Banner cycler

Forslag til nyt forum....

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
FlorianAreiter
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Forslag til nyt forum....

21. okt 2007, 19:54

Nu hvor jeg er gået lidt den gale vej, som nogen vil mene, har jeg været nødt til at finde et forum som handler om V70'rne. Nogen herinde kom med nogle svenske forslag og jeg fandt et hollandsk forum, som ejes af den hollandske Volvo 850 /x70 Klub.

http://www.volvo850forum.nl/index.php

Inde i dette forum findes bl.a. en tråd som hedder No-Go's. Tråden handler om biler som står til salg hos både private og forhandlere. Bilerne er mystiske, det vil sige at der er eet eller andet ved dem og derfor burde man holde sig fra dem. Eller i det mindste burde man være advaret hvis man skulle falde over netop dem.

Det er ikke meningen med forummet at bagtale folk, men udelukke at advare folk. Derfor er der må der kun 'dokumenterede' tilfælde kommer på forummet.

Eksempel: En bil fra 1993 bliver tilbudt til salg med 130.000 km. Nu har man i Holland mulighed for at kontrollere bilens km-tal ved noget der hedder NAP. Her viser det sig at de værksteder hvor bilen har været serviceret har indtastet bilens km-stand, og de siger at bilen har kørt 409.000 istedet for. I sig selv behøver det ikke været et problem, bare det bliver oplyst til køberen....
Et andet eksempel kan være en bil som er blevet erklæret totalskadet, men alligevel bliver tilbudt til salg. Måske endda som skadefri....

Kunne det ikke være en god ide at inføre det på vores hjemmeside?

Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!

tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
Brugeravatar
Jensen
Administrator

21. okt 2007, 20:40

Om det er en god ide eller ej skal jeg ikke kunne sige da det jo kan være svært at afgøre hvad der er troværdige oplysninger eller ej, men generelt er min mening at forummet skal holdes så ukompliceret som muligt. Man kan jo så istedet spørge ang. en bestemt bil eller sælger i et af de eksisterende fora, som jo allerede er blevet gjort her flere gange gennem tiden.

Lige en sidebemærkning omkring samme tema. Sidst jeg var til syn skrev synsmanden at kilometerstanden var 292.000 selvom den var 229.000. Det har ikke det store at sige i mit tilfælde hvor ikke bilen skal sælges, men det vil da sætte mig i temmeligt dårligt lys hvis jeg prøver at sælge bilen på et tidspunkt da synsrapporten jo er offentligt tilgængelig.

MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

21. okt 2007, 21:24

Hej FlorianAreiter

Tanken bag kan jeg godt sætte mig ind i. Det er altid rart at man kan dele oplysninger om biler, sælgere eller dårlige oplevelser med produkter eller sælgere. Jeg vil dog mene at behovet for et forum kun til dette er utroligt lille herinde. Hvis man ser på antallet af oplysninger eller indlæg, der kunne placeres i denne kategori er mængden forsvindende lille. Derudover vil det til enhver tid være svært at vurdere hvad der kan være årsag til at placere en salgsvogn eller et værksted i denne kategori. Et skrækeksempel kunne være at jeg fik en uoverensstemmelse med en anden bruger vedr. et køb/salg, derefter placeres et indlæg i kategorien og den anden bruger vil føle sig hængt ud, selvom jeg sikkert har dokumenteret hændelsesforløbet med fakta.

Min egen personlige mening er derfor, at behovet for et sådant forum er for lille til at vi skal oprette det, der er ikke flere brugere herinde end at det som oftest kan klares med et indlæg, hvis det skal kommunikeres ud til medlemmerne.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
marcel
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

21. okt 2007, 23:14

hvis vi endelig skulle ha' et forum mere, så skulle det omhandle registrering og vurdering af importbiler. DET trænger vi til..
Mvh
Marcel
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)

Tilbage til "Off Topic !!!"