Til dem der selv importerer en bil.
Efter at have betalt afgift på min 9k hos trold og pjat gik jeg glad og froh ned til motorkontoret, for at få udleveret et sæt nummerplader. Medbragt havde jeg alskens særer papirer:
Synsattest
Toldsynspapirer
Svensk registreringsattest
Kvittering for afmelding af bil i Sverige
Registreringsblanketforumlarskrivelse fra trold og pjat.
Kvittering for betaling af afgift
Alt var tilsyneladende i den skønneste orden indtil den lokale skrankepave af en eller anden grund fik overbevist sig selv om, at hun ikke kunne udleverer nummerplader til min bil uden Del 2 af den svenske registreringsattest.
For dem som ikke kender proceduren, så indsender man Del 2 til Vägverket sammen med nummerpladerne og bilen bliver afmeldt i sverige og man modtager en kvittering for dette. Denne kvittering skal man så fremvise til det danske motorkontor. Del 2 befinder sig altså i en eller anden svensk merkuleringsmaskine og helt sikkert umulig at fremskaffe.
For at sige det mildt, så blev jeg temmeligt svedt omkring mine løg og jeg kastede mig da også skrigene ind i kampen og diskuterede frem og tilbage med den infame S*K. Til sidst lykkedes det mig at få hende overbevist om at hun skulle spørge en af sine kolleger som sandsynligvis havde en hel del mere forstand på det en hende. Hun forsvandt ind i et lukket rum (sikkert en gummicelle) og kom ud efter kort tid i nedbøjet tilstand. Hun måtte erkende at jeg havde ret, men ikke noget med at undskylde, nej nej. Hun prøvede istedet at mumle et eller andet med at hun kun havde været der i et par dage.
Jeg havde naturligvis ret, da dragen og andre her på forummet klart og tydeligt havde forklaret mig hvordan proceduren var og er.
Så pas på, hvis du skulle komme i samme situation, hold hovedet og løg kolde og forklar dem langsomt hvordan tingene hænger sammen.
En lille advarsel
Redaktør: Bestyrelsen
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Ohhh my en kold nyser at få, men rart at det lykkedes.... men hvordan er det i dag, sender man ikke del 2 til VV sammen med de svenske skiver??
Mvh. Anders
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jep jeg er sku meget glad for, at jeg IKKE lider af hjerteproblemer, epilepsi eller andre skumle ting som gør at man ikke må blive stresset. Jeg afmonterede plader og sendte dem ind sammen med den gule blanket (Del 2) og det må da også være den måde at det virker på. For bilen skal jo afmeldes kort tid efter at den er købt og om man selv gør det eller motorkontoret gør det er i mine øjne fløjtende ligegyldig.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- munkedal
- ULTRA SAAB FREAK
- Kontakt:
ÅÅååååhhhdetersådejligt...jeg havde helt glemt det, indtil du skrev om det: Motorkontoret. Enhver der savner tiden i DDR kan da slå et smut forbi deres lokale Motorkontor.
Kommer du lige til tiden når de åbner i Nærum, får du lov til at vente ekstra 5-8 minutterstid sammen med 15 andre småirriterrede mennesker i en mørk og kedelig trappeopgang i det kompleks, hvor kontoret er placeret - folk står simpelt hen på selve trappen og venter, mens funktionærerne lægger deres madpakker i køleskabet. Og ja, så er der en eller anden detalje med, at man også har skrevet sin kones navn på blanketten, og så kokser det hele. Man streger navnet ud, og så er det også galt. I den dur...
Hav en god dag.
Lars
Kommer du lige til tiden når de åbner i Nærum, får du lov til at vente ekstra 5-8 minutterstid sammen med 15 andre småirriterrede mennesker i en mørk og kedelig trappeopgang i det kompleks, hvor kontoret er placeret - folk står simpelt hen på selve trappen og venter, mens funktionærerne lægger deres madpakker i køleskabet. Og ja, så er der en eller anden detalje med, at man også har skrevet sin kones navn på blanketten, og så kokser det hele. Man streger navnet ud, og så er det også galt. I den dur...
Hav en god dag.
Lars
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

det varer ikke så længe før du kan gøre over nettet... så kommer pladerne med posten...
men ellers er tricket at kende en forhandler og så lade ham ordne det...
de har mere repekt på motorkontorerne...
det varer ikke så længe før du kan gøre over nettet... så kommer pladerne med posten...
men ellers er tricket at kende en forhandler og så lade ham ordne det...
de har mere repekt på motorkontorerne...
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Jeg oplever en meget mere kundevenlig betjening hos Applus+ end jeg gjorde da Staten havde monopol på bilsyn. De ved jo at hvis man er utilfreds findes der jo også FDM som syner biler.
Motorkontorerne over på private hænder!
Motorkontorerne over på private hænder!
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Vrid
- EXTREME SAAB FREAK
Fra ca. 2008 indføres et nyt register, Køretøjsregisteret, til afløsning af Centralregisteret for Motorkøretøjer. I det nye registreringssystem vil det blive muligt for eksempelvis bilforhandlere at udlevere nummerplader i modsætning til nu hvor registrering sker på et motorkontor.
Ligeledes fra 2008 er det planen at køretøjsejere kan vælge imellem nummerplader med EU-symbol og danske kendingsbogstaver, såkaldte EU-nummerplader, og almindelige nummerplader.
Det er også hensigten at bevare det nuværende nummerpladesystem når det nuværende løber tør for numre. I stedet udleveres tidligere anvendte numre der nu er afmeldt.
Ligeledes fra 2008 er det planen at køretøjsejere kan vælge imellem nummerplader med EU-symbol og danske kendingsbogstaver, såkaldte EU-nummerplader, og almindelige nummerplader.
Det er også hensigten at bevare det nuværende nummerpladesystem når det nuværende løber tør for numre. I stedet udleveres tidligere anvendte numre der nu er afmeldt.
- Johannesen
ja munkedal, jeg forestiller mig også at det var sådan det foregik.
Drage, det lyder sku meget blærret det vil jeg glæde mig til, så må vi bare håbe at der ikke går Amanda i den.
Indtil da, kan jeg kun råde folk til at søge ud på landet, ud til de små motorkontorer og få deres plader udleveret der. Hold jer væk fra Århus, de sætter en ære i generer folk mest muligt. Det var også dem der for noget tid siden nægtede purer at udlåne prøveplader til mig.
Er der ikke noget med at der bliver indført nye registreringsattester også? Noget i stil med de svenske, altså med en Del1 og en Del2
Drage, det lyder sku meget blærret det vil jeg glæde mig til, så må vi bare håbe at der ikke går Amanda i den.
Indtil da, kan jeg kun råde folk til at søge ud på landet, ud til de små motorkontorer og få deres plader udleveret der. Hold jer væk fra Århus, de sætter en ære i generer folk mest muligt. Det var også dem der for noget tid siden nægtede purer at udlåne prøveplader til mig.
Er der ikke noget med at der bliver indført nye registreringsattester også? Noget i stil med de svenske, altså med en Del1 og en Del2
- Johannesen
Hmm, det minder mig faktisk om at jeg ikke har fået nogen dansk registreringsattest. Nogen der ved om den kommer med posten af sig selv eller burde man have fået den udleveret sammen med pladerne? Håber sku at den kommer med posten, er ikke sikker på at mit blodtryk klarer en tur mere derned.
Nuværende vogne i garagen:
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- nysaabejer
- SUPER SAAB FREAK
Den kommer med posten..Johannesen skrev:Hmm, det minder mig faktisk om at jeg ikke har fået nogen dansk registreringsattest. Nogen der ved om den kommer med posten af sig selv eller burde man have fået den udleveret sammen med pladerne? Håber sku at den kommer med posten, er ikke sikker på at mit blodtryk klarer en tur mere derned.
saab 90
1987
medlemsnr. 269
1987
medlemsnr. 269
- nysaabejer
- SUPER SAAB FREAK
efter at have læst hvad der er sket for johannesen og han nævner at han har fået hjæp i dette forum til at løse opgaven, vil jeg bare tilføje at dette forum er det fedeste, samt de personer som bruger det og yder deres hjælp til andre.. det var bare det
. Teddy
saab 90
1987
medlemsnr. 269
1987
medlemsnr. 269
- Johannesen
- 9kAERO97
- SAAB FREAK
Johannesen - va er det for en 9000 ? model og årgang? og va måtte du slippe i afgift?? skal selv gennem møllen senere på året, så det ville være fint at vide hvad der venter - bare så man kan gå og "glæde sig" så længe
/ - og spare sammen... Vil du også ud med hvor du købte og hvad du gav?!? Erfaringer!!
- Johannesen
det var præcis sådan en model jeg købte nemlig en 9k Aero Aut. årgang 97 som har gået 212.000 km. Jeg gav små 40.000 og måtte slippe kr. 73400 i afgift. Ret fornuftigt syntes jeg. Jeg kan give dig et fif når du skal op til trold og skvat og betale, men du får det kun i en PM. Skal ikke have det op på forummet så får de bare stoppet det også.