Hvem er den knallert, der er kørt fast i en SAAB 900???
NEEEJ, det kan da ikke være rigtigt!
Redaktør: Bestyrelsen
- bruncke
- SUPER SAAB FREAK
Ser her: http://www.jp.dk/indland/artikel:aiid=4256744:img=P/
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Den kan umuligt være kørt fast, det må være fotografen der blot har parkeret slæden så andre kan komme forbi mens han tager billedet. 
- Vels
- SAAB-MANIAC
Billeder bytter plads og roterer mellem 8 - 10 forskellige.
Til dem der er forvirret er billedet her :
http://www.jp.dk/indland/artikel:aiid=4 ... 82:img=10/
Til dem der er forvirret er billedet her :
http://www.jp.dk/indland/artikel:aiid=4 ... 82:img=10/

- ih514
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

jep, og vi er nemlig mange pressefotografer i dk der kører saab !! hvorfor mon ? 
jeg husker tydeligt for mange år siden (det var engang i 80'erne) da vi virkelig havde snestorm i sønderjylland ! alt var næsten lukket og ingen bladnegere turde køre ud, men et københavns formiddagsblad VILLE have billeder af motorvejen ved grænsen til tyskland hvor mange biler sad fast i snedriver. min kollega fra den avis ringede til mig og spurgte hvad han skulle gøre eller jeg kunne køre derned (han vidste godt hvad jeg kørte i, han selv havde en citroen) "jeg skal ingen steder i det vejr, men du ka da låne min 99'er" !! og han lånte den, kørte ned ad motorvejen til grænsen, fik sine billeder og kørte tilbage. som den eneste fik han billeder af kaos ved grænsen, for andre kunne ikke komme derned, ikke engang politiet. 14 dage efter købte han en saab og kollegaen har ikke kørt andet siden. p.t. er det en 9-5 turbo.'
sådan !!
jeg husker tydeligt for mange år siden (det var engang i 80'erne) da vi virkelig havde snestorm i sønderjylland ! alt var næsten lukket og ingen bladnegere turde køre ud, men et københavns formiddagsblad VILLE have billeder af motorvejen ved grænsen til tyskland hvor mange biler sad fast i snedriver. min kollega fra den avis ringede til mig og spurgte hvad han skulle gøre eller jeg kunne køre derned (han vidste godt hvad jeg kørte i, han selv havde en citroen) "jeg skal ingen steder i det vejr, men du ka da låne min 99'er" !! og han lånte den, kørte ned ad motorvejen til grænsen, fik sine billeder og kørte tilbage. som den eneste fik han billeder af kaos ved grænsen, for andre kunne ikke komme derned, ikke engang politiet. 14 dage efter købte han en saab og kollegaen har ikke kørt andet siden. p.t. er det en 9-5 turbo.'
sådan !!
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Man kan pr. def. ikke kører en SAAB 900 fast.
Da jeg havde min gamle 900c kørte jeg til gennem driver, der var højre end motorhjelmen!
Det var den fuldstendig ligglad med, den tøffede bare videre...
Det må give et klip eller to i kørekortet - hvorfor ikke 3 når vi er i gang!
Da jeg havde min gamle 900c kørte jeg til gennem driver, der var højre end motorhjelmen!
Det var den fuldstendig ligglad med, den tøffede bare videre...
Det må give et klip eller to i kørekortet - hvorfor ikke 3 når vi er i gang!
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- marcel
Man kan nu godt køre fast med en 9K'er... Det var dog sidste år, hvor det også kun lige var vinter et par dage. Der VAR nu ikke meget at køre fast i, så jeg slap da ud igen ved tililendenes hjælp. Men mit spørgsmål går på, om det - sådan oplevede jeg det i alt fald - er vanskeligere at rokke sig ud af driverne med automatgear, end med man. gear? F. eks kan man jo ikke tvangsvælge 2. gear. (Ok. Der var ikke vinterdæk på slæden...)
Mvh.
Marcel
(ingen problemer i år! Bilen er aldeles sneet inde! Det er "Sølvpilen" også, mens den venter på foråret. I får lige et billede...)

Mvh.
Marcel
(ingen problemer i år! Bilen er aldeles sneet inde! Det er "Sølvpilen" også, mens den venter på foråret. I får lige et billede...)

Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
68 - 96, V4 (x2)
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Marcel, jeg har selv en tomatgearbil, som jeg helst lader stå i glatførevejr. Man kan ikke rokke bilen på samme måde som man kan med en kobling og der er ingen kobling i en udskridningssituation, hvilket gør at man sidder med hånden på gearvælgeren, klar til at skubbe den i neutral i en udskridningssituation.
Kører nu i morens gamle trætte øg med 100 HK og kobling, det gør den meget bedre end tomatgearbilen.
Så kan den også få den sidste saltdosis før der hældes lidt salatolie ud over taget, som den sidste olie før aflivningen til forsommeren. 
Walking Through the Valley of the Shadow of Death... (1983-2007)
Kører nu i morens gamle trætte øg med 100 HK og kobling, det gør den meget bedre end tomatgearbilen.
Walking Through the Valley of the Shadow of Death... (1983-2007)
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- marcel
Tak Edwins. Ja, nu kan jeg godt huske det nok mest var koblingen jeg savnede der sidste år.
Det bli'r helt rart at få noget mekanik i hænderne igen, når Sølvpilen kommer ud at trille.
Hver ting til sin tid...
Det bli'r helt rart at få noget mekanik i hænderne igen, når Sølvpilen kommer ud at trille.
Hver ting til sin tid...
Den der ager med suge kommer også frem
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
68 - 96, V4 (x2)
Udgået: