Det er (heldigvis) ikke sjældent at man møder en og900 på vejen - og min kone og jeg efterlyser en særlig hilsen, man kan give de andre heldige bilejere.
En almindelig hilsen med hånden eller nik med hovedet virker ikke - folk kigge bare inderligt på en
Jeg plejer selv at blinke lidt med de lange men det er sjældent at den kommer retur. Til tider opdager fruentimmeren bag rattet det og ryster på hovedet....
Jeg synes ofte jeg ser andre SAABer når jeg er ude og køre. Både gamle og nye modeller, men for de fleste folk er det nok bare et transportmiddel, som de ikke har noget særligt forhold til, i modsætning til os herinde
Jeg tror nu heller ikke en person i en spritny 9-3'er ville hilse på mig i min gamle 99 GL fra 1983, hehe...
Det ville har hvis han har købt bilen fordi det er en SAAB ,og ikke bare en fed bil. Der er sikkert en del SAAB kørere som har købt sig sin bil, uden yderligere kendskab til modeller eller historie.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
kendte engang en gut der var medlem af BMW menigheden. De havde denne sjove hilsen at de alt efter hvor mange motorer de havde brændt af viste antal fingre. og nej saab folk er ikke for dårlige til at hilse. pånær hvis der kommer en person i en bil under 10 år gammel eller noget kørende med bogstavet " i " på bagsmækken
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
Jeg tror bilerne skal være specielle for at hilse, for der er mange der bare skal have et stabilt og sikkert fartøj... Men jeg hilser hvis jeg kan se de er specielle - får også tit direkte henvendelser som 'pas godt på den fiiine bil' - og så har jeg lyst til at gøre den gudforældre til mine børn
Kristoffer
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't
Har også forsøgt at hilse på alt og alle i en OG900 de sidste 11 år. Jeg kan dog spore at det mest er unge mennesker bag rattet i en gammel 900 der har set lyset og hilser.........fordi 900 er så cool
Ældre mennesker fatter minus.
Jeg hilser sommetider, men kommenterer altid hvis der kommer en saab, uanset alder og model. Imens ryster fruen på hovedet og griner!!! Men hun er heller ikke så hårdt ramt, som mig.
I har nok mødt os derude
Saab 9-5 2,0t 1998 (sover i laden)
Saab 9-3 1,9 TiD 2008 (Kører som en drøm)
Hvis man giver plads til andre ved at køre ud i nødsporet eller på anden måde viser trafikalt hensyn i brother/moderlandet sverige har det svenske folk en grundig hyggelig vane med at blinke højre-venstre-højre som tak. Da jeg første gang så dette signalmæssige manøvre var jeg dybt forundret og tænkte at hans blinkrelæ trængte til en skifter Senere lærte jeg selv manøvren og troede at den var smart at tage med sig hjem.....forget it ! Jeg gav den hele armen med blinkeriet i Kbh en dag og fuck en ballade.....de fatter da ingenting, de tjøwenhavnere