GM - som har fået vejen dikteret fra GM.
Så når han taler om inkompetence og dårlig ledelse, så må dette falde direkte tilbage på GM's ledelse.
Hvis man skulle tænke Corporate Style, så havde jeg da forventet, at han vil sige noget om e.g. at Saab's salg har været stort i US, hvor GM's andre mærker har været trængt i forvejen.
Der er vel en grund til, at Saab ikke har fået deres modeler frigivet af GM. Dette faldet også sammen tidspunktet, for få år siden, da de Saab meldte ud, at de var på vej mod overskud og havde stort salg i US.
Dermed har Saab været en konkuret for hovedkoncernen etc. Dette skulle vel være grund nol til at lukke dem, set med de briller på.
Tror I, at der er tilfældig, at Saab "opfandt" sloganet "Release me!" - eller var det en provokation?
Jeg mener simpelthen ikke, at man kan tænke som han gør. Skal man tale om Saab på dette niveau - så taler man om GM.
http://www.youtube.com/watch?v=zKViA_z6jwE
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- khrisdk
- Webmaster
Så må vi hellere hive en anden økonom i ringen:
http://www.va.se/nyheter/2009/12/28/fel-om-saab/
Jeg tror nu egentligt ikke at den første økonom er specielt inkompetent.
Og jeg kan nu heller ikke se at han peger specifikt på hvilken ledelse der har været dårlig.
Som moderselskab er GM jo altid ansvarlig. det er dem der ansætter ledelsen på Saab.
Og også for den strategiske planlægning af salgssteder og Marketing
Jeg tror ikke at konkurrencemomentet er nok til at lukke Saab.
De har jo rippet den teknologi de har brug for, og vil sandsynligvis sætte sig tungt på benyttelsen af denne uanset hvem der overtager. Det er faktisk deres ejendom idet de er ejeren af Saab og udviklingsafdelingen.
Hvad angår Saabs kvalitet og service under GM..Tjah...jeg tror der er en del medlemmer herinde der ikke er helt uenige i at GM-Saab ikke holder helt samme standard som præ-GM
Mvh
Så må vi hellere hive en anden økonom i ringen:
http://www.va.se/nyheter/2009/12/28/fel-om-saab/
Jeg tror nu egentligt ikke at den første økonom er specielt inkompetent.
Og jeg kan nu heller ikke se at han peger specifikt på hvilken ledelse der har været dårlig.
Som moderselskab er GM jo altid ansvarlig. det er dem der ansætter ledelsen på Saab.
Og også for den strategiske planlægning af salgssteder og Marketing
Jeg tror ikke at konkurrencemomentet er nok til at lukke Saab.
De har jo rippet den teknologi de har brug for, og vil sandsynligvis sætte sig tungt på benyttelsen af denne uanset hvem der overtager. Det er faktisk deres ejendom idet de er ejeren af Saab og udviklingsafdelingen.
Hvad angår Saabs kvalitet og service under GM..Tjah...jeg tror der er en del medlemmer herinde der ikke er helt uenige i at GM-Saab ikke holder helt samme standard som præ-GM
Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349