Hej
Så er detr lidt nyt fra Spyker:
Antonov køber Spyker som bliver skilt ud så Victor kan koncentrere sig om Saab. O g så får han også lige tilbagebetalt sit privatlån til Tenaci som var med til at financiere købet af Saab.
Og så er der officiel Video af NG9-5 SC:
http://www.youtube.com/watch?v=dglwkIvuEmo
Lidt Saab-Spyker nyheder og video
Redaktør: Bestyrelsen
- khrisdk
- Webmaster
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Glæder mig til at se den live på gaden.
Er det bare mig, eller gik independence day lidt hen over hovedet på os i SKD ???
Er det bare mig, eller gik independence day lidt hen over hovedet på os i SKD ???
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- khrisdk
- Webmaster
Folk har ikke virket synderligt interesserede.
Det har været annonceret rigtigt mange steder på nettet, og dem der har fulgt med i historien burde vide hvilken dag det var.
Jeg har ikke gjort noget ud af det her på siden, netop af samme grund.
Havde jeg kunnet få fri havde jeg været der i går.
Jeg havde desværre for en gangs skyld et af de forretningsmøder hvor jeg ikke bare kunne sende en boss eller en sælger. :Idonno
I stedet lavede jeg det her indlæg:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... 540#176540
Men bortset fra det, så begynder SKD-Web nu oss snart at ligne en veteranklub til ære for de ældre biler og med udvidet kritik af alt nyt fra fabrikken, så måske er interessen ikke tilstede hos brugerne
Nå Skidt, her er der lidt flere billeder af NG9-5 SC
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1131454- ... n-i-bilder
Og lidt flere billeder fra dagen her:
http://www.flickr.com/photos/54322617@N ... 471710181/
Det har været annonceret rigtigt mange steder på nettet, og dem der har fulgt med i historien burde vide hvilken dag det var.
Jeg har ikke gjort noget ud af det her på siden, netop af samme grund.
Havde jeg kunnet få fri havde jeg været der i går.
Jeg havde desværre for en gangs skyld et af de forretningsmøder hvor jeg ikke bare kunne sende en boss eller en sælger. :Idonno
I stedet lavede jeg det her indlæg:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... 540#176540
Men bortset fra det, så begynder SKD-Web nu oss snart at ligne en veteranklub til ære for de ældre biler og med udvidet kritik af alt nyt fra fabrikken, så måske er interessen ikke tilstede hos brugerne
Nå Skidt, her er der lidt flere billeder af NG9-5 SC
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1131454- ... n-i-bilder
Og lidt flere billeder fra dagen her:
http://www.flickr.com/photos/54322617@N ... 471710181/
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
- så begynder SKD-Web nu oss snart at ligne en veteranklub til ære for de ældre biler og med udvidet kritik af alt nyt fra fabrikken,
Kritik af de senere biler kommer nu mest fra få enkeltpersoner. SAAB har efterhånden nået et prisniveau, som gør at de lidt ældre biler bliver fremherskende, for vi har jo ikke alle røven fuld af penge.
Omend lidt for bombastisk og udynamisk i fronten, synes jeg absolut at deres nye modeller er ganske fede at se på. Der er sgu kommet lidt blankt for øjet, hvilket er aldeles klædeligt. Det, andre kalder bling-bling..
- så begynder SKD-Web nu oss snart at ligne en veteranklub til ære for de ældre biler og med udvidet kritik af alt nyt fra fabrikken,
Kritik af de senere biler kommer nu mest fra få enkeltpersoner. SAAB har efterhånden nået et prisniveau, som gør at de lidt ældre biler bliver fremherskende, for vi har jo ikke alle røven fuld af penge.
Omend lidt for bombastisk og udynamisk i fronten, synes jeg absolut at deres nye modeller er ganske fede at se på. Der er sgu kommet lidt blankt for øjet, hvilket er aldeles klædeligt. Det, andre kalder bling-bling..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
I Norge (hvor jeg sidder lige nu) er nyheden om Victor kommer til medierne...
vg.no linkende til denne artikel....
http://e24.no/bil/spyker-selger-sportsbilene/20027823
vg.no linkende til denne artikel....
http://e24.no/bil/spyker-selger-sportsbilene/20027823
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- Jensen
- Administrator
Tidspunktet er måske lidt dårligt valgt for de fleste der ikke bor i Trollhättan området. De fleste folk skal på arbejde, og river ikke lige 2 dage ud af arbejdsugen for at komme til "sparke dæk træf". Os andre arbejdsløse har ikke råd 
Næste år, så kommer jeg
MVH Mads
Næste år, så kommer jeg
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Grue
- SUPER SAAB FREAK
Jeg synes de bedagede biler er sjove og den spritnye NG 9-5 er flot men alt alt for dyr, så min interesse er kke lige der. Den nye 9-5 er jo på ingen måde ekstrem. Derimod var Saab 9000 Aero årg. 93 ekstrem dengang den kom frem. Jeg husker det tydeligt, for på det tidspunkt var 323 nm v/1850 turnarounds p.m. ubegribeligt. FATTIGRØVEN "mig" hygger sig fordi 9000 stadig gør sig gældende når det kommer til ydelse og komfort. Når man noterer sig hvor hastigt det går i både computer og bilbranche, så har Saab dengang i 93 og frem lavet et fremtidssikret produkt, så "fattigrøven" er glad og også en smule stolt over sin bil. De kærligste Saabhilsner Grue
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
den nye 9-5 SC er alt for RUND i kanterne, det er ikke 100% SAAB design. 9-3 SS er lidt mere vellykket.
Er det FORBUDT at bruge træpaneler, eller er det kun mig der vil have rigtigt træ frem for plastik-bling-bling?
Er det FORBUDT at bruge træpaneler, eller er det kun mig der vil have rigtigt træ frem for plastik-bling-bling?
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
_______
900 2.0i ´93 (133hk)
- khrisdk
- Webmaster
Har du tænkt dig at købe en Saab i samme prisklasse hvis de designer den efter dit hovede?
Jeg tror godt man kan få en god brugt Volvo 960 Stationwagon hvis det skal være.
Den eneste kantede Saab der findes er 9K, og den ligner en Volvo nogen har trådt på snuden....
Lidt Saab reklame:

Og Teksten:
Saab Vs Cubism
It is doubtful that Braque and other early cubists would recognize their art form in a Saab 9-5 Wagon. The same cannot be said for all wagons. Geometric shapes and fragmented form have no place in Saab’s organic design philosophy. Though extremely versatile and spacious, the Saab 9-5 Wagon manages to achieve aerodynamic, flowing lines through a torsionally rigid body construction. The art accentuating the engineering. Cubists may be attracted to boxier cars. Which would be way they got their start in the early 20 th century instead of the late.
Jeg tror godt man kan få en god brugt Volvo 960 Stationwagon hvis det skal være.
Den eneste kantede Saab der findes er 9K, og den ligner en Volvo nogen har trådt på snuden....
Lidt Saab reklame:

Og Teksten:
Saab Vs Cubism
It is doubtful that Braque and other early cubists would recognize their art form in a Saab 9-5 Wagon. The same cannot be said for all wagons. Geometric shapes and fragmented form have no place in Saab’s organic design philosophy. Though extremely versatile and spacious, the Saab 9-5 Wagon manages to achieve aerodynamic, flowing lines through a torsionally rigid body construction. The art accentuating the engineering. Cubists may be attracted to boxier cars. Which would be way they got their start in the early 20 th century instead of the late.
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
900 har meget spidser kanter

900 har meget spidser kanter

9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
_______
900 2.0i ´93 (133hk)
_______
900 2.0i ´93 (133hk)
- khrisdk
- Webmaster
Jeps..prøv at køre den igennem en Euro- NCAP test
Det standardiserede udseende på moderne biler skyldes til dels aerodynamiske krav, men også i meget høj grad de krav der stilles for at en bil kan opnå stjerner i NCAP.
NG9-5 er ikke særligt rund. Det kan godt være at den har en høj og rund front, men det er skam styret af krav til fodgængersikkerhed.
Kesr har været så flink tidligere at lægge et billede op af en sammenligning mellem en Lexus og en Saab NG9-5:

Saab'en er ikke specielt blød i linierne når man ser den fra siden.
Hvad angår indretningen indeni, så kan man få lige præcis det man vil betale for. Hirsch har da flere muligheder, og der er nok også andre der kan levere dele mod en beskeden pris.
Beskeden betyder at det nok vil være billigere end det du skulle betale til Saab for et originalt ægte træ indlæg.
Det standardiserede udseende på moderne biler skyldes til dels aerodynamiske krav, men også i meget høj grad de krav der stilles for at en bil kan opnå stjerner i NCAP.
NG9-5 er ikke særligt rund. Det kan godt være at den har en høj og rund front, men det er skam styret af krav til fodgængersikkerhed.
Kesr har været så flink tidligere at lægge et billede op af en sammenligning mellem en Lexus og en Saab NG9-5:

Saab'en er ikke specielt blød i linierne når man ser den fra siden.
Hvad angår indretningen indeni, så kan man få lige præcis det man vil betale for. Hirsch har da flere muligheder, og der er nok også andre der kan levere dele mod en beskeden pris.
Beskeden betyder at det nok vil være billigere end det du skulle betale til Saab for et originalt ægte træ indlæg.
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

http://www.flickr.com/photos/54322617@N ... 998016745/
der mangler bare orange seler...
NG9-5 er lang bedre designet end opel´s lille søs..
Bagenden er snygg
Personligt venter jeg på en lille saab ala saab air x concept, da jeg ikke har brug for en kæmpe flyder.... tiden peger på små effektive enheder...
http://www.flickr.com/photos/54322617@N ... 998016745/
der mangler bare orange seler...
NG9-5 er lang bedre designet end opel´s lille søs..
Bagenden er snygg
Personligt venter jeg på en lille saab ala saab air x concept, da jeg ikke har brug for en kæmpe flyder.... tiden peger på små effektive enheder...
- khrisdk
- Webmaster
Du kan nok få et par af dine hedeste ønsker opfyldt i konceptbilen på Geneve:
World Premiere: Concept for Future Saab Design
Taking center stage is an exciting concept car showcasing design features and technologies to be seen in the next generation of products from Saab.
Conceived by a team under new Saab Design Director Jason Castriota, the concept´s sleek visual execution introduces styling themes drawn from Saab´s unique Scandinavian and aircraft-inspired design heritage. Cutting-edge technologies include all wheel drive with an electrically powered rear axle and a ground-breaking car communications platform using the AndroidTM operating system.
Og til alle Apple Folkene:
Bemærk lige hvilket system Saab har valgt at bruge til deres nye banebrydende In-car kommunikationssystem...
Både bagaksel og Kommunikationssystem hænger nok sammen med de 2 nyeTrademarks Saab har registreret:
IQon:
Apparatus for regulating and controlling electric functions of vehicles; on board vehicle electronic systems, namely interactive vehicle control system for integrating, managing and providing driver access to functions of vehicle navigation system; entertainment system; telephones; vehicle environmental information and control systems for heating and cooling systems in vehicles.
eXWD:
Reproduction of the mark where the mark is represented in standard characters.
Used on: Motor vehicles, namely, automobiles, sport utility vehicles, trucks, vans, engines therefor and structural parts thereof.
World Premiere: Concept for Future Saab Design
Taking center stage is an exciting concept car showcasing design features and technologies to be seen in the next generation of products from Saab.
Conceived by a team under new Saab Design Director Jason Castriota, the concept´s sleek visual execution introduces styling themes drawn from Saab´s unique Scandinavian and aircraft-inspired design heritage. Cutting-edge technologies include all wheel drive with an electrically powered rear axle and a ground-breaking car communications platform using the AndroidTM operating system.
Og til alle Apple Folkene:
Bemærk lige hvilket system Saab har valgt at bruge til deres nye banebrydende In-car kommunikationssystem...
Både bagaksel og Kommunikationssystem hænger nok sammen med de 2 nyeTrademarks Saab har registreret:
IQon:
Apparatus for regulating and controlling electric functions of vehicles; on board vehicle electronic systems, namely interactive vehicle control system for integrating, managing and providing driver access to functions of vehicle navigation system; entertainment system; telephones; vehicle environmental information and control systems for heating and cooling systems in vehicles.
eXWD:
Reproduction of the mark where the mark is represented in standard characters.
Used on: Motor vehicles, namely, automobiles, sport utility vehicles, trucks, vans, engines therefor and structural parts thereof.
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Android er ikke noget dårligt valg. Godt nok er jeg total fanboy og har alt i Apple udstyr, men at skulle køre iOS i en bil ville være håbløst. Det er jo helt lukket system. Skulle jeg selv vælge system skulle det være en embedded Linux, men når nu der i forvejen er så meget underholdnings software til Android er det da en god ide at bruge det. Når ja og så er Android jo forresten er embedded Linux...
Bortset fra at Android vel egentlig ikke er lavet til noget der er størrere end en telefon. Samsung tablet kører godt nok Android, meeen ikke særlig fedt, men hvad skidt. Det er jo ikke sikkert der bliver brug for flash i bilen... Jeg er helt klart til iOS, men ikke i en bil
OS X der imod er lige til en Saab...
iSAAB
Ja ja rolig nu ChristianOg til alle Apple Folkene:
Android er ikke noget dårligt valg. Godt nok er jeg total fanboy og har alt i Apple udstyr, men at skulle køre iOS i en bil ville være håbløst. Det er jo helt lukket system. Skulle jeg selv vælge system skulle det være en embedded Linux, men når nu der i forvejen er så meget underholdnings software til Android er det da en god ide at bruge det. Når ja og så er Android jo forresten er embedded Linux...
Bortset fra at Android vel egentlig ikke er lavet til noget der er størrere end en telefon. Samsung tablet kører godt nok Android, meeen ikke særlig fedt, men hvad skidt. Det er jo ikke sikkert der bliver brug for flash i bilen... Jeg er helt klart til iOS, men ikke i en bil
OS X der imod er lige til en Saab...
iSAAB

Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- khrisdk
- Webmaster
Jeps, jeg ville oss' foretrække en ægte embedded linux.
Hvilket iOS og OS X faktisk oss' er.Eller rettere en Unix .Bortset fra at de har valgt at lukke systemet totalt og kun levere det på deres egen hardware.
Android kommer snart i en Tablet optimeret udgave, og Chromium er under kraftig udvikling.
Det problem Apple har, eller rettere får, er at de ikke kan følge med udviklingen i deres lukkede system.
Selv Microsoft har indset at der er god business i at lade andre udvikle nyttige apps til deres systemer.
Det der slog Apple ihjel i første omgang var at de kun ville sælge deres styresystem med deres egne computere. Det var der de mistede markedet til Microsoft.
Sidespring
Men jeg overvejer da selv at montere en fullblown picoPC i bilen sammen med et 3G kort.
Så kan man skrue T7 Suite mens man opdaterer sin FB.status og streamer musik og video fra sin hjemmeserver..
Men tro mig, det bliver ikke på OS X.
Men nu kan jeg åbenbart bare vente og købe en ny 9-3 når den kommer...Og den har så også en hatch...win-win
Flash er forhåbentligt uddøende, men i modsætning til Apple produkter, så kan Android faktisk køre Flash
Hvilket iOS og OS X faktisk oss' er.Eller rettere en Unix .Bortset fra at de har valgt at lukke systemet totalt og kun levere det på deres egen hardware.
Android kommer snart i en Tablet optimeret udgave, og Chromium er under kraftig udvikling.
Det problem Apple har, eller rettere får, er at de ikke kan følge med udviklingen i deres lukkede system.
Selv Microsoft har indset at der er god business i at lade andre udvikle nyttige apps til deres systemer.
Det der slog Apple ihjel i første omgang var at de kun ville sælge deres styresystem med deres egne computere. Det var der de mistede markedet til Microsoft.
Sidespring
Men jeg overvejer da selv at montere en fullblown picoPC i bilen sammen med et 3G kort.
Så kan man skrue T7 Suite mens man opdaterer sin FB.status og streamer musik og video fra sin hjemmeserver..
Men nu kan jeg åbenbart bare vente og købe en ny 9-3 når den kommer...Og den har så også en hatch...win-win
Flash er forhåbentligt uddøende, men i modsætning til Apple produkter, så kan Android faktisk køre Flash
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349