Banner cycler

Solgt eller ej?

Det tidl. SAAB krise forum, som nu indikerer at nyt fra SAAB Spyker kan postes her samt viden om SAAB Spykers nye tiltag kan deles med andre. Gæster på siden kan også skrive her.

Redaktør: Bestyrelsen

Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Solgt eller ej?

11. jan 2010, 21:29

Hej : )
Ved ikke om jeg er den eneste i verden som syntes det er lidt forvirrende det med SAAB.
I december månede blev SAAB anklaget for at lukke, men blev opkøbt af en Svensk rig mand som laver special biler, han manglede kun Kina som skulle lægge nogle penge i det.
Og i dag høre jeg at SAAB lukker.
GM vælger at sige stop og lukker og slukker.

- Kan det være et trick, så den svenske regering kan starte SAAB op i deres " navn "

-Frank

andersø
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Solgt eller ej?

11. jan 2010, 21:42

følg lidt med i trådene her inde. det vil tydeligt fremgå at alle ikke aner en skid, frygter og forventer det værste, men håber det bedste. ingen tvivl om at gm gerne vil have penge for firmaet, men de kan bare ikke få nok, desuden er det mit indtryk at de hellere vil lukke i forhåbning om at sælge en vectra extra. vi skal jo huske at det kun er i usa, at gm har social forpligtelse (tvungen) og af angst for at alle amerikanere herefter kører Toyota. De vil skide os europæere en hatfuld. Lige som jeg vil med GM. :evil:
Nanki

Solgt eller ej?

11. jan 2010, 22:28

Okay : )
Har prøvet at følge lidt med her inde, men det kunne jo være der var en som lagde inde med noget godt : )
Jeg gir dig helt ret i det med en vectra.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Leifdalsgaard

13. jan 2010, 10:58

Det undrer mig at SAAB flytter produktionen af cabben til Sverige hvis de vil nedlægge SAAB
Tror i at de vil lukke fabrikken??
Hvis de vil det var det da billigere at få lavet de få der er bestillinger på i Østrig inden de flyttede det til Sverige
Det er måske for at presse køberne
Brugeravatar
Jensen
Administrator

13. jan 2010, 12:11

Jeg tror at det rent faktisk er billigere at producere i Sverige end i Østrig.
Samtidig blev der ledig produktionskapacitet i Trollhättan da man nedlagde produktionen af Cadillac BLS.
På samme måde virker det jo også underligt at man begynder at producere den ny 9-5 hvis man alligevel aldrig kommer til at sælge dem.
Jeg tror at det er fordi SAAB ledelsen i Sverige jo heller ikke kender noget til GM's planer, så de er nødt til at handle udfra hvad de ved på nuværende, og håbe på det bedste.

Rent faktisk tviler jeg også på at fabrikken bliver helt lukket. Den har jo den højeste effektivitet i Europa for tiden, så den bliver sandsynligvis ligsom fabrikken i Nystad Findland og Graz Østrig hvor andre bilfabrikker kan købe sig ind og få produceret specialmodeller i små antal.

MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99

Tilbage til "Saab-Spyker News"