http://www.ebay.com/itm/OBX-Racing-Turb ... ~L&vxp=mtr
ummm
Not legal for sale in California!!!
Fint, så er der trut I trompeten
SPN; OG900 ud-manifold rustfri
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
SPN; OG900 ud-manifold rustfri
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: SPN; OG900 ud-manifold rustfri
Det ligner nogle tilfældige rør der er svejset sammen uden tanke på flow, tunings delen er nok den er blankpoleret.
Ikke noget jeg ville spilde en 25 øre på
MVH
Morten
Ikke noget jeg ville spilde en 25 øre på
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: SPN; OG900 ud-manifold rustfri
Ja og nej.
Hvis du kikker på det sidste billede, så er den kileformet, netop for at kompenserer for rørlængden, der er forskellig.
De kan også udføres som ”rigtige” bananer, som man kunne købe hos speedparts. Men de var heller ikke helt rørmodstands optimeret.
Men om det er nødvendigt på OG900 ?
Næppe.
Slet ikke under 250 HK. Og der over flækker gærkassen.
Men der hvor de kan bruges er når ( ikke hvis ) den støbte manifold revner.
De er alle 25-30 år gamle og lider ofte af stress revner…
Så er den rustfri enhed ret fin. Man kan også "bare" lave en selv, men det kræver både tid og en del materialer mv.
Hvis du kikker på det sidste billede, så er den kileformet, netop for at kompenserer for rørlængden, der er forskellig.
De kan også udføres som ”rigtige” bananer, som man kunne købe hos speedparts. Men de var heller ikke helt rørmodstands optimeret.
Men om det er nødvendigt på OG900 ?
Næppe.
Slet ikke under 250 HK. Og der over flækker gærkassen.
Men der hvor de kan bruges er når ( ikke hvis ) den støbte manifold revner.
De er alle 25-30 år gamle og lider ofte af stress revner…
Så er den rustfri enhed ret fin. Man kan også "bare" lave en selv, men det kræver både tid og en del materialer mv.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: SPN; OG900 ud-manifold rustfri
Jeg har set billederne, Og ser 4 rør med en lille diameter, der bliver samlet i et rør med en større diameter, således at de kan montere en T3 flanche. Det var så tuningsdelen, ligner meget original manifolden.
Kig lidt på området omkring svejsningerne, de er stærkt misfarvede, og man kan se at metallet har ændret sig.
Hvilket i min bog betyder et ikke svejseegnet materiale.
Kigger vi så på teksten.
Så er den lavet i 1.5mm rustfrit materiale. ingen oplysning på hvilken kvalitet, og det lyder lidt tyndt, efter min mening.
Og garantien er den bedste
Levetids garanti, der varer i 30 dage.
Og den dækker kun hvis skidtet ikke passer, elle ved synlige defekter.
Jeg havde fået svejset min original manifold her i danmark, selvom der ikke gives nogen garenti
MVH
Morten
Kig lidt på området omkring svejsningerne, de er stærkt misfarvede, og man kan se at metallet har ændret sig.
Hvilket i min bog betyder et ikke svejseegnet materiale.
Kigger vi så på teksten.
Så er den lavet i 1.5mm rustfrit materiale. ingen oplysning på hvilken kvalitet, og det lyder lidt tyndt, efter min mening.
Og garantien er den bedste
Levetids garanti, der varer i 30 dage.
Og den dækker kun hvis skidtet ikke passer, elle ved synlige defekter.
Jeg havde fået svejset min original manifold her i danmark, selvom der ikke gives nogen garenti
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk