Den Oscar vindende film af Hamaguchi "Drive my Car" foregår i en SAAB.
Ifølge Politikens filmanmelder Kim Skotte drejer det sig om en rød 9000 turbo uden soltag.
Men af billeder ifm omtalen er der tale om en OG900 med soltag, og jeg mener at ane en turbomåler, så ja, en turbo og nok også en Aero.
Filmen varer 3 timer.
Fuld af SAAB!
Dén skal ses.
Om ikke for andet, så for at se om Kim Skotte eller jeg har ret!
For de virkeligt nørdede SAAB fans!
Redaktør: Bestyrelsen
- Gissel
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
For de virkeligt nørdede SAAB fans!
VH
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Man må jo ofte "tilgive" div skribenter deres bilviden, nok besidder en del af dem selve "entusiasmen" -
men når det kommer sig til fakta, så er der ikke altid lige 100% tjek på det
Nej det er s'føgelig da ikke en 9K men en OG 900 T16 Aero også under kategori SPG
(Special Performance Group)
Er også rustet med det lidt mere sjældne udstyr alá -
bagrudevisker og den lille "dysse" oppe på taget Man finder de "store" hjulkantslister, så her snakker vi årgang 1988 ->
Inde i kan man rigtigt nok se APC nål/måler: Den "sladre" så om at vi snakker bilerne t o m årgang 1991
Så ja, her er sikkert tale om en Aero, det eneste der som sådan "forstyrrer" mit syn lidt -
er at Aero/skørterne er lidt for "blanke" af sig ......
Men det er jo også kun bagateller, den står jo ellers supernice
Re: For de virkeligt nørdede SAAB fans!
Gissel skrev: ↑31. mar 2022, 11:42Den Oscar vindende film af Hamaguchi "Drive my Car" foregår i en SAAB.
Ifølge Politikens filmanmelder Kim Skotte drejer det sig om en rød 9000 turbo uden soltag.
Men af billeder ifm omtalen er der tale om en OG900 med soltag, og jeg mener at ane en turbomåler, så ja, en turbo og nok også en Aero.
Filmen varer 3 timer.
Fuld af SAAB!
Dén skal ses.
Om ikke for andet, så for at se om Kim Skotte eller jeg har ret!
Man må jo ofte "tilgive" div skribenter deres bilviden, nok besidder en del af dem selve "entusiasmen" -
men når det kommer sig til fakta, så er der ikke altid lige 100% tjek på det
Nej det er s'føgelig da ikke en 9K men en OG 900 T16 Aero også under kategori SPG
(Special Performance Group)
Er også rustet med det lidt mere sjældne udstyr alá -
bagrudevisker og den lille "dysse" oppe på taget Man finder de "store" hjulkantslister, så her snakker vi årgang 1988 ->
Inde i kan man rigtigt nok se APC nål/måler: Den "sladre" så om at vi snakker bilerne t o m årgang 1991
Så ja, her er sikkert tale om en Aero, det eneste der som sådan "forstyrrer" mit syn lidt -
er at Aero/skørterne er lidt for "blanke" af sig ......
Men det er jo også kun bagateller, den står jo ellers supernice
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: For de virkeligt nørdede SAAB fans!
Aero-en er i "meget" rød, så den må være i 1993 Imola rød eller 1992-94 Talladega rød og ikke 127 kirsebær-rød som de tidlige..
De kraftige Aero-lister kom vel fra MY87 i SGP/Aero modellerne
Vinduesvisker bagi er non-hardcore Aero...
De kraftige Aero-lister kom vel fra MY87 i SGP/Aero modellerne
Vinduesvisker bagi er non-hardcore Aero...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Gissel
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: For de virkeligt nørdede SAAB fans!
Jeg har et sted læst at den er Talladega rød
VH
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
Søren Gissel
Viby J.
medlem nr.: 259
---
"OG 9-3 er BARE 10-4"
- kesr
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: For de virkeligt nørdede SAAB fans!
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: For de virkeligt nørdede SAAB fans!
Nu udgår jeg fra at bilen er bevaret i org.....
Det kan den da ikke være af 2 årsager...
1 - Just APC nål/måler ikke er af den årgang der ligner den fra 9K.
2 - 1990 var sidste årgang med Turbo på siden af motorhjælm som denne også har.
Der efter (1991) stod der kun SAAB for og Turbo.S der bag
viewtopic.php?f=6&t=34795
Nej de kom til på årgang 1988 -
EPC "fortæller" det også ved søgning på t.ex sidestykke kofanger frem.
Det er endnu en af mange ting som de fleste tror kom til sammen med "faceliften"
Soltag var standard på Aero fra start af -
men læder var det derimod ikke
Det kan den da ikke være af 2 årsager...
1 - Just APC nål/måler ikke er af den årgang der ligner den fra 9K.
2 - 1990 var sidste årgang med Turbo på siden af motorhjælm som denne også har.
Der efter (1991) stod der kun SAAB for og Turbo.S der bag
viewtopic.php?f=6&t=34795
Nej de kom til på årgang 1988 -
EPC "fortæller" det også ved søgning på t.ex sidestykke kofanger frem.
Det er endnu en af mange ting som de fleste tror kom til sammen med "faceliften"
Soltag var standard på Aero fra start af -
men læder var det derimod ikke
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: For de virkeligt nørdede SAAB fans!
Saab Aero uden Svensk loppeskind
Nej det er for magert.
Og de havde Svensk skind de første (dem der ikke havde fætter plys på sæderne)
De skiftede til Skotsk skind senere, med ægte plastik på ikke siddefladerne.
Det var nemlig "ægte" luxus..
I England skulle Aeroen special bestilles hvis den skulle være uden læder/plastik på sæderne.
I Danmark var den vel std. med "fætter plys". pga. afgifter....
Min egen Aero var også med grå/blå plys..
føj. Det lignede en trist sofa fra 70erne...
Nu er den med Svensk Loppeskin/plastik løsningen i hudfarve / beige.
Nej det er for magert.
Og de havde Svensk skind de første (dem der ikke havde fætter plys på sæderne)
De skiftede til Skotsk skind senere, med ægte plastik på ikke siddefladerne.
Det var nemlig "ægte" luxus..
I England skulle Aeroen special bestilles hvis den skulle være uden læder/plastik på sæderne.
I Danmark var den vel std. med "fætter plys". pga. afgifter....
Min egen Aero var også med grå/blå plys..
føj. Det lignede en trist sofa fra 70erne...
Nu er den med Svensk Loppeskin/plastik løsningen i hudfarve / beige.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"