Hej alle sammen.
Jeg kigger i øjeblikket på en 92 Sabb 900 i Holland med den idé, at jeg skal bruge den der det næste år eller og så importere den tilbage til Danmark, når jeg vender tilbage.
Jeg har en tidligere været igennem processen med at importere en bil fra Holland til Danmark med en moderne Volkswagen, hvilket var ret ligetil.
Men én ting ved den vidunderlige 900, som jeg kigger på, er, at den startede sit liv som i 8V normalt aspireret 900i, men så blev motoren skiftede til en 16V turbo for cirka 3 år siden. Ville det på en eller anden måde forhindre mig i at bringe den tilbage til Danmark?
Jeg har ikke set papirarbejdet endnu, men det blev udført af en saab-specialist, og jeg går ud fra, at det hollandske papirarbejde er udført korrekt i Holland. Det ændrer dog ikke på, at det, der står på den originale gamle titel, ikke vil matche den motor, der i øjeblikket er i den. nogen råd fra andre som har importede ?
mvh,
-Dennis
Import af C900 (med anden motor)
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Import af C900 (med anden motor)
Rent økonomisk kan det ikke svare sig.
Told og Skvat vil opkræve afgift som det er en turbo16.
Men reelt set er den lidt mere værd end en 16i
Papirerne er vigtige mht et nemt syn, hvis den er godkendt Holland som en turbo 16 så er der ingen problemer med at få den på danske plader, ellers giver det en masse ekstra papir arbejde for dig, læs bøvl og ekstra omkostninger.
MVH
Morten
Told og Skvat vil opkræve afgift som det er en turbo16.
Men reelt set er den lidt mere værd end en 16i
Papirerne er vigtige mht et nemt syn, hvis den er godkendt Holland som en turbo 16 så er der ingen problemer med at få den på danske plader, ellers giver det en masse ekstra papir arbejde for dig, læs bøvl og ekstra omkostninger.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- DennisinDK
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Import af C900 (med anden motor)
Tak morten,
Ja at de hele staar korrekt er noget jeg maa heller hold godt oeje med. i den Hollandsk papir.
Mht til skat: tror du at afgiften er markant højere med en T16? Jeg ved ikke rigtig, hvad det kommer til at koste, men jeg kikkede på tidligere afgift for andre importerede 900'ere, og de virkede ikke saa stor i generalt?
Ja at de hele staar korrekt er noget jeg maa heller hold godt oeje med. i den Hollandsk papir.
Mht til skat: tror du at afgiften er markant højere med en T16? Jeg ved ikke rigtig, hvad det kommer til at koste, men jeg kikkede på tidligere afgift for andre importerede 900'ere, og de virkede ikke saa stor i generalt?
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Import af C900 (med anden motor)
så burde der ikke være de store problemer.
Men kontakt Motorstyrelsen, og told og skvat i Danmark, for et mere præcist svar, det tager tid, men du har jo et år tilbage.
For ikke at stå med en hel bil i danmark der kun kan bruges til reservedele
MVH
Morten
Men kontakt Motorstyrelsen, og told og skvat i Danmark, for et mere præcist svar, det tager tid, men du har jo et år tilbage.
For ikke at stå med en hel bil i danmark der kun kan bruges til reservedele
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
