16. dec 2006, 12:35
Konens gamle 900 knækkede sit kabel. Det tærede over, mellem låsetøj og yderkabel. Jeg fik låsen op med en lang tynd skruetrækker.
Jeg mener ikke at der er den store forskel i designet på låsen, disse to biler imellem. Checker op på det lidt senere.
Eftersom hendes bil, nu reservebil, skal have halsen skåret over ved næste synsindkaldelse til sommer (ikke med min gode vilje

), gad jeg hverken bruge tid eller penge på den.
Således er inderkablet, af pianotråd, blevet erstattet med et stykke 0.8 mm. Inconel rustfrit tråd, som bruges til at låse bolte og møtrikker på en flyvemaskine. Det var nemt og elefant. Det var bare at trække den gamle tråd ud og skubbe det nye tråd igennem det eksisterende yderkabel, med lidt langhåret fedt på indertråden. Det tog et kvarter af min dyrebare tid og man kan ikke se at jeg har været der.
Vender tilbage med et dessin på opgåelse af låsen på en ur-99'er..
Som kuriosum kan nævnes at jeg har en NOS Lockheed koblingscylinder til de gamle motorer med udvendig koblingshævearm liggendes i fedtpapir, som jeg ikke kan bruge til nogetsomhelst.
Pris: Porto og en adresse. Lige en lille nøgen p.., så går jeg ud og tager et billede af den...
Sådan:

En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262