Hej SAAB folk
Jeg overvejer at få nye forlygter til min SAAB 9k jeg har fundet, jeg har fundet nye uorg. hos SAAB reservedele https://webshop-dk.saabparts.com/catego ... ysning&p=1 til 1250 Sv Kr. ca. 1000 DKr pr. styk men jeg mener det er rasende dyrt i forsendelse fra Sverige, er der nogen der kender prisen?
Jeg har også fundet dem i Tyskland til ca. 600 Kr pr styk https://www.daparto.de/Hauptscheinwerfe ... 266eb-2646 forsendelse er billigt for mig da jeg har familie i Tyskland
Og til sidst har jeg fundet et firma i Tyskland som kan renovere reflektor til ca. 400-500 Kr pr styk (jeg har et sæt gamle udbrændte lygter liggende) som jeg kunne få ny belagt
Hvad synes i jeg skal gøre? At få de gamle renoveret er jo en god ting hvis man overhovedet ikke kan få nye lygter!
Hilsen Boy
Forlygter SAAB 9K
Redaktør: Bestyrelsen
- SAAB97
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Forlygter SAAB 9K
Hovsa jeg fik ikke linket med på det firma som renoverer lygter kommer her https://www.reflektorklinik.de/neuverspiegelung-1
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Så, du har egentligt svaret på dit eget spørgsmål: NYE lygter fra Tyskland må være løsningen!
Reflektorrenovering kan meget vel vise sig at være for omfattende, da man må forvente en del arbejde hermed samt den risiko, der er for yderligere fejl på lygten under arbejdet, eks.vis. holdeanordningen til reflektorerne, der typisk smuldrer pga. alder og lægger sig indvendigt i huset som små sorte fragmenter. Og så er dit glas jo stadig gammelt og i nogen grad sandblæst/skadet, må man formode (?).
Det er alle pengene værd at gå efter nye. Ja, det ligger lige til "højrebenet". Jeg nyder selv dette i min egen pram. Sammen med opgraderede pærer er der virkeligt blus på nu, særligt ved langlys! Det er som nat og dag i forhold til gængs standard på disse med en vis alder på samvittigheden. De kan være ganske sløje i lysudbyttet og ikke mindst med et diffust lysbillede = no go!
Én ting skal du dog være OBS! på med de nye fra enten DEPO, Van Wezel el. Johns (vist nok de samme allesammen ): Fatningen til park.lyset KAN være af så ussel kvalitet, at den lille plastring, der adskiller plus og minus derinde, ret hurtigt smuldrer bort, og BANG! Så smælder sikringen! Jeg har selv over flere gange forbedret denne ved at modificere den originale, så den passer i det uoriginale hus. Ombygningen består primært i at få loddet en stelledning på fatningen, da det er lidt anderledes lavet på "eftermarkedslygterne" =>
Lygtejust.motorerne flyttes blot over, da nye lygter (selvsagt) leveres med manuelle
Mvh. Henrik
Re: For lygter til SAAB 9K årg. 1997
Nemlig, men nu er sagen jo blot den, at der ingen problemer er i at finde nye, og det endda til særdeles rimelige priser. De er uoriginale allesammen, men tilgengældt er ALT jo nyt. OE lygter er vist for længst udgået af sortiment. Fred være med det. De kostede jo også snart 3 gange så meget som dem, der tilbydes idagHvad synes i jeg skal gøre? At få de gamle renoveret er jo en god ting hvis man overhovedet ikke kan få nye lygter!
Så, du har egentligt svaret på dit eget spørgsmål: NYE lygter fra Tyskland må være løsningen!
Reflektorrenovering kan meget vel vise sig at være for omfattende, da man må forvente en del arbejde hermed samt den risiko, der er for yderligere fejl på lygten under arbejdet, eks.vis. holdeanordningen til reflektorerne, der typisk smuldrer pga. alder og lægger sig indvendigt i huset som små sorte fragmenter. Og så er dit glas jo stadig gammelt og i nogen grad sandblæst/skadet, må man formode (?).
Det er alle pengene værd at gå efter nye. Ja, det ligger lige til "højrebenet". Jeg nyder selv dette i min egen pram. Sammen med opgraderede pærer er der virkeligt blus på nu, særligt ved langlys! Det er som nat og dag i forhold til gængs standard på disse med en vis alder på samvittigheden. De kan være ganske sløje i lysudbyttet og ikke mindst med et diffust lysbillede = no go!
Én ting skal du dog være OBS! på med de nye fra enten DEPO, Van Wezel el. Johns (vist nok de samme allesammen ): Fatningen til park.lyset KAN være af så ussel kvalitet, at den lille plastring, der adskiller plus og minus derinde, ret hurtigt smuldrer bort, og BANG! Så smælder sikringen! Jeg har selv over flere gange forbedret denne ved at modificere den originale, så den passer i det uoriginale hus. Ombygningen består primært i at få loddet en stelledning på fatningen, da det er lidt anderledes lavet på "eftermarkedslygterne" =>
Lygtejust.motorerne flyttes blot over, da nye lygter (selvsagt) leveres med manuelle
Mvh. Henrik