Vand i bagagerummets højre side ? på 900s 96
Redaktør: Bestyrelsen
- Zappa
- SAAB NET NYBEGYNDER
Vand i bagagerummets højre side ? på 900s 96
Hej Alle,Jeg har opdaget at mit bagage rum er vådt i højre side,det starter ca i baglygtens højde og fortsætter ned i bunden imod passager sædet,jeg opdagede det sidste uge efter voldsomt regn/haglvejr i kbh.Inden jeg kaster mig ud i at skrue filten løs i højre side for at se om hvor det kommer ind,så ville jeg høre om nogen kender til evt, mulig årsag??Jeg har tænkt på lygten om den kunne ha en læk??Men der er ingen revner så vidt jeg kan se.Og gummi listerne på bagklappen ser også fine ud!!kofangeren gaber dog lidt i hver side altså slutter ikke helt ind til karosserietkan ca. 4-5cm kan vandet komme ind den vej og til bagagerummet?? er der normalt forbindelse?? Håber nogen ved noget der kan gøre mig klogere
tak
- Vels
- SAAB-MANIAC
baglygten sidder skruet ind i et hul i karrosseriet - man må løsne skruerne og justere lygten på plads. Så kan man prøve med vandkande eller slange efterfølgende. Det kan dog være nødvendigt med lidt tætning i form af noget vandfast fedt, voks eller elefantsnot.
Men i første omgang ville jeg da løsne filten og lægge mig i bagagerummet mens fruen spulede bilen med vandslangen. Så er der en god mulighed for at være helt sikker på hvor vandet kommer ind.
Men i første omgang ville jeg da løsne filten og lægge mig i bagagerummet mens fruen spulede bilen med vandslangen. Så er der en god mulighed for at være helt sikker på hvor vandet kommer ind.