12. dec 2005, 19:58
Min mening, er jo selvfølgelig den gamle c900. Karossen er bygget op efter en fly konstruktion! Den bevarer kabine mest intakt som muligt! Ved front skade, bliver motor + motorrum skubbet ned under karossen. Bagenden vil i skade bagfra, bukker op over kabinen!
Men jeg vil så sige at jeg har set mange skadede 9000'er, hvor man tænker, hvis det havde været hvilken som helst anden bil, ja så havde det endt anderledes!
Jeg kan huske mange historie bl.a en som handler, en kone som har lånt mandens 9000 på arbejde. Hun plejde at køre i fiat punto, tror jeg det var, men den dag skulle den på værksted! Hun kommer kørende på en sne dækket vej med omkring 80 km/t, hvor så der kommer en lastbil med foderstof over i hendes side og kører frontalt ind i hende! De ringede fra sygehuset, ud til mit daværende arbejde, og fortalte at hvis hun var kørt i fiat'en så ville hun være død!
En anden historie, handler om en mand som kommer rundt i en lang og blød kurve, hvor der pludselig kommer en traktor imod ham med langt blændende lys! Han drøner over kanten af vejen, ned af en skråning, triller rundt flere gange. Da bilen endelig stopper, åbner han døren og ringer til falck! Bilen var så skæv, at han ikke kunne lukke døren igen, men den kunne dog åbnes!
En anden historie, som også kom i avisen. Handler om en CD'er der vældter en lastbil

Jeg kunne blive ved..........................................................