2. jun 2010, 18:09
Sikke en masse input
Viking: RVS gav jeg den for et års tid siden, men målte ikke kompression inden. Ja, kompressions-testen blev foretaget på driftsvarm motor.
Vaccum slanger, ja. Har skifet nogen, men skal måske skifte nogle flere. Den reagerer ikke på dieselstart langs manifolden når den kører tomgang.
Det med lidt svingende tomgang kan jeg godt genkende, jeg har ikke tomgangsmotor, men en anden dippedut, der by-pas'er luftspjældet mere eller mindre. Dimsen opvarmes elektrisk og/eller gennem dens alu-hus. Den er helt lukket ca. 5min efter start, og vil normalt forblive lukket, så længe motoren er varm. Problemet er når den er halv-varm. Jeg har været nød til at skrue lidt op for tomgangen, så den løber lidt hurtigt (1000rpm) når den er godt varm, så løber den 800, når den er halv-varm og går rimeligt rent. Sætter jeg den til 850 når den er godt varm, går den skidt når den er halv varm. Det er lige som om at den tomgangs-regulerings-dims varmer for hurtigt op og derved lukker for tilsætningsluften lidt tidligere end godt er.
Edwins: Jeg skal have luset pumpen en dag, som endegyldigt bevis på at det er brændstof relateret. Når jeg ikke har fået det gjort, skyldes at problemet (hvis noget) er minimalt. Brændstof filteret er skiftet for nyligt og det gjorde ingen forskel.
SvenT16: Ja, måske det er dysserne. Jeg har tænkt lidt i de baner. Måske man skulle købe et sæt af den nye genaration med finere forstøvning som SGT beskrev for nogen tid siden. Lidt større kapacitet kan de jo så få samtidig