Banner cycler

DET bliver dyrt

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
JJ9000CSE
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

DET bliver dyrt

20. feb 2007, 13:01

Er der andre der har set denne her: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4254094/

Det ser ud til at vi godt kan begynde at lægge til side til højere vægtafgift... For så vidt er jeg egentlig positiv over for at gøre miljø-venlige (hvad er det ?) biler billigere, men når man nu HAR fået smag for højydelsesluksus i en Turbo Saab... hvad så? Kommer der noget fra Saab inden for de kommende år som vil være til at komme i nærheden af på det danske marked eller skal man op i millionklasse indtægtsgruppen for at have råd til at køre Saab fra om 5-10 år?`

Suk... man kan godt blive lidt bekymret. Vi må jo håbe deres bio-brændstof satsninger kaster noget af sig som vil finde vej gennem miljø-nåleøjet uden at det bliver alt for kedsommeligt at køre i.

- JJ

Brugeravatar
ih514
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

20. feb 2007, 16:39

Ja vi håber jo hver gang det bliver biligere men det ender vel altid med at blive det modsatte og vi kan da ikke se hvorfor store biler fourener mere prøv at tænke på hvor mange Suzukier der går på en Saab i levetid og km.
Brugeravatar
JJ9000CSE
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

20. feb 2007, 17:20

Godt set ih...

Den type holistisk / livstids tankegang er der desværre sjældent plads til i politik.... det er jo et svært regnestykke at gennemskue...
Jeg kan stadigvæk huske da jeg fik min 11 år gamle 9K'er med 340KKM på bagen testet inden syn sidste år og kunne konstatere at den har en renere forbrænding end en spritny japansk bil.... så ja - den præsterer nok ikke helt så mange km/liter men i det store billede tror jeg ikke den er så hård ved miljøet som en sådan lov nok vil gøre den.... Øv....

- JJ
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

20. feb 2007, 18:10

jeg tror ikke vi med OG'ere og saab'er der stadig er på vægtafgift i stedet for grøn afgift, skal være nervøse.
jeg tror ikke man rører ved vægtafgiften... der er jo ikke nogen eu-norm målinger af de gamle biler som man kan afgiftsætte dem efter.
det er nok kun den grønne afgift der bliver omlagt over en laaang periode..
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011

Tilbage til "Off Topic !!!"