Familien ejede tidligere en 96er V4, og derefter 3 stk OG900.
Jeg har tidligere ejet en OG900 T16 fra 1986 og endnu én fra 1984 (Den er senere blevet kendt som Keoniggsegg Light, men det var mig der tunede den og ombyggede undervogn til '87 frem)
Senest havde jeg 'blåhvalen', en '94er 9000 CD 2,3 Turbo som blev pustet lidt til med T5suite.
Nu er det på tide igen! Jeg kiggede først på en sort 9000 Aero T5.2 i Nordjylland, med lang motor, og som havde smidt en gearkasse. Jeg gik fra ideen fordi bilen var ret rusten, og den gearkasse et andet medlem ville donere til projektet (tak Martin) passede kun på kortmotor.
Dagen efter dukkede der en rød-grå Aero op på Sjælland, og jeg fandt et lift fra Århus til Frederikssund på gomore.dk og hoppede ombord. Sælger hentede mig og tog mig med til Gørløse. Bilen handlede vi på 10 min.
Den havde været til syn, og forbremser skævbremsede for meget, lambdatal var 1,08 (pisse utæt forrør) og højre forskærm var potrådden.
De billeder, sælger sendte:

gratis bilder

bilder kostenlos hochladen

Kostenloses Bilderhosting

fotos kostenlos
Atter bag rattet på en elg

bilder kostenlos
Bilen er importeret fra Canada i tidernes morgen!? Specielt for denne er, at den er 1-ejers direktionsvogn.

Så er bilen hjemme. Det var grusomt snevejr da jeg hentede den

Bilder hochladen
Denne kassette kan kendere sikkert identificere - det er Biltemas alternativ. Den er gemt på behørig vis...

picupload
Omgående på med en original. Hvilket viste sig at være en knapt så god ide, for den døde kort efter...

gratis bilder hochladen
Jeg endte med at vælge TRW-bremser fra pkwteile, dansk hjemmeside som shipper fra Berlin.

bilder uploaden
Efter en aftentur viser det sig at møllen godt kan blive lidt varm fra tid til anden

foto upload
Udstødningen var ret sløj

Kostenlos Bilder hochladen
Der skulle smedes lidt nyt, og jeg elsker sådan noget arbejde

fotos kostenlos

bilder hochladen kostenlos
Der blev også sat en ny bolt i til ophænget (den gamle knækkede). Der sidder to lambdasonder (dual lambda) i denne, tror det er fordi den er til USA-markedet.

Færdigt produkt.

bilder upload

kostenlos bilder hochladen
Så begynder det arbejde, der tager længst tid: klargøring.

gratis bilder hochladen

foto hochladen

gratis bilder hochladen

bilder uploaden

direct upload

Der skulle en ny skærm til, den købte jeg af Autoalex i Sønderjylland. Den blev siden malet ved 2B Biler i Auning.

foto upload

bild upload
Lambdatallet blev ved med at drille, og Casper Ankersen kiggede forbi med den store taske fyldt med trylleri-udstyr!
Det viste sig i sidste ende, at den ene analogudgang i min Innovative LC-1 var brændt af, og boxen ikke fik noget signal at regulere med. Da der kom en standard lambdasonde i ved turboladeren gik det i orden (den blev skruet i på ultimativt sidste dag for omsyn). Synet blev den

gratis bilder
Havde den bærbare med til syn, med lambdasonden skruet i bag katten, og fik en snak med synsmanden om udstyret

bilder kostenlos
Sådan så LC-1er sonden ud efter nogle timers indkøring med alt alt for fed blanding (11% CO kunne den lave!)

gratis bilder
Polering: sæt i gang

picupload
Nylakket skærm op imod MEGET mat hjelm

foto hochladen
Her er der brugt ca 15 minutter!

Kostenloses Bilderhosting
2. komponent

gratis bilder
Lidt blandet og løst - bilen var jeg nødt til at pakke ind på lister, spejle osv for at skåne dem under poleringen. 4 komponenter anvendt på hele æsken. Lister poleret seperat
Opdagede der er lidt pladearbejde til mig i højre bagskærm...

fotos hochladen

bild hochladen

foto upload

bilder uploaden

kostenlose bilder

fotos kostenlos

bilder uploaden

gratis bilder hochladen

foto upload

foto upload

direct upload
Nogle skilte kom af før bagenden blev poleret. Der manglede et 'tur' i turbo, og jeg kan godt lide det stilrene hvor der kun står Aero.

foto hochladen
Bilen skal i dén grad vaskes når poleringen er færdig.

Jeg ledte/leder efter 16" Super Aero, og er i dialog med et andet medlem om det pt. Indtil videre sidder disse 18" ruller på. Til erfaringen kan jeg melde at fælge fra en Xantia passer 100% på en 9k

foto hochladen
Så mangler der 'kun' at samle det sidste (viskere, lister osv)

fotos hochladen
Der var brugt rudelim ved den gamle bøsning, så der er lige kommet ny i. Det trænede øje spotter en LC-1 controller ved indsuget

kostenlos bilder hochladen
'Efter'-billeder

foto upload

direct upload

bilder uploaden

gratis bilder

kostenlose bilder
Jeg har også klargjort bilen indvendigt, men endnu ikke taget billeder. Der kommer læderrens/pleje med posten kommende uge. Vinduer er pudset fra begge sider, og alt er skrubbet ned...
Fremadrettet: Der ligger en CANUSB i bilen, boxen er åbnet af den legandariske og notoriske Casper Ankersen og der sidder wideband lambdasonde i udstødningen...hvad tror I? Jeg regner med der skal pustes lidt til den, men jeg er lidt tøvende med at ødelægge det originale i den (ja, jeg ved godt fælgene langt fra er originale
Indtil videre nyder jeg bilen, og glæder mig over resultatet frem til nu.
Tag godt imod den her Imola-røde Aero
Mange mange mange tak til Martin, Casper A og Casper F for hjælpen.