15. jul 2011, 01:02
Tak for billeder, det er altid godt med inspiration
Ja, det bliver hurtigt en noget teoretisk diskussion med hensyn til luftfilter. Jeg tænkte ligesom viking på hvordan responsen bliver når bilen har kørt kø og nu skal afsted. Inden jeg skiftede til front monteret IC målte jeg intake temp op til 70-80deg bare i tomgang når det var sommer og solen skinner. Jeg målte luft temp lige før spjæld huset. Jeg tror at det var derfor at den var lidt trist at køre i byen, da den fik lidt mere skidt afsæt og en følelse af øget turbo lag. Jeg synes i hvert fald at det forsvandt med en den bedre IC.
Der er i øvrigt også et ret stort hul i inderskæmren over oliekøleren som den kan suge fra, så jeg tro ikke at den behøver at tage luften fra motorrummet.
Men jeg tror at jeg vil lade tvivlen komme min chassis-plade til gode og undlade at skære i denne og lade filteret sidde inde i motorrummet. Måske senere.
Det er også sjovere at lave modifikationer i små skridt, da man bedre får et indtryk af de enkelte tiltags effekt. Risikoen for at forkludre alt er i øvrigt også mindre
Jeg har tænkt mig at vende turboens udblæsnings-studs studs nedad (som Casper A også nævner), da dette virker mere elegant. Lige nu kører det tæt forbi strømfordeleren og hvis man sjusker med placeringen, så knækker man rotoren i strømfordeleren ved bundgas, da der ikke er nogen frigang mellem fordeler og kølerblæser. Det er ikke helt optimalt
Et par billeder:
De to turboer "side by side"
Uploaded with
Imag
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/833/p7131014.jpg/]
Turbineenden. Jeg har købt et specielt high flow WG hus, som forhåbentlig kan sikre mod stigende grundladetryk og give bedre afgang i øvrigt. Det er forresten heller ikke meget en standart WG kan åbne. Måske 30deg. Den nye kan åbne 90deg, så det er kun actuatoren, der sætter grænsen.
Det er i øvrigt overraskende, at selve møllen på den gamle faktisk er større i diameter, når selve huset er mindre. Nu håber jeg sgu at jeg har fået det hus jeg bestilte.
Udover det forbedrede WG hus har jeg slebet diameteren op på WG hullet, samt slebet inde i turbine-huset, så skarpe kanter er væk og forløbet hen mod WG hullet er mere tragtformet. Det bilder jeg mig ind er bedre

Uploaded with
ImageShack.us[/U
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/854/p7131016.jpg/]
Kompressorenden. Igen, der er egentlig ikke så meget forskel. Men den nye skulle kunne flowe op til ca 320Hk med en pressure ratio på ca. 2,5 (ca. 1.5bar) og den gamle var vel ca. 240Hk og nok ved en lavere P/R. Så der burde ikke mangle noget (for mig i hvert fald).