Jeg skal til Sverige og hente den 9k Aero, som jeg har skrevet om før, på lørdag/søndag. I den forbindelse skal jeg have skaffet nogle danske prøveplader til bilen. Så jeg ringer ind til motorkontoret i Århus for at ligge min klamme hånd på sådan et sæt, men skrankepaven oplyser mig at dem kan hun ikke udleverer medmindre der forefindes en afmeldingsblanket af de svenske nummerplader.
Øøøh nu står bilen jo på plader i Sverige og de plader havde jeg bestemt tænkt mig at kører med til broen. Yderligere er det jo heller ikke sikkert at jeg vil købe bilen (jeg har jo ikke set den endnu) og derfor er der ingen rimmelighed im at jeg kræver at den nuværende ejer skal afmelde slæden.
Er det skrankepaven i Århus der er galt på den eller er der noget om snakken?
What to do, help!
Motorkontoret
Redaktør: Bestyrelsen
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

du skal kun bruge stelnummeret på aeroen for at få udleveret prøveplader... det har jeg gjort nogle gange og sådan er loven.
det er kun en ansvarsforsikring du reelt tegner for hjemkørslen. og prøvepalderne sætte du først på påå færgen eller broen.
det går jo nemlig ikke at køre i en bil i sverige der er afmeldt derovre, så selvfølgelig skal den ikke være afmeldt inden du kører hjem i den.
du får en blanket på m-kontoret hvor anfører dit navn/adresse, biltype og stelnummer og hvilket nummer (land) den evt. tidligere (eller p.t.) er indreg. i, og krydser af i "kørsel i forb. med import/indførsel".
afmeldingsblanketten fra sverige skal du først bruge ved syn og toldsyn samt ved betaling af afgiften hos toldvæsenet.
du har ikke pligt til at informere skrankepaven om at det er en bil du påtænker at købe i sverige... de skal udlevere prøveplader til det formål du beslutter dig for, nemlig.
du skal kun bruge stelnummeret på aeroen for at få udleveret prøveplader... det har jeg gjort nogle gange og sådan er loven.
det er kun en ansvarsforsikring du reelt tegner for hjemkørslen. og prøvepalderne sætte du først på påå færgen eller broen.
det går jo nemlig ikke at køre i en bil i sverige der er afmeldt derovre, så selvfølgelig skal den ikke være afmeldt inden du kører hjem i den.
du får en blanket på m-kontoret hvor anfører dit navn/adresse, biltype og stelnummer og hvilket nummer (land) den evt. tidligere (eller p.t.) er indreg. i, og krydser af i "kørsel i forb. med import/indførsel".
afmeldingsblanketten fra sverige skal du først bruge ved syn og toldsyn samt ved betaling af afgiften hos toldvæsenet.
du har ikke pligt til at informere skrankepaven om at det er en bil du påtænker at købe i sverige... de skal udlevere prøveplader til det formål du beslutter dig for, nemlig.
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
dragedems, tak for info. Skrankepaver er noget fanden har skabt. Jeg tager derned og får udleveret den omtalte blanket. Hvordan er det, kan man leje dem på forhånd, så de f.eks. først gælder fra søndag selvom jeg afhenter dem i dag.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- dragedems

du udfylder blanketten (husk at få stelnummer ved sælger!) på m-kontoret og får pladerne incl. remme med det samme. skriver hvor mange dage du regner med at have dem, og betaler deposit 1000 kr. + 100 pr. dag for antal dage indtil du afleverer dem igen. deposit får du tilbavsigen når du afleverer pladerne. du skal betale fra den dag du får dem, selv om du først skal bruge dem senere..
fx 4 dage= 1400,- .. 1000 retur (og afleverer du først efter 5 dage så får du 900 tilbage osv...)
så er det vist bøjet i neon ! rigtig god tur og fornøjelse !!
fx 4 dage= 1400,- .. 1000 retur (og afleverer du først efter 5 dage så får du 900 tilbage osv...)
så er det vist bøjet i neon ! rigtig god tur og fornøjelse !!
- dragedems

p.s. hvis du i sverige beslutter dig for at købe, så få sælger til at underskrive den gule afmeldingsblanket som han har og få den med sammen med den org. reg.attest, så kan du når du piller de svenske plader af hjemme, underskrive den gule hvor du bekræfter at bilen er eksporteret til dk, sende den gule blanket til vägverket i ørebro og lægge et brev ved hvor du beder om en bekræftelse på afmeldingen. OG send aldrig originalregistreringsattesten sammen med den gule med til sverige, KUN kopi af selv reg.attesten sammen med afmeldingen!! du SKAL nemlig bruge den org. ved toldsynet + bekræftelsen fra vägverket.
p.p.s egentlig skal man sende de svneske plader med retur til vv i ituklippet stand, men det har nu aldrig gjort, de gamle plader er sjove at have på væggen i kontoret eller garagen !!
p.p.s egentlig skal man sende de svneske plader med retur til vv i ituklippet stand, men det har nu aldrig gjort, de gamle plader er sjove at have på væggen i kontoret eller garagen !!
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Tono, drage klasse info. Jeg takker og bukker. Så må jeg ned og kalde skrankepaven til orden.
- Jensen
- Administrator
Det kan man godt, men det er ikke lovligt medmindre man er svensk statsborger...englewood skrev:Hvis bilen er på svenske plader og synet og indregistreret i Sverige kan du osse bare køre den direkte hjem til Danmark.
Da jeg selv flyttede hjem kunne jeg køre 2 uger i Danmark med den Svenske bil inden der skulle danske plader på.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Saab-daniel

- Kontakt:
Præcis, Jensen. Det andet giver en KÆMPE bøde ligesom du skal betale afgiften med det samme (mener bøden udgør enten reg-afgiften gange 2, eller reg-afgiften gange 1, kan ikke lige huske det).
Det skal man lade være med... Det er derfor de har døgnåbent på motorkonteret i padborg...
Daniel.
Det skal man lade være med... Det er derfor de har døgnåbent på motorkonteret i padborg...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/