Banner cycler

Vand i bagagerummets højre side ? på 900s 96

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

Zappa
SAAB NET NYBEGYNDER

Vand i bagagerummets højre side ? på 900s 96

2. apr 2008, 22:23

Hej Alle,Jeg har opdaget at mit bagage rum er vådt i højre side,det starter ca i baglygtens højde og fortsætter ned i bunden imod passager sædet,jeg opdagede det sidste uge efter voldsomt regn/haglvejr i kbh.Inden jeg kaster mig ud i at skrue filten løs i højre side for at se om hvor det kommer ind,så ville jeg høre om nogen kender til evt, mulig årsag??Jeg har tænkt på lygten om den kunne ha en læk??Men der er ingen revner så vidt jeg kan se.Og gummi listerne på bagklappen ser også fine ud!!kofangeren gaber dog lidt i hver side altså slutter ikke helt ind til karosserietkan ca. 4-5cm kan vandet komme ind den vej og til bagagerummet?? er der normalt forbindelse?? Håber nogen ved noget der kan gøre mig klogere :) tak

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

2. apr 2008, 22:47

Det skulle "normalt" være ved baglygten ( justering og evt. tætning ved kant påkrævet ). Havde samme problem på min i venstre side, og der holdt erfarringen fra værkstedet :wink:
Billede
Zappa
SAAB NET NYBEGYNDER

2. apr 2008, 22:58

Vels kan du forklarer mig hvad du mener med justering og evt tætning ved kant:-)
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

2. apr 2008, 23:41

baglygten sidder skruet ind i et hul i karrosseriet - man må løsne skruerne og justere lygten på plads. Så kan man prøve med vandkande eller slange efterfølgende. Det kan dog være nødvendigt med lidt tætning i form af noget vandfast fedt, voks eller elefantsnot.

Men i første omgang ville jeg da løsne filten og lægge mig i bagagerummet mens fruen spulede bilen med vandslangen. Så er der en god mulighed for at være helt sikker på hvor vandet kommer ind.
Billede

Tilbage til "Classic Forum"